• VERKKOKAUPPA
  • CLUB
Kokeile premium-tiliä
0
Oma autotalli
Lisää ajoneuvo
0
tuotetta #
0,00 €
Ostoskorisi on tyhjä

Toyota Prius moottorit

Sisällysluettelo

  1. Toyota Prius sukupolvi I (1997-2003)
    1. Toyota Prius hybridiveto: Sukupolvi I (1997-2003)
  2. Toyota Prius Generation II (2003-2009)
    1. Toyota Prius hybridiajo: Sukupolvi II (2003-2009)
  3. Toyota Prius Generation III (2009-2015)
    1. Toyota Prius hybridiajo: III sukupolvi (2009-2015)
    2. Toyota Prius plug-in-hybridi: sukupolvi III (2012-2015).
  4. Toyota Prius Generation IV (2015-nykyään)
    1. Toyota Prius hybridiajo: Sukupolvi IV (2015-nykyään)
    2. Toyota Prius plug-in-hybridi: IV sukupolvi (2017-nykyään).
    3. Toyota Prius AWD-hybridiveto: Sukupolvi IV (2019-nykyinen)
  5. Johtopäätös: Toyota Prius kaikkien sukupolvien parhaat moottorit

Toyota Prius on mullistanut automaailman vuonna 1997 tapahtuneesta esittelystään lähtien, ja sitä pidetään hybriditeknologian edelläkävijänä. Neljän sukupolven aikana Toyota Prius moottorivalikoima on jatkuvasti kehittynyt ja asettanut uusia tehokkuuden ja ympäristöystävällisyyden standardeja. Teknologinen kehitys ulottuu ensimmäisistä kokeellisista hybridijärjestelmistä huipputason pistokehybrideihin, joissa on vaikuttava sähköinen toimintasäde.

Toyota Prius sukupolvi I (1997-2003)

Toyota Prius sukupolvi I (1997-2003)

Ensimmäinen Toyota Prius -sukupolvi oli rohkea askel kohti tulevaisuuden liikkuvuutta ja loi perustan kaikille myöhemmille hybridiautoille. Tämä uraauurtava sukupolvi saavutti 250 000-350 000 kilometrin ajosuoritteen asianmukaisella huollolla, ja hybridiakku piti yleensä vaihtaa 150 000-200 000 kilometrin välillä. Ensimmäisen sukupolven Toyota Prius oli saatavana vain täyshybridinä Toyota Hybrid System (THS) -järjestelmällä, jossa 1,5-litrainen bensiinimoottori yhdistettiin sähkömoottoriin. Tämän sukupolven ehdoton huippumoottori oli 58 hv:n bensiinimoottorilla ja 40 hv:n sähkömoottorilla varustettu THS I -järjestelmä, joka saavutti pienestä tehostaan huolimatta vaikuttavia kulutuslukuja, alle 4 litraa 100 km:llä. Tekniset innovaatiot, kuten portaattomasti säätyvä planeettavaihteisto ja regeneratiivinen jarruenergian talteenotto, olivat vallankumouksellisia, mutta toivat mukanaan myös uusia haasteita huollon ja korjauksen kannalta.

Toyota Prius hybridiveto: Sukupolvi I (1997-2003)

Ensimmäisen sukupolven Toyota Prius -hybridijärjestelmä perustui 1,5-litraiseen Atkinson-bensiinimoottoriin (1NZ-FXE), jonka teho oli 43 kW (58 hv), ja sähkömoottoriin, jonka teho oli 30 kW (40 hv). Järjestelmän teho oli 52 kW (70 hv). Tälle Toyota Prius moottorille oli ominaista äärimmäinen taloudellisuus, mutta sillä saavutettiin vain vaatimaton ajosuoritus. Nikkelimetallihydridiakku, jonka kapasiteetti oli 1,8 kWh, oli silloisiin standardeihin nähden edistyksellinen, mutta sillä oli taipumus kulua ennenaikaisesti äärimmäisissä lämpötiloissa. Toyota Hybrid System I (THS I) toimi innovatiivisella planeettavaihteistolla, joka yhdisti saumattomasti sähköisen ja mekaanisen ajon. Tyypillisiä ongelmia olivat jäähdytysjärjestelmän vesipumpun vikaantuminen, sähköisen ohjaustehostimen kuluminen ja ajoittaiset ilmastointikompressorin viat.

Toyota Prius moottori Teho Polttoaineen kulutus Tyypilliset heikkoudet Luokitus
1.5 THS I 70 HV 3,8-4,2 l/100km Akku, vesipumppu, ohjaustehostin Hyvä

Toyota Prius Generation II (2003-2009)

Toyota Prius Generation II (2003-2009)

Toyota Prius toinen sukupolvi toi merkittäviä parannuksia ja vakiinnutti Prius massamarkkinoille. Luotettavuus parani merkittävästi, ja tyypillinen ajokilometrimäärä on 300 000-450 000 kilometriä asianmukaisella huollolla. Hybridiakku kesti nyt yleensä 200 000-300 000 kilometriä ennen kuin se piti vaihtaa. Suurempia korjauksia voimansiirtoon tehtiin harvoin, ja ainoastaan jäähdytysjärjestelmän vesipumppu vaati huoltoa 120 000-150 000 kilometrin välein. Ehdoton kohokohta oli edelleen kehitetty THS II -järjestelmä, jonka hyötysuhdetta ja suorituskykyä parannettiin. Tässä sukupolvessa otettiin myös ensimmäistä kertaa käyttöön eri varustetasot ja hybriditekniikka tuli laajemman ostajakunnan ulottuville. Kilpailijoihin verrattuna Toyota Prius oli vuosia aikaansa edellä, sillä muut valmistajat eivät vielä tarjonneet vastaavia täyshybridejä.

Toyota Prius hybridiajo: Sukupolvi II (2003-2009)

Toyota Prius THS II -järjestelmässä yhdistettiin uudistettu 1,5-litrainen Atkinson-moottori (1NZ-FXE), jonka teho oli 57 kW (77 hv), ja tehokkaampi sähkömoottori, jonka teho oli 50 kW (68 hv). Järjestelmän teho kasvoi 82 kW:iin (111 PS). Tämä Toyota Prius -moottori tarjosi huomattavasti paremman ajosuoritusominaisuuden ja pienemmän polttoaineenkulutuksen. Nikkelimetallihydridiakku pieneni 1,3 kWh:iin, mutta osoittautui kestävämmäksi. Parannettu Toyota Hybrid System II oli tehokkaampi ja hiljaisempi kuin edeltäjänsä. Sen vahvuuksia olivat bensiinimoottorin korkea luotettavuus, sähkö- ja polttomoottorin tarkka yhteensovittaminen ja vähäiset huoltotarpeet. Heikkoudet liittyivät lähinnä sähköiseen ohjaustehostimeen, ajoittaisiin vikoihin invertterissä ja jarrujen kulumiseen regeneratiivisen jarrujärjestelmän vuoksi.

Toyota Prius moottori Teho Polttoaineen kulutus Tyypilliset heikkoudet Luokitus
1.5 THS II 111 HV 3,9-4,3 l/100km Ohjaustehostin, invertteri, jarrut Erittäin hyvä

Toyota Prius Generation III (2009-2015)

Toyota Prius Generation III (2009-2015)

Kolmas Toyota Prius -sukupolvi merkitsi perinteisen hybriditeknologian huippua, ja sitä pidetään kaikista sukupolvista kypsimpänä. Näiden Toyota Prius moottoreilla saavutettiin säännöllisesti 400 000-500 000 kilometrin ajokilometrejä, ja hybridiakku kesti usein yli 300 000 kilometriä. Voimansiirron suuret vauriot olivat erittäin harvinaisia, ja määräaikaishuoltoja tarvittiin vain 15 000 kilometrin välein. Ehdoton huippumoottori oli THS III -järjestelmä, jossa tehokkuus ja luotettavuus yhdistyivät täydellisesti. Teknisiä kohokohtia olivat muun muassa eri ajotilojen käyttöönotto, parannettu aerodynamiikka ja ensimmäistä kertaa vuodesta 2012 alkaen myös plug-in-versio. Tämä sukupolvi kilpaili menestyksekkäästi Honda Insightin kanssa ja vakiinnutti Prius hybridiautojen vertailukohtana. Toyota tarjosi ensimmäistä kertaa myös erilaisia moottorivaihtoehtoja, mikä lisäsi Prius kiinnostavuutta eri asiakasryhmien keskuudessa.

Toyota Prius hybridiajo: III sukupolvi (2009-2015)

Toyota Prius THS III -järjestelmä perustui täysin uuteen 1,8-litraiseen Atkinson-moottoriin (2ZR-FXE), jonka teho oli 73 kW (99 hv), ja sähkömoottoriin, jonka teho oli 60 kW (82 hv). Järjestelmän teho oli 100 kW (136 hv). Tämä Toyota Prius moottori tarjosi kaikkien sukupolvien parhaan yhdistelmän suorituskykyä, tehokkuutta ja luotettavuutta. Plug-in-version litiumioniakku ja vakioversion parannettu nikkeli-metallihydridiakku osoittautuivat erityisen kestäviksi. Toyota Hybrid System III toimi lähes äänettömästi ja tarjosi erilaisia ajotiloja (EV, ECO, POWER). Erityisiä vahvuuksia olivat kehittynyt elektroniikka, tarkka moottorin ohjaus ja korkea materiaalien laatu. Ongelmia esiintyi lähinnä 12 voltin akussa, joka oli vaihdettava 4-5 vuoden välein, sekä ajoittain pyöränlaakereissa ja ilmastointijärjestelmässä.

Toyota Prius plug-in-hybridi: sukupolvi III (2012-2015).

Vuodesta 2012 alkaen Toyota esitteli ensimmäisen Toyota Prius plug-in hybridin, joka tarjosi 4,4 kWh:n litiumioniakun, jonka sähköinen toimintasäde oli noin 25 km. Järjestelmässä yhdistettiin hyväksi todettu 1,8-litrainen moottori ja parannettu elektroniikka ulkoista latausta varten. Tämä Toyota Prius -moottori mahdollisti puhtaasti sähköisen ajon nopeuteen 85 km/h asti, ja sen teho oli 100 kW (136 hv). Plug-in-versio osoittautui luotettavaksi, mutta sen tavaratila oli pienempi ja hankintakustannukset korkeammat.

Toyota Prius moottori Teho Polttoaineen kulutus Tyypilliset heikkoudet Luokitus
1.8 THS III 136 HV 3,9-4,4 l/100km 12V akku, pyöränlaakeri Erittäin hyvä
1.8 Plug-in 136 HV 2,1 l/100km + sähkö Pieni tavaratila, kallis Hyvä

Toyota Prius Generation IV (2015-nykyään)

Nykyinen Toyota Prius -sukupolvi perustuu edelleen kehitettyyn Toyota New Global Architecture (TNGA) -järjestelmään ja tarjoaa tähän mennessä tehokkaimmat Toyota Prius -moottorit. Luotettavuus on edelleen korkeimmalla tasolla, sillä odotettavissa olevat ajokilometrit ovat yli 400 000 kilometriä, ja uusimmat litiumioniakut kestävät usein koko auton käyttöiän. Rutiinihuoltoa tarvitaan 15 000 kilometrin välein, ja hybridijärjestelmän suurempia korjauksia ei juuri esiinny. Ehdoton huippu on THS IV -järjestelmä, jossa on Toyotan kaikkien aikojen tehokkain bensiinimoottori. Teknisiä uudistuksia ovat muun muassa Toyota Safety Sense 2.0 -järjestelmän käyttöönotto, parannettu infotainment-järjestelmä ja entistäkin aerodynaamisempi kori. Uusi plug-in-versio tarjoaa yli 60 kilometrin sähköisen toimintasäteen ja lisävarusteena aurinkokennot. Markkinavertailussa nykyinen Prius pärjää uusille kilpailijoille, kuten Hyundai Ioniqille ja useille saksalaisille hybrideille.

Toyota Prius hybridiajo: Sukupolvi IV (2015-nykyään)

Toyota Prius THS IV -järjestelmässä käytetään erittäin tehokasta 1,8-litraista Atkinson-moottoria (2ZR-FXE), jonka teho on 72 kW (98 hv), ja sähkömoottoria, jonka teho on 53 kW (72 hv). Järjestelmän teho on 90 kW (122 hv). Tämän Toyota Prius moottorin lämpöhyötysuhde on yli 40 prosenttia - maailmanennätys sarjamoottoreissa. Uusi litiumioniakku on edeltäjiään kompaktimpi ja kevyempi. Toyota Hybrid System IV toimii parannetulla ohjauselektroniikalla ja tarjoaa erilaisia ajotiloja, mukaan lukien urheilullinen tila. Erinomaisia ominaisuuksia ovat äärimmäinen hyötysuhde, hiljainen toiminta ja kehittynyt tekniikka. Elektroninen käsijarru, automaattinen ilmastointi ja joissakin tapauksissa LED-ajovalot ovat ajoittain heikkoja kohtia.

Toyota Prius plug-in-hybridi: IV sukupolvi (2017-nykyään).

Nykyisessä Toyota Prius Plug-in -hybridissä on 8,8 kWh:n litiumioniakku, jonka sähköinen toimintasäde on yli 60 km. Järjestelmä yhdistää 1,8-litraisen moottorin parannettuun tehoelektroniikkaan ja mahdollistaa puhtaasti sähköisen ajon 135 km/h nopeuteen asti. Järjestelmän teho on 90 kW (122 hv). Tähän Toyota Prius moottoriin on mahdollista asentaa katolle aurinkokennot, jotka tuottavat lisää sähköenergiaa. Plug-in-versio on teknisesti kypsä, mutta huomattavasti kalliimpi kuin vakioversio.

Toyota Prius AWD-hybridiveto: Sukupolvi IV (2019-nykyinen)

Neljännen sukupolven erikoisuutena on Toyota Prius AWD -hybridiveto, jossa on sähköinen neliveto. Taka-akselilla oleva 5,3 kW:n (7 PS) lisäsähkömoottori tarjoaa vetovoimaa huonoissa sääolosuhteissa. Järjestelmä toimii vain 70 km/h nopeuteen asti ja lisää polttoaineen kulutusta minimaalisesti. Tämä Toyota Prius -moottori soveltuu erityisen hyvin kuljettajille lumisilla alueilla.

Toyota Prius moottori Teho Polttoaineen kulutus Tyypilliset heikkoudet Luokitus
1.8 THS IV 122 HV 3,3-3,9 l/100km Elektroninen käsijarru, LED-ajovalot Erittäin hyvä
1.8 Plug-in 122 HV 1,0 l/100km + sähkö Korkea hinta, monimutkainen tekniikka Erittäin hyvä
1.8 AWD 122 HV 4,1-4,5 l/100km Vähäinen lisäkulutus Hyvä

Johtopäätös: Toyota Prius kaikkien sukupolvien parhaat moottorit

Toyota Prius moottoreiden kehitys osoittaa jatkuvaa parannusta tehokkuudessa, luotettavuudessa ja suorituskyvyssä. Ensimmäiset sukupolvet olivat uraauurtavia, mutta nykyiset Toyota Prius -moottorit ovat saavuttaneet kypsyystason, joka tekee niistä markkinoiden luotettavimpia voimansiirtoja. Neljän sukupolven aikana hybriditekniikka on osoittautunut poikkeuksellisen kestäväksi ja vähän huoltoa vaativaksi.

  • Paras Toyota Prius hybridimoottori:

Toyota Prius THS IV -järjestelmässä (122 hv, sukupolvi IV) yhdistyvät maailmanennätyshyötysuhde, ylivoimainen luotettavuus ja uusin tekniikka.

  • Paras Toyota Prius Plug-in-hybridi:

Neljännen sukupolven Toyota Prius Plug-in (122 hv, vuodesta 2017 alkaen) tarjoaa yli 60 kilometrin sähköisen toimintasäteen hyväksi todetulla hybriditekniikalla.

  • Luotettavin Toyota Prius moottori:

Toyota Prius THS III -järjestelmää (136 hv, III sukupolvi) pidetään kypsimpänä ja kestävimpänä vaihtoehtona, jonka ajokilometrit ovat yli 400 000 km.

Kaikkien Toyota Prius -sukupolvien huolto- ja varaosien osalta AUTODOC tarjoaa kattavan valikoiman alkuperäisiä ja laadukkaita varaosia nopealla toimituksella ja asiantuntevalla neuvonnalla hybridiajoneuvoihin.

Suosituimmat aiheeseen liittyvät tuotteet:

AUTODOC Suosituimmat tuotteet: varaosat edulliseen hintaan

MOBIL ATF 320 146477 Automaattivaihteistoöljy ATF III, 1l, punainen
Arvostelut - 5
Tuotekuvaus
  • Tilavuus (litra): 1
  • SAE-viskositeettiluokka: ATF III
  • Valmistajan suositukset: 339 TypZ1, VT H55.633539 (G607), ZF TE-ML 04D, ZF TE-ML 14A, ZF TE-ML 17C, ZF TE-ML03D, 339 Typ V1
  • Versio: 320
  • Tuotelinja: ATF
  • Öljyn valmistajasuositus: Allison C-4, Dexron IIIG, Mercon, Volvo 97341
  • Pakkaustyyppi: Pullo
  • Väri: punainen
  • MOBIL: Automaattivaihteistoöljy
  • Tuotenumero: 146477
  • Meidän hintamme: 14,99 €
  • Tila: Täysin
Tiedot
MOBIL Automaattivaihteistoöljy ATF III, 1l, punainen
Tuotenumero: 146477
Lisää
14,99 €
14,99 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
FEBI BILSTEIN 46663 Pyörän mutteri Sileä istukka, Avainväli 21
Arvostelut - 8
Tuotekuvaus
  • Asennuspuoli: Etuakseli, Taka-akseli
  • Avainväli: 21
  • Pyörän kiinnitys: Sileä istukka
  • Paksuus: 38
  • Laatu / luokka: 8
  • Pinta: Kromattu
  • Ruuvikanta / mutteriprofiili: Kuusioruuvi / -mutteri
  • Huomioi huolto-ohjeet
  • Vanteet: Alumiinivanteille
  • Materiaali: Teräs
  • Pultti / mutteri malli: Kupolimutteri, Varmistusruuvilla
  • Läpimitta: 30
  • Sisäkierremitta: M12 x 1,5
  • FEBI BILSTEIN: Pyörän mutteri
  • Tuotenumero: 46663
  • Tila: Täysin
Tiedot
FEBI BILSTEIN Pyörän mutteri Sileä istukka, Avainväli 21
Tuotenumero: 46663
7,99 €
Hinta per kpl
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
CASTROL Transmax Dexron VI Mercon LV 1550C4 Automaattivaihteistoöljy 1l, punainen
Arvostelut - 16
Tuotekuvaus
  • Tilavuus (litra): 1
  • Valmistajan suositukset: GM Dexron VI, Ford Mercon LV, Aisin Warner AW-1, Aisin Warner AW-2, Bentley PY112995PA, BMW ATF3+, BMW ATF6, BMW ATF7, BMW ATF+4, Ammix ATF D-III, Elfmatic J6, Ford Mercon ULV, Ford Mercon SP, Honda ATF-3.1, Honda ATF DW-1, Honda ATF Z1, Hyundai SP-IV, Hyundai SP-IV M, Hyundai SP-IV-RR, Jaguar Fluid 8432, JASO M315 1A-LV, JWS 3314, JWS 3317, JWS 3309, JWS 3324, LR LR023288, LR TYK500050, MB 236.10, MB 236.12, MB 236.14, MB 236.15, MB 236.17, Maserati 231603, Mazda ATF M-III, Mazda ATF M-V, Mazda ATF FZ, Mitsubishi SP-II, Mitsubishi SP-III, Mitsubishi SP-IV, Mitsubishi ATF-PA, Mitsubishi ATF-J3, Nissan Matic D, Nissan Matic J, Nissan Matic S, Nissan Matic F, Subaru F6, Suzuki 2384K, Toyota T-III, Toyota T-IV, Toyota WS, Volvo 1161540, VW G 052 990, VW G 055 540, VW G 060 162, Volvo 97342
  • Öljy: Täysisynteetinen öljy, Synteettinen öljy
  • Versio: Dexron VI Mercon LV
  • Tuotelinja: Transmax
  • Pakkaustyyppi: Pullo
  • Vaihteistomalli: automaattivaihteistolle
  • Väri: punainen
  • Ajoneuvotyyppi: Auto
  • CASTROL: Automaattivaihteistoöljy
  • Tuotenumero: 1550C4
  • Meidän hintamme: 16,49 €
  • Tila: Täysin
Tiedot
CASTROL Automaattivaihteistoöljy 1l, punainen
Tuotenumero: 1550C4
Lisää
16,49 €
16,49 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
FEBI BILSTEIN 26587 Pyörän mutteri Sileä istukka, Avainväli 21
Arvostelut - 26
Tuotekuvaus
  • Asennuspuoli: Etuakseli, Taka-akseli
  • Avainväli: 21
  • Pyörän kiinnitys: Sileä istukka
  • Paksuus: 38
  • Laatu / luokka: 8
  • Pinta: Kromattu
  • Ruuvikanta / mutteriprofiili: Kuusioruuvi / -mutteri
  • Huomioi huolto-ohjeet
  • Materiaali: Teräs
  • Pultti / mutteri malli: Kupolimutteri, Varmistusruuvilla
  • Läpimitta: 30
  • Sisäkierremitta: M12 x 1,5
  • FEBI BILSTEIN: Pyörän mutteri
  • Tuotenumero: 26587
  • Tila: Täysin
Tiedot
FEBI BILSTEIN Pyörän mutteri Sileä istukka, Avainväli 21
Tuotenumero: 26587
6,29 €
Hinta per kpl
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
MOBIL 1 ESP 154291 Moottoriöljy 5W-30, 4l
Arvostelut - 49
Tuotekuvaus
  • Tilavuus (litra): 4
  • SAE-viskositeettiluokka: 5W-30
  • ACEA: ACEA C3, ACEA C2
  • API: API SP
  • Valmistajan suositukset: BMW Longlife-04, MB 229.31, MB 229.51, MB 229.52, OV0401547-D30, OV0401547-G30, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00, Fiat 9.55535-S3
  • Tuotelinja: 1
  • Versio: ESP
  • Tuotenumero: 154291
  • Ajoneuvotyyppi: Auto
  • Pakkaustyyppi: Kanisteri
  • MOBIL: Moottoriöljy
  • Meidän hintamme: 61,49 €
  • Tila: Täysin
Tiedot
MOBIL Moottoriöljy 5W-30, 4l
Tuotenumero: 154291
Lisää
61,49 €
15,37 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
SHELL Helix Ultra Professional AV-L 550046304 Moottoriöljy 0W-30, 5l
Arvostelut - 23
Tuotekuvaus
  • Tilavuus (litra): 5
  • SAE-viskositeettiluokka: 0W-30
  • ACEA: ACEA C3
  • Valmistajan suositukset: VW 504 00, VW 507 00, Porsche C30
  • Tuotelinja: Helix
  • Versio: Ultra Professional, AV-L
  • Tuotenumero: 550046304
  • Ajoneuvotyyppi: Auto
  • Pakkaustyyppi: Kanisteri
  • SHELL: Moottoriöljy
  • Meidän hintamme: 65,99 €
  • Tila: Täysin
Tiedot
SHELL Moottoriöljy 0W-30, 5l
Tuotenumero: 550046304
Lisää
65,99 €
13,20 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
-41%
REINZ 70-31414-10 Tiivistysaine Tuubi, Silikoni, Sisältö: 70ml, Ei liuotusainepitoinen, Kestoelastinen, Kovettuva, musta, REINZOSIL
Arvostelut - 94
Tuotekuvaus
  • Sisältö [ml]: 70
  • Materiaali: Silikoni
  • Kemialliset ominaisuudet: Ei liuotusainepitoinen, Kestoelastinen, Kovettuva
  • Väri: musta
  • Lämpöalue alkaen [°C]: 50
  • Lämpötila-alue korkeintaan [°C]: 320
  • Pakkaustyyppi: Tuubi
  • Vain jnk. yhteydessä: 70-31415-00
  • lisätieto: REINZOSIL
  • REINZ: Tiivistysaine
  • Tuotenumero: 70-31414-10
  • Meidän hintamme: 7,99 €
  • Tila: Täysin
Tiedot
REINZ Tiivistysaine Tuubi, Silikoni, Sisältö: 70ml, Ei liuotusainepitoinen, Kestoelastinen, Kovettuva, musta, REINZOSIL
Tuotenumero: 70-31414-10
Lisää
verrattuna ovh:hon 13,65 €

7,99 €
114,14 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
MOBIL ATF 220 142837 Automaattivaihteistoöljy ATF II, 4l, punainen
Arvostelut - 20
Tuotekuvaus
  • Tilavuus (litra): 4
  • SAE-viskositeettiluokka: ATF II
  • Valmistajan suositukset: 339 Typ V1, 339 Typ Z1, MB Approval 236.7, ZF TE-ML 04D, ZF TE-ML 11A, ZF TE-ML 14A
  • Versio: 220
  • Tuotelinja: ATF
  • Öljyn valmistajasuositus: Allison C-4, Caterpillar CAT TO-2, Dexron II, Dexron IID, ESR-M2C163-A, Renk Doromat, Typa A suffix A, Volvo 97340
  • Pakkaustyyppi: Kanisteri
  • Väri: punainen
  • MOBIL: Automaattivaihteistoöljy
  • Tuotenumero: 142837
  • Meidän hintamme: 42,99 €
  • Tila: Täysin
Tiedot
MOBIL Automaattivaihteistoöljy ATF II, 4l, punainen
Tuotenumero: 142837
Lisää
42,99 €
10,75 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
MANNOL DIESEL TURBO MN7904-5 Moottoriöljy 5W-40, 5l, Synteettinen öljy
Arvostelut - 47
Tuotekuvaus
  • Tilavuus (litra): 5
  • SAE-viskositeettiluokka: 5W-40
  • ACEA: ACEA A3 / B4
  • API: API CI-4, API SN
  • Valmistajan suositukset: Porsche A40, VW 502 00, VW 505 00, MB 226.5, MB 229.3, MB 229.5, BMW Longlife-01, BMW Longlife-98, PSA B71 2294, PSA B71 2296, Renault RN0700, Renault RN0710, GM LL-A-025, GM LL-B-025, Fiat 9.55535-M2, Fiat 9.55535-N2, Fiat 9.55535-H2, Fiat 9.55535-Z2, Chrysler MS-10725, Chrysler MS-10850, Chrysler MS-10896, Chrysler MS-12991
  • Öljy: Synteettinen öljy
  • Tuotelinja: DIESEL TURBO
  • Tuotenumero: MN7904-5
  • MANNOL: Moottoriöljy
  • Meidän hintamme: 32,99 €
  • Tila: Täysin
Tiedot
MANNOL Moottoriöljy 5W-40, 5l, Synteettinen öljy
Tuotenumero: MN7904-5
Lisää
32,99 €
6,60 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
MOBIL Super 3000 X1 150565 Moottoriöljy 5W-40, 5l
Arvostelut - 38
Tuotekuvaus
  • Tilavuus (litra): 5
  • SAE-viskositeettiluokka: 5W-40
  • ACEA: ACEA A3 / B4
  • API: API CF, API SN
  • Valmistajan suositukset: Porsche A40, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, GM LL-B-025, Fiat 9.55535-M2, AAE STO 003 B6
  • Tuotelinja: Super
  • Versio: 3000 X1
  • Tuotenumero: 150565
  • Ajoneuvotyyppi: Auto
  • Pakkaustyyppi: Kanisteri
  • MOBIL: Moottoriöljy
  • Meidän hintamme: 52,49 €
  • Tila: Täysin
Tiedot
MOBIL Moottoriöljy 5W-40, 5l
Tuotenumero: 150565
Lisää
52,49 €
10,50 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
MANNOL ENERGY MN7511-10 Moottoriöljy 5W-30, 10l, Osasynteettinen öljy
Arvostelut - 71
Tuotekuvaus
  • Tilavuus (litra): 10
  • SAE-viskositeettiluokka: 5W-30
  • ACEA: ACEA A3 / B4
  • API: API CH-4, API SN
  • Valmistajan suositukset: Ford WSS-M2C913-B, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, VW 503 01, VW 501 01, MB 229.5, BMW Longlife-98, Renault RN0710, Renault RN0700
  • Öljy: Osasynteettinen öljy
  • Tuotelinja: ENERGY
  • Tuotenumero: MN7511-10
  • MANNOL: Moottoriöljy
  • Meidän hintamme: 50,49 €
Tiedot
MANNOL Moottoriöljy 5W-30, 10l, Osasynteettinen öljy
Tuotenumero: MN7511-10
Lisää
50,49 €
5,05 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
Valvoline SynPower 872378 Moottoriöljy 5W-30, 4l
Arvostelut - 48
Tuotekuvaus
  • Tilavuus (litra): 4
  • SAE-viskositeettiluokka: 5W-30
  • ACEA: ACEA A3 / B4
  • API: API SL, API CF
  • Valmistajan suositukset: BMW Longlife-01, MB 229.5, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, MB 226.5, Renault RN0700, Renault RN0710, Fiat 9.55535-G1
  • Tuotelinja: SynPower
  • Tuotenumero: 872378
  • Ajoneuvotyyppi: Auto
  • Pakkaustyyppi: Kanisteri
  • Valvoline: Moottoriöljy
  • Meidän hintamme: 50,99 €
Tiedot
Valvoline Moottoriöljy 5W-30, 4l
Tuotenumero: 872378
Lisää
50,99 €
12,75 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
-35%
MOTUL 8100 X-CLEAN EFE 109471 Moottoriöljy 5W-30, 5l
Arvostelut - 96
Tuotekuvaus
  • Tilavuus (litra): 5
  • SAE-viskositeettiluokka: 5W-30
  • ACEA: ACEA C2, ACEA C3
  • API: API SN
  • Valmistajan suositukset: BMW Longlife-04, DEXOS 2, MB 229.52, Fiat 9.55535-S1, Fiat 9.55535-S2, MB 229.51, VW 505 01, VW 505 00
  • Tuotelinja: 8100
  • Versio: X-CLEAN EFE
  • Tuotenumero: 109471
  • Ajoneuvotyyppi: Auto
  • Pakkaustyyppi: Kanisteri
  • MOTUL: Moottoriöljy
  • Meidän hintamme: 54,49 €
  • Tila: Täysin
Tiedot
MOTUL Moottoriöljy 5W-30, 5l
Tuotenumero: 109471
verrattuna ovh:hon 84,85 €

54,49 €
10,90 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
-18%
A 156 S BOSCH Aerotwin 3 397 014 156 Pyyhkijänsulka 650, 400 mm, Rungottomat
Arvostelut - 33
Tuotekuvaus
  • Määräyksikkö: Sarja
  • Pituus (mm): 650, 400
  • Pyyhkijänsulkatyyppi: Rungottomat
  • Tuotelinja: Aerotwin
  • Vasen / oikea liikenne: Ohjaus vasemmalla
  • BOSCH: Pyyhkijänsulka
  • Tuotenumero: 3 397 014 156
  • Meidän hintamme: 34,49 €
  • Tila: Täysin
Tiedot
BOSCH Pyyhkijänsulka 650, 400 mm, Rungottomat
Tuotenumero: 3 397 014 156
verrattuna ovh:hon 42,56 €

34,49 €
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
RAVENOL HJC Concentrate Protect FL22 1410122-005-01-999 Jäähdytinneste vihreä, 5l, Tiiviste, amiinivapaa-silikaattivapaa
Arvostelut - 69
Tuotekuvaus
  • Tilavuus (litra): 5
  • Väri: vihreä
  • Ominaisuudet: Tiiviste
  • Valmistajan suositukset: 08CLAG010S0 Honda E, Ford WSS-M97B55, Hyundai 00232-19010, Hyundai 07100-00200, Hyundai 07100-00400, Mazda 000077508E20, Mazda C100CL005A4X, Mazda C122CL005A4X, Mazda FL22, Nissan KE90299934, Nissan KE90299944, Subaru Coolant 16218
  • Tuotelinja: HJC
  • Versio: Concentrate, Protect FL22
  • Pakkaustyyppi: Kanisteri
  • Ajoneuvotyyppi: Auto
  • Sekoitussuhde: -37°C(50 / 50), -50°C(60 / 40), -18°C(35 / 65)
  • Kemialliset ominaisuudet: amiinivapaa, silikaattivapaa
  • RAVENOL: Jäähdytinneste
  • Tuotenumero: 1410122-005-01-999
  • Meidän hintamme: 29,49 €
  • Tila: Täysin
Tiedot
RAVENOL Jäähdytinneste vihreä, 5l, Tiiviste, amiinivapaa-silikaattivapaa
Tuotenumero: 1410122-005-01-999
Lisää
29,49 €
5,90 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut

Suositut postaukset

Tilaa uutiskirjeemme

Syötä sähköpostiosoitteesi kuullaaksesi tuoreimmista uutisista ja vinkeistä.