Iskunvaimentimet autoosi
Iskunvaimennin tilaa edullisesti
-
Turvallinen tilaus 200 päivää
-
Кätevä sovellus auton varaosien ostamiseen
-
Auton korjausvideot

Iskunvaimennin Top automerkille
Iskunvaimennin suosituimpiin automalleihin
Iskarit in merkki laatua: Huippuvalmistajat
Eniten myydyt tuotteet: Iskunvaimentimet
Lue lisää tuoteryhmästä Iskunvaimentimet: valikoima, vaihto, hinta ja kokemukset
Jokainen auto on korjattava ennemmin tai myöhemmin, ja Iskunvaimentimet on vaihdettava uuteen tai uusiin kulumisen myötä.
Nämä asiat kannattaa ottaa huomioon, kun olet valitsemassa ja ostamassa uusia auton osia:
- yhteensopivuus ajoneuvosi kanssa
- asiantuntijoiden lausunnot
- asiakkaiden arvostelut ja kokemukset
- tuotemerkki
- hinta
Mistä tiedän, onko tuote yhteensopiva autoni kanssa?
Suosittelemme käyttämään OEM-osanumeroa tai ajoneuvosi rekisterinumeroa, kun valitset auton varaosia tuoteryhmästä Iskunvaimentimet.
Syötä vain ajoneuvosi tiedot verkkosivustollamme ja valitse tarvitsemasi varaosa. Tämän jälkeen näet luettelon autoosi sopivista tuotteista.
Tuoteryhmä Iskunvaimentimet: kokemukset, testit ja vertailut
Tuotesivuiltamme löydät runsaasti asiakkaiden arvosteluja ja arvioita, joiden avulla voit vertailla tuotteita, joita aiot ostaa. Jos sinulla on kysyttävää palveluistamme ja varaosavalikoimastamme tai haluat tarkistaa osien yhteensopivuuden autosi kanssa, ota rohkeasti yhteyttä asiakastukitiimiimme. Asiakaspalvelijamme ovat aina valmiina auttamaan ja neuvomaan sinua.
Iskunvaimentimet: hinta
Autojen varaosien hinnat tuoteryhmässä Iskunvaimentimet vaihtelevat 40 ja 560 euron välillä ajoneuvon tyypistä, valmistajasta ja tuotteen ominaisuuksista riippuen.
Tilaa Iskunvaimentimet AUTODOCista ja säästä auton huollossa ja kunnossapidossa. Verkkokauppamme tekee yhteistyötä luotettavien kuljetusyritysten kanssa, joten voit nauttia nopeasta ja turvallisesta toimituksesta.
85 valmistajan Iskunvaimentimet hinnoilla 40€-560€
Eniten myyvät tuotteet: | |||||
---|---|---|---|---|---|
443027 | 443045 | MG244 | 19-029443 | 344459 | G55023 |
Suosituilta valmistajilta: | |||||
RIDEX | MONROE | TRW | BILSTEIN | SACHS | KYB |
Suosittuihin automerkkeihin: | |||||
MERCEDES-BENZ | VW | BMW | VOLVO | AUDI | TOYOTA |
Iskunvaimentimet: tekniset tiedot: | |||||
---|---|---|---|---|---|
Iskunvaimennin asennustapa: | Iskunvaimennin malli: | Iskunvaimennusjärjestelmä: | |||
Tappi ylhäällä | Silmukka alhaalla | Teleskooppi-iskunvaimentaja | Joustintukisarja | Kaksiputki | Yksiputki |
Silmukka ylhäällä | Tappi alhaalla | Vaimennin ei jousta kantava | Joustintuki | Yksiputkinen säiliö ylöspäin | Korkeustasonsäätö |
Purisitin alhaalla | Haarukka alhaalla | Vaimennin, jousituella | - | Vaimennus elektronisesti säädettävä | - |
Iskunvaimentimet - opi lisää sen toiminnasta, kunnon tarkistamisesta, vikojen aiheuttajista ja vaihtoajankohdista
Iskunvaimennin on osa joka vaimentaa pyöriin, jousitukseen, ja auton koriin kohdistuvia iskuja muuttamalla mekaanisen energian lämmöksi. Osa parantsaa ajomukavuuden lisäksi myös turvallisuutta.
Erilaisia iskunvaimennin tyyppejä ja rakenteitaTäyttöaineen mukaan:
- Hydraulinen. Nesteenä käytetään öljyä.
- Kaasu-ladattava. Järjestelmään pumpataan korkeapaine typpeä joka estää öljyä vaahtoutumasta.
Rakenteen mukaan:
- Kaksoisputki. Näiden hyvänä puolena on iskunvaimentimen yksinkertainen rakenne. Huononapuolena on nopea lämpeneminen ja öljyn vaahtoutuminen mikä vaikuttaa alentavasti toimivuuteen. Tankin kotelossa sijaitsevilla Iskunvaimentimilla ei ole työsylinterejä. Puristamishetkellä tankoon kiinnitetty mäntä liikkuu, pakottaen työsylinterin öljyn koteloon. Kun vapautusvaihe tapahtuu, tämä tapahtuma menee päinvastaisesti
- Yksiputkinen. Tällä osalla ei ole ylemmän mainitun vikoja, mutta tämän osan kotelonvaurioituminen johtaa iskunvaimentimen rikkoutumiseen. Kotelo toimii työsylinterin tapaan. Liikkuva mäntää jakaa iskunvaimentimen kahteen kammioon: toisen sisälle laitetaan typpeä ja toiseen öljyä. Iskunvaimennus hoidetaan kaasu puristuksen avulla.
Auton iskunvaimentimen elinkaaren pituus riippuu pitkälti tien pinnan laadusta ja kuljettajan ajotyylistä. Tämä olisi hyvä ottaa huomioon kun autolla ajetaan lujaa.
Oikeanlaisella toiminnalla osan pitäisi kestää 20 tuhatta ajokilometriä. Kylmyys voi rikkoa jopa uuden osan, joten varhaisella keväällä on suositeltavaa tarkkailla sen toimintaa.
Mikäli auto on seisonut pitkään paikoillaan, asiantuntijat suosittelevat autoilijoita ajamaan ensimmäiset kymmenen minuuttia hitaasti jotta hydraulinen neste lämpenisi ja palauttaisi jousituksen joustavuuden.
Mikäli pyörissä esiintyy öljyläikköjä, sinun tulisi välittömästi ottaa yhteyttä korjaamoon.
Iskunvaimentimien säilöminen pystyasentoon on suositeltavaa, jossa männän tanko tulee asentaa.
Iskunvaimentimen vikoja- Osien epämuotoisuus
- Vuotavat tiivisteet;
- venttiilin rikkoutuminen.
- Auton korin heiluminen;
- Kasvanut jarrutus matka;
- Ajoneuvo ajautuu sivulle hitaasti ajettaessa;
- Ajonaikana ilmenee koputtavia tai muita epätavallisia ääniä.;
- Epätasainen kuluma renkaissa;
- Öljyläikköjen esiintyminen osissa;
- Ajoneuvon kori “laskeutuu” kiihdyttäessä ja jarruttaessa.
- Huonolaatuinen tienpinta;
- Kuluttava ajotyyliaggressive;
- Huoltotoimenpiteitä ei ole tehty ajoissa;
- Lämpötila vaihtelut;
- Lian ja muiden kemikaalien vaikutukset;
- Vähäinen öljyn määrä säiliössä;
- Osien vaurioituminen.
Nykaikaisia iskunvaimentimia ei voi irroittaa ehjänä. Osa täytyy vaihtaa vaurioiden varalta, ja niitä ei korjata. Iskunvaimentimet tulee vaihtaa aina parettain, vaikka ainoastaan toinen niistä olisi vaurioitunut. Voit uusia ne itse. Tämän tehdäksesi, sinun tulee:
- irroittaa pyörä;
- irroittaa tarvittaessa jarruletkut;
- Irroittaa joustin tuen yläosan kiinnike, ja sitten alempien;
- Irroittaa jousi vetimiä käyttäen;
- Asentaa uudet osat paikoilleen ja tehdä yllä mainitut toimenpiteet päinvastaisessa järjestyksessä.
Yhtiömme säästää aikaasi, sillä voit tilata minkä tahansa tuotteen vain muutamalla klikkauksella. Lisäksi mahdollisuutesi saada ilmainen toimitus vähentää kustannuksiasi vielä entistä enemmän. Mikäli kaipaat selvennystä johonkin asiaan- tukitiimimme henkilökunta on aina valmiina vastaamaan kysymyksiisi ja auttamaan sinua tekemään oikean valinnnan. Äläkä myöskään unohda että tuotteissamme on laatutakuu.Osta autonosat Autodoc:ilta!
Ohjevideo: Kuinka vaihtaa rakaiskunvaimentimet TOYOTA COROLLA E120 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015 merkkiseen...
YKsityskohtainen opasvideo Tee-se-itse auton korjaukseen. Opi asiantuntijaksi Autodocin avulla.
Näitä osia valittaessa tulisi aina ottaa huomioon ajoneuvon käyttöolosuhteet sekä valmistajan antamat suositukset. Öljyiskunvaimentimet ovat halpoja. Ne takaavat mukavuuden ajettaessa pienillä nopeuksilla, mutta suurilla kuormilla ne ovat alttiita ylikuumenemiselle.
Kaasukomponentit ovat jäykempiä. Ne auttavat parantamaan auton hallittavuutta ja estävät koria heilumasta. Niiden kaasukammio on täynnä typpeä, joka estää öljyä vaahtoamasta. Tällaiset osat absorboivat täydellisesti tärinää, jollaista tapahtuu ajettaessa suurella nopeudella. Samanaikaisesti ne takaavat tasaisen ajon.
Kaasuiskunvaimentimet sopivat todella hyvin huipputehoisiin urheiluautoihin. Ne kestävät suurempia kuormia ja ovat hyvin jäähdytettyjä. Nämä osat lisäävät jousituksen jäykkyyttä, jolla on positiivinen vaikutus auton ohjattavuuteen ja hallittavuuteen. Ne eivät kuitenkaan takaa riittävästi mukavuutta.
Tarkasta osat silmämääräisesti selvittääksesi niiden kunnon. Öljyvuodot, kolhut kotelossa, männänvarren korroosio ja muodonmuutokset osoittavat vialliset osat. Jos ei ole havaittavissa ilmeisiä merkkejä viallisista iskunvaimentimista, niiden toimintahäiriöt voidaan löytää vain erityisesti suunnitellussa testipenkissä autokorjaamolla.
Tarkista osat, jos huomaat:
- kasvanut jarrutusmatka
- auton korin merkittävä heiluminen terävällä jarrutuksella tai kuoppaisella tiellä ajettaessa
- hidas ohjausvaste
- kiihtynyt renkaiden kuluminen;
- kolkuttava ääni jousituksessa ajettaessa huonolaatuisilla teillä.
Tarvitset vaihtoa varten seuraavat asiat:
- nostolaite
- käsityökalusarja: kiintoavaimia, hylsyjä, vasaran, ruuvimeisseleitä ja pihdit
- WD-40-suihke helpottamaan jumiutuneiden kiinnikkeiden irrotusta.
Osien vaihtaminen on melko monimutkaista ja aikaa vievää. Yksityiskohtaisen algoritmin voit löytää auton omistajan käsikirjasta. Muista, että nämä osat on vaihdettava pareittain yhdelle akselille. Pumppaa niitä ennen asennusta.
Saadaksesi pääsyn yläkiinnikkeeseen ja kiinnikkeisiin, on usein poistettava moottoritilan tiiviste tai tavaratilan koristepaneeli. Kun taas pyörät ja jarrulevyt estävät pääsyn alempaan kiinnikkeeseen ja kiinnikkeisiin. Iskunvaimentimien vaihtamiseksi on irrotettava myös jousituksen tukivarren pallonivel, raidetanko sekä irrotettava kallistuksenvakaajan yhdystanko. Irrotettua yksikköä on tuettava huolellisesti loukkaantumisten estämiseksi. Käytä aina jousien kanssa työskennellessä erityisiä puristustyökaluja.