
Rhinstrasse 132
12681 Berlin
Saksa
- Maksat uuden osan ja panttimaksun.
- Saat uuden osan.
- Valmistele käytetty osa palautusta varten. Tyhjennä nesteet, mikäli niitä on (tämä ei koske akkuja).
- Tee pyyntö käytetyn osan palauttamiseksi asiakkuustilisi kautta Autodoc.fi-sivullamme tai sivun alalaidassa olevalla lomakkeella.
- Laita käytetty osa siihen laatikkoon, jossa sait uuden varaosasi. Liitä mukaan tilauksen tekemisen jälkeen kirjeessä saamasi lasku. Tämä nopeuttaa pyyntösi käsittelyä.
- Lähetä tämän jälkeen asianmukaisessa kunnossa oleva vanha osa seuraavaan osoitteeseen:
AUTODOC SE (Retoure - Lager R)
Rhinstrasse 132,
12681, Berlin,
Saksa - Lähetämme käytetyn osan valmistajalle tarkastettavaksi.
- Käsittelemme lähetykset keskimäärin 6–8 viikon sisällä niiden saapumisesta varastollemme. Ilmoitamme sinulle tarkastuksen tulokset.
Palautamme pantin joko samalla maksutavalla, jota käytit maksamiseen, tai vaihtoehtoisesti lisäämme summan Autodoc.fi-asiakkuustilisi saldoon.
Ilmoitamme sinulle, että panttimaksua ei voida palauttaa. Säilytämme tutkittua vaihto-osaa 2 kuukautta varastollamme. Varaosa voidaan palauttaa sinulle pyynnöstäsi (osa palautetaan sinulle Autodoc.fi:n kustannuksella). Kahden kuukauden säilyttämisen jälkeen varaosa hävitetään.
- Asiakas maksaa osan palautuksesta aiheutuvat kulut.
- Vaikka tilaus sisältää "Turvallinen tilaus" -vaihtoehdon, asiakas maksaa vanhankin varaosan palautuksesta aiheutuvat kulut. Mikäli asiakas kieltäytyy toimittamasta valmistajalle vanhaa varaosaa, panttisummaa ei palauteta, vaan se katsotaan korvaukseksi valmistajalle.
- Jos käytetty varaosa on pahasti vaurioitunut tai sen rungossa on murtumia, panttisummaa ei hyvitetä.
- Jos palautettu käytetty osa on eri tuotekategoriasta kuin ostettu osa, panttia ei palauteta. Esimerkiksi silloin, jos olet ostanut laturin, mutta palauttanut starttimoottorin.
- Saat pantin, jos lähetät toiselta valmistajalta ostetun samanlaisen varaosan. Jos olet esimerkiksi ostanut Boschin jarrusatulan, voit palauttaa TRW:n jarrusatulan.
- Mikäli uuden varaosan ominaisuudet (esimerkiksi teho) eivät ole samat kuin vanhassa varaosassa, sinun on selvitettävä valmistajalta, voiko tällaista osaa palauttaa. Voit selvittää asian asiakaspalvelustamme [email protected]
Jarrusatulan palautusehdot:
- Vaihto-osan on oltava samanlainen kuin ostetun tuotteen.
- Vaihto-osan täytyy olla kokonainen.
- Kaikkien jarrusatulan ohjaustappien, kiristimien, kiinnityspulttien ja ilmausruuvien on oltava mukana.
- Vaihto-osassa ei saa olla liikaa ruostevaurioita.
- Vaihto-osa ei saa olla haljennut eikä käsitelty.
- Vain vaihto-osat, joita voidaan jälleenkäsitellä, voidaan ottaa takaisin ja hyvittää.
- Pakkaustarra ei saa olla likaantunut, se ei saa puuttua, eikä siinä saa olla ylimääräisiä merkintöjä tai kirjoituksia.
- *Ohjeet ovat vain tiedoksi. Jokainen vaihto-osa käsitellään tapauskohtaisesti (valmistaja tarkistaa jokaisen vaihto-osan).
Alkuperäinen pakkaus
- Boschin, Elstockin ja GKN:n osat tulee lähettää niiden alkuperäispakkauksessa. Mikäli osia ei ole lähetetty alkuperäispakkauksessa, niitä ei voida hyväksyä. Tämä on tavaran toimittajan vaatimus.





Auton laturin palautusehdot:
- Tunnistuskelvottomia auton latureita ei voida ottaa vastaan.
- Valmistajan OE-merkinnän on oltava näkyvissä tai käynnistysmoottorissa on oltava lukukelpoinen, kaiverrettu OE-numero.
Ruoste
- Irrotettu laturi ei ole ollut varastoituna pitkään ja sen variaattorin hihnan pyörässä ei ole ruostejälkiä.
- Vaikeasti ruostuneet auton laturit.
Vaurion aste
- Vaurioitunut muovisuojus.
- Puuttuva ruoti edessä ja/tai takana.
- Liitin on rikki tiivisteen edessä.
- Kaksi puuttuvaa ruotia edessä ja/tai takana.
- Liitin on rikki tiivisteen alapuolella.
Laturin kokonaisuus:
- Laturi on kokonainen ja koottu.
- Laturi on kokoamaton tai siitä puuttuu osia.
- Käytetyn laturin tehon on vastattava uuden laturin tehoa. Muutoin panttimaksua ei voida palauttaa.










Käynnistysmoottorin palautusehdot:
- Laite voidaan ottaa vastaan.
- Laitetta ei voida ottaa vastaan.
Tunnistettavuus
- Tunnistuskelvottomia käynnistysmoottoreita ei voida ottaa vastaan.
- Valmistajan OE-merkinnän on oltava näkyvissä tai käynnistysmoottorissa on oltava lukukelpoinen/tunniskelpoinen, kaiverrettu OE-numero.
Vaurion taso
- Relekotelon reunus ei saa olla vaurioitunut.
- Käynnistysmoottorin releen muoviosassa on vaurio.
- Käynnistysmoottori on menettänyt muotonsa / vaurioitunut esimerkiksi koteloon kohdistuneen iskun, rikkinäisen kotelon tai kuluneen hammaspyörän vuoksi.
- Akseli on pahasti värjäytynyt ylikuormituksen vuoksi (esimerkiksi siniseksi ylikuumenemisen takia).
Ruoste:
- Irrotettu käynnistysmoottori ei saa olla pitkiä aikoja varastoituna ja siinä ei saa olla ruostevaurioita.
- Vaikeasti ruostunut käynnistysmoottori.
Käynnistysmoottorin kokonaisuus
- Käynnistysmoottori on kokonainen ja koottu.
- Purettu tai puutteellinen käynnistysmoottori.
- Vaikeasti ruostunut hammaspyörä.
- Takalevy puuttuu.
- Etukansi on vaurioitunut.
- *Ohjeet ovat vain tiedoksi. Jokainen tapaus käsitellään erikseen (valmistaja tarkastaa jokaisen varaosan yksittäin).














Vetoakselin palautusehdot:
- Vaihto-osan on oltava samanlainen kuin korvaava osa.
- Vetoakselin on oltava kokonainen - siinä tulee olla yhdistävä akseli ja molemmat nivelet.
- Yhdistävän akselin on oltava suora. Taipunutta akselia ei voida valmistaa uudelleen käytettäväksi.
- Yhdistävä akseli ei saa olla ruostunut tai rikki.
- Nivelten kierteiden on oltava ehjät ja niiden tulee istua tiukasti.






A/C kompressorin palautusehdot:
- Laitetta ei voida ottaa vastaan, jos:
- - se on vaikeasti ruostunut (vaurioalue >3 cm²).
- - kaikki putkiston liittimet eivät ole tiukasti kiinni alkuperäisissä korkeissa.
- - akselia ei voi kääntää käsin 360 astetta.
- - vaihto-osa on tunnistuskelvoton (nimikyltti on lukukelvoton tai se puuttuu).















Ohjaustehostimen pumpun palautusehdot:
- Vaihto-osa otetaan vastaan, jos:
- 1. Käytetty pumppu palautetaan sen alkuperäisessä pakkauksessa.
- 2. Pumppu on kokonainen ja se vastaa tuoteluettelossa olevaa osaa.
- 3. Siinä ei ole mekaanisia vaurioita.
- 4. Kierteet ovat hyvässä kunnossa.
- 5. Pumppua ei voi palauttaa, jos sen hihnapyörä tai akseli on vaurioitunut.
- 6. Sen hihnapyörä, akseli ja adapteri ovat ehjiä.
- 7. Kansi ei ole vaurioitunut tai puutu.

















Vaihto-osa voidaan ottaa vastaan, jos:
- 1. Käytetty ohjausvaihde palautetaan alkuperäispakkauksessa.
- 2. Ohjausvaihteesta ei puutu osia, mukaan lukien:
- - suojakumit
- - paineletkut
- - raidetangot (mikäli uudet tulevat toimituksen mukana)
- 3. Ohjausvaihde ei ole vaikeasti ruostunut.
- 4. Siinä ei ole mekaanisia vaurioita, osa ei ole taipunut, hammastangon toiminta ei ole heikentynyt, eivätkä kiinnikkeet ole vaurioituneet.
- 5. Raidetankojen rimoissa ei ole vaurioita, ne eivät olet vääntyneet tai rikki.
- 6. Ohjausvaihteen hydrauliikkaletkut ja sen osat eivät ole vaurioituneet tai kadonneet.
- 7. Akseli ja kierteet eivät ole vaurioituneet.
- 8. Palautettu ohjausvaihde on samanlainen kuin uusi.
Turboahtimen palautusehdot:
- Vaihto-osa tulee palauttaa kokonaisena ja koottuna.
- Yksikään sen osa ei saa olla irrotettu, vaihdettu tai poistettu.
- Vaihto-osan on vastattava ostettua turboahdinta.






Ruiskutussuuttimen palautusehdot
- Purettu osa -> Tuotetta ei voida ottaa vastaan.
- Suutin puuttuu. -> Tuotetta ei voida ottaa vastaan.
- Liitin on vaurioitunut. -> Tuotetta ei voida ottaa vastaan.
- Liitin on rikki. -> Tuotetta ei voida ottaa vastaan.
- Liitin on sulanut. -> Tuotetta ei voida ottaa vastaan.
- Sisäänmenoliitin on vaurioitunut. -> Tuotetta ei voida ottaa vastaan.
- Ruiskutussuuttimen runko on vaurioitunut sen asiattomasta käsittelystä (esimerkiksi vasara). -> Tuotetta ei voida ottaa vastaan.
- Tiivisteen paikka on vaurioitunut. -> Tuotetta ei voida ottaa vastaan.










Vaihto-osat otetaan vastaan, jos:
- - palautettu osa on samanlainen kuin uusi osa.
- - dieselmoottorin pumppu on kokonainen.
- - se ei ole vaurioitunut.
- - hallintaventtiili ei ole vaurioitunut.
Vaihto-osat, joissa on seuraavia vikoja, ei voida ottaa vastaan:
- - se on purettu osiin.
- - siitä puuttuu osia.
- - se on vaikeasti ruostunut.














Auton akkuja koskevat vaatimukset:
- Valmistajilla ei ole erityisiä vaatimuksia koskien käytettyjä akkuja. Suosittelemme kuitenkin, ettet avaa käytettyä akkua tai valuta siitä nesteitä (elektrolyyttejä), sillä se on vaarallista.
Näin palautat käytetyn auton akun:
- 1. Lähetä käytetty akku varastollemme osoitteeseen: AUTODOC SE (Retoure - Lager R) Rhinstrasse 132 12681 Berlin.
- 2. Vie käytetty akku kierrätyskeskukseen, autoliikkeeseen, huoltamolle, tankkausasemalle tai muuhun sellaiseen paikkaan, joka kerää käytettyjä akkuja alueellasi.
- Tärkeää! Yleiset kierrätyskeskukset ja organisaatiot eivät maksa perimäämme panttimaksua takaisin. Sinä voit kuitenkin todistaa käytetyn akun palautuksesi esimerkiksi kuitilla. Kun esität meille hyväksyttävän todisteen, saat panttimaksusi takaisin.
Virranjakajan palautusehdot:
- 1. Laitteessa ei saa olla merkkejä vakavasta korroosiosta.
- 2. Virranjakajan kansi ei saa puuttua.
- 3. Liitin ei saa puuttua.
- 4. Laitteen on oltava kokonainen.
- 5. Tunnistuskelvottomia virranjakajia ei voida ottaa vastaan.