• VERKKOKAUPPA
  • CLUB
Kokeile premium-tiliä
0
Oma autotalli
Lisää ajoneuvo
0
tuotetta #
0,00 €
Ostoskorisi on tyhjä

Mercedes-Benz E-luokan moottorit

Sisällysluettelo

  1. Mercedes-Benz E-luokan moottorit: Historialliset sukupolvet I-II (1993-2009)
    1. Mercedes-Benz E-Luokan bensiinimoottorit: Historialliset sukupolvet I-II (1993-2009)
    2. Mercedes-Benzin E-luokan dieselmoottorit: Historialliset sukupolvet I-II (1993-2009)
  2. Mercedes-Benzin E-luokan moottorit: sukupolvi III (2009-2016)
    1. Mercedes-Benz E-Luokan bensiinimoottorit: sukupolvi III (2009-2016)
    2. Mercedes-Benz E-Luokan dieselmoottorit: III sukupolvi (2009-2016)
  3. Mercedes-Benz E-luokan moottorit: sukupolvi IV (2016-2023)
    1. Mercedes-Benz E-Luokan bensiinimoottorit: IV sukupolvi (2016-2023)
    2. Mercedes-Benz E-Luokan dieselmoottorit: IV sukupolvi (2016-2023)
    3. Mercedes-Benz E-luokan hybridiajot: IV sukupolvi (2016-2023)
  4. Mercedes-Benz E-Luokan moottorit: sukupolvi V (2023-nykyinen)
    1. Mercedes-Benz E-Luokan miedohybridi-bensiinimoottori: V-sukupolvi (2023-nykypäivä)
    2. Mercedes-Benz E-luokan pistokehybridit: V-sukupolvi (2023-nykypäivä)
    3. Mercedes-Benz E-luokan dieselmoottorit: V-sukupolvi (2023-nykypäivä)
    4. Mercedes-Benz E-luokan AMG-moottorit: V-sukupolvi (2023-nykypäivä)
  5. Johtopäätökset: Mercedes-Benz E-Luokan kaikkien sukupolvien parhaat moottorit

Vuonna 1993 tapahtuneesta esittelystään lähtien Mercedes-Benz E-Klasse on vakiinnuttanut asemansa ylellisyyden ja luotettavuuden synonyyminä ylemmässä keskiluokassa, ja se tarjoaa poikkeuksellisen monipuolisen valikoiman Mercedes-Benz E-Klasse -moottoreita viidessä sukupolvessa. Alkuvuosien vankoista imumoottoreista nykyisen sukupolven huippumoderniin mild-hybridijärjestelmiin on tapahtunut jatkuvaa teknistä kehitystä, joka on tehnyt Mercedes-Benzistä premium-sedanien vertailukohteen.

Mercedes-Benz E-luokan moottorit: Historialliset sukupolvet I-II (1993-2009)

Mercedes-Benz E-luokan moottorit: Historialliset sukupolvet I-II (1993-2009)

Kahta ensimmäistä Mercedes-Benz E-Klass-sukupolvea (W210: 1995-2002 ja W211: 2002-2009) pidetään kaikista E-Klass-sukupolvista luotettavimpina ja kestävimpinä. Asianmukaisella huollolla nämä Mercedes-Benz E-Klasse -moottorit saavuttivat helposti 400 000-600 000 kilometrin ajokilometrit, jolloin suuritehoisia kuusisylinterisiä bensiinimoottoreita ja vankkoja CDI-dieselmoottoreita pidettiin lähes tuhoutumattomina. Säännöllisen huollon ansiosta suurempia moottorivaurioita ei juuri esiintynyt; ainoastaan W210-sukupolven varhaisissa V6-bensiinimoottoreissa ilmeni ajoittain ongelmia hammasketjujen kanssa 200 000 kilometrin jälkeen. Tämän aikakauden ehdoton huippumoottori oli E 320 CDI (W211), jossa oli 224 hv - tekninen mestariteos, jossa yhdistyvät täydellisesti teho, tasainen käynti ja taloudellisuus, ja sitä pidetään yhä nykyäänkin premium-dieselien vertailukohtana.

Mercedes-Benz E-Luokan bensiinimoottorit: Historialliset sukupolvet I-II (1993-2009)

W210-sukupolvessa Mercedes-Benz E-Luokan bensiinimoottorivalikoima käsitti aluksi hyväksi havaitut M104-rivikuusisylinteriset moottorit (E 280, E 320), joiden teho oli 193-224 hv, ja tehokkaat M119 V8-moottorit (E 420, E 500), joiden teho oli 279-326 hv. Näille Mercedes-Benzin E-luokan moottoreille oli ominaista poikkeuksellisen tasainen käynti ja pitkäikäisyys - M104-kuusisylinteristä moottoria pidetään edelleen yhtenä kaikkien aikojen parhaista bensiinimoottoreista. Vuodesta 1997 alkaen lisättiin uudenaikaisemmat M112 V6-moottorit (E 240, E 280, E 320), mutta ne olivat alttiimpia hammasketjuvioille. W211-sukupolvi luotti edelleen kehitettyihin V6-moottoreihin M272 ja M273. M272-moottoria (E 280, E 350) pidetään tämän aikakauden ongelmallisimpana bensiinimoottorina ajoitusketju- ja tasausakseliongelmien vuoksi.

Mercedes-Benzin E-luokan dieselmoottorit: Historialliset sukupolvet I-II (1993-2009)

Mercedes-Benzin E-luokan dieselmoottoreita hallitsi aluksi vankka OM606-kuusisylinterinen moottori (E 300 diesel/turbodiesel), jonka teho oli 136-177 hv ja josta tuli legendaarinen tuhoutumattomuutensa vuoksi. Vuodesta 1999 alkaen Mercedes mullisti dieselsegmentin CDI-yhteispaineruiskutekniikalla: 143-177 hv:n OM612-moottorit (E 220 CDI, E 270 CDI) tarjosivat huomattavasti tasaisemman käyntiäänen ja enemmän tehoa. Kohokohta oli W211-sukupolven kuusisylinterinen OM648 (E 320 CDI), jossa oli 204-224 hv - tämä Mercedes-Benzin E-Luokan moottori yhdisti vanhan koulukunnan kestävyyden ja modernin tehokkuuden ja kehittyi kaikkien E-Luokan sukupolvien luotettavimmaksi käyttövoimaksi.

Mercedes-Benz E-luokan moottori Teho Polttoaineen kulutus Tyypilliset heikkoudet Luokitus
M104 (E 280/320) 193-224 HV 9,5-10,2 l/100km Käytännössä ei yhtään Erittäin hyvä
M119 (E 420/500) 279-326 HV 11,8-13,5 l/100km Suuri kulutus Hyvä
M112 (E 240/280/320) 170-224 HV 8,9-10,1 l/100km Ajastusketju 200 000 km:stä alkaen Keskimääräinen
M272 (E 280/350) 231-272 HV 9,1-10,4 l/100km Ajoitusketju, tasapainotusakselit Ongelmalliset
OM606 (E 300 D/TD) 136-177 HV 7,8-8,5 l/100km Käytännössä ei mitään Erittäin hyvä
OM612 (E 220/270 CDI) 143-177 HV 6,8-7,4 l/100km Ruiskut 250 000 km:n jälkeen Erittäin hyvä
OM648 (E 320 CDI) 204-224 HV 7,2-7,8 l/100km Käytännössä ei yhtään Erittäin hyvä

Mercedes-Benzin E-luokan moottorit: sukupolvi III (2009-2016)

Mercedes-Benzin E-luokan moottorit: sukupolvi III (2009-2016)

Mercedes-Benzin kolmas E-luokan sukupolvi (W212/S212) merkitsi siirtymistä nykyaikaiseen moottoritekniikkaan suoraruiskutuksen ja turboahdon myötä, mutta toi mukanaan myös uusia haasteita. Asianmukaisella huollolla nämä Mercedes-Benz E-Klasse -moottorit saavuttavat 250 000-350 000 kilometrin ajokilometrit, jolloin hyväksi havaittuja V6-dieseleitä pidetään edelleen erityisen kestävinä. Uusissa suorasuihkutusbensiinimoottoreissa ilmeni kuitenkin useammin ongelmia koksin ja korkeapainepumppujen kanssa, kun taas AMG-moottorit tulivat alttiiksi turboahtimen vaurioitumiselle urheilullisessa ajossa. Ehdoton kohokohta oli 265 hv:n E 350 CDI - V6-diesel, joka pysyi poikkeuksellisen taloudellisena ja luotettavana suuresta tehostaan huolimatta ja jäi historiaan viimeisenä suurena Mercedes-dieselinä.

Mercedes-Benz E-Luokan bensiinimoottorit: sukupolvi III (2009-2016)

Mercedes-Benzin E-luokan bensiinimoottorivalikoima uudistui täysin ja luotti nykyaikaiseen suoraruiskutukseen. Nelisylinterinen M271 (E 200 CGI, E 250 CGI) 184-211 hv:n teholla oli lähtötason moottori, joka osoittautui luotettavaksi kompromissiksi suorituskyvyn ja kulutuksen välillä. M276 V6-moottorit (E 300, E 350), joiden teho oli 249-306 hv, olivat huomattavasti edeltäjiään tasaisemmat, mutta ne olivat alttiita imuventtiilien kokkareille. Urheiluautoilijoille oli tarjolla AMG M159 -moottorit (E 63 AMG), joiden teho oli 525-585 hv, mutta jotka olivat kuitenkin alttiita turboahtimen vaurioitumiselle ja öljynkulutukselle intensiivisessä käytössä. Mercedes-Benzin E-luokan M276 (E 350) kehittyi tämän sukupolven tasapainoisimmaksi bensiinimoottoriksi.

Mercedes-Benz E-Luokan dieselmoottorit: III sukupolvi (2009-2016)

Mercedes-Benzin E-luokan dieselmoottoreiden välillä oli selkeä jako: nelisylinteriset OM651 (E 200 CDI, E 220 CDI, E 250 CDI) 136-204 hv:n tehoilla osoittautuivat taloudellisiksi ja suurelta osin luotettaviksi, mutta olivat alttiita pakokaasujen takaisinkierrätyksen ja hiukkassuodattimen ongelmille. V6 OM642 -dieselmoottorit (E 300 CDI, E 350 CDI), joiden teho oli 231-265 hv, jatkoivat Mercedeksen vankkojen dieselmoottoreiden perinnettä, ja niitä pidettiin tämän sukupolven luotettavimpina moottoreina. Mercedes-Benz E-Luokan OM642 (E 350 CDI) tarjosi lyömättömän suorituskyvyn ja tehokkuuden suhteen, sillä sen polttoaineenkulutus oli 7,1 litraa 265 hv:n teholla.

Mercedes-Benz E-luokan moottori Teho Polttoaineen kulutus Tyypilliset heikkoudet Luokitus
M271 (E 200/250 CGI) 184-211 HV 7,2-7,8 l/100km Satunnainen korkeapainepumppu Hyvä
M276 (E 300/350) 249-306 HV 8,1-8,9 l/100km Venttiilien koksahtaminen Hyvä
M159 (E 63 AMG) 525-585 HV 11,2-12,8 l/100km Turboahdin, öljynkulutus Kohtalainen
OM651 (E 200-250 CDI) 136-204 HV 5,2-5,8 l/100km EGR, hiukkassuodatin Hyvä
OM642 (E 300/350 CDI) 231-265 HV 6,8-7,1 l/100km Erittäin kestävä Erittäin hyvä

Mercedes-Benz E-luokan moottorit: sukupolvi IV (2016-2023)

Mercedes-Benz E-luokan moottorit: sukupolvi IV (2016-2023)

Mercedes-Benzin neljäs E-luokan sukupolvi (W213/S213) edusti Mercedes-Benzin polttomoottoritekniikan huippua ja esitteli ensimmäistä kertaa miedot hybridijärjestelmät. Näillä Mercedes-Benz E-Klasse -moottoreilla voidaan saavuttaa 200 000-300 000 kilometrin ajokilometrit asianmukaisella huollolla, vaikka elektroniikan ja pakokaasujen puhdistuksen monimutkaisuus johtaa useampiin korjaamokäynteihin. Uudet nelisylinteriset bensiinimoottorit osoittautuivat yllättävän luotettaviksi, kun taas V8-AMG-moottorit olivat edelleen alttiita turboahtimen vaurioitumiselle urheilullisessa ajossa. Ehdoton huippumoottori oli E 300 de, jonka plug-in-hybridijärjestelmän teho oli 306 hv - täydellinen yhdistelmä tehokkuutta ja suorituskykyä, jolla pystyi ajamaan jopa 100 kilometriä puhtaasti sähköllä.

Mercedes-Benz E-Luokan bensiinimoottorit: IV sukupolvi (2016-2023)

Mercedes-Benz E-Klassin bensiinimoottorivalikoima kehitettiin täysin uudelleen ja se perustui modulaariseen moottoriperheeseen. Nelisylinterinen M264 (E 200, E 250, E 300) 184-258 hv:n teholla osoittautui yllättävän hienostuneeksi ja luotettavaksi, kun taas rivikuusisylinterinen M256 (E 350, E 450) 286-367 hv:n teholla oli sekä tehokas että tehokas miedon hybriditekniikan ansiosta. AMG M177/M178 -moottorit (E 53, E 63) 435-630 hv tarjosivat vaikuttavaa suorituskykyä, mutta niissä ilmeni turboahtimien tunnettuja ongelmia ja lisääntynyttä öljynkulutusta intensiivisessä käytössä. Mercedes-Benzin E-luokan M256 (E 450) kehittyi bensiinimoottoreiden tekniseksi huipuksi.

Mercedes-Benz E-Luokan dieselmoottorit: IV sukupolvi (2016-2023)

Mercedes-Benzin E-luokan dieselmoottoreissa Mercedes luotti johdonmukaisesti hyväksi todettuun OM654-moottoriperheeseen. Nelisylinterisiä OM654-moottoreita (E 200 d, E 220 d, E 300 d), joiden teho oli 150-245 hv, pidettiin aikansa moderneimpina ja puhtaimpina dieselmoottoreina, mutta niillä oli taipumusta ongelmiin monimutkaisen pakokaasujen puhdistuksen ja AdBlue-järjestelmän kanssa. Näistä heikkouksista huolimatta ne olivat taloudellisia ja suurelta osin luotettavia. Mercedes-Benzin E-luokka OM654 (E 220 d), jossa oli 194 hv, tarjosi parhaan tasapainon suorituskyvyn, kulutuksen ja luotettavuuden välillä.

Mercedes-Benz E-luokan hybridiajot: IV sukupolvi (2016-2023)

Mercedes-Benz E-Luokka tarjosi ensimmäistä kertaa pistokehybridejä: E 300 e yhdisti 2,0-litraisen bensiinimoottorin ja sähkömoottorin 320 hv:n järjestelmätehoksi, kun taas E 300 de oli 306 hv:n dieselhybridi, joka oli ainutlaatuinen yhdistelmä. Nämä Mercedes-Benzin E-luokan moottorit mahdollistivat 50-100 kilometrin puhtaasti sähköisen ajon, mutta niissä ilmeni toisinaan ongelmia monimutkaisen ohjauselektroniikan kanssa.

Mercedes-Benz E-luokan moottori Teho Polttoaineen kulutus Tyypilliset heikkoudet Luokitus
M264 (E 200/250/300) 184-258 HV 6,8-7,6 l/100km Melko luotettava Erittäin hyvä
M256 (E 350/450) 286-367 HV 7,4-8,2 l/100km Mild-hybridielektroniikka Hyvä
M177/M178 (E 53/63 AMG) 435-630 HV 9,8-12,5 l/100km Turboahdin, öljynkulutus Kohtalainen
OM654 (E 200-300 d) 150-245 HV 4,8-5,6 l/100km AdBlue-järjestelmä, pakokaasujen puhdistusmenetelmä Hyvä
E 300 e/de Hybrid 306-320 HV 1,6-2,1 l/100km Monimutkainen elektroniikka Hyvä

Mercedes-Benz E-Luokan moottorit: sukupolvi V (2023-nykyinen)

Mercedes-Benzin nykyinen E-luokan sukupolvi (W214/S214) luottaa täysin sähköistämiseen ja edustaa Mercedes-Benzin visiota luksussedanin tulevaisuudesta. Kaikki Mercedes-Benz E-Klassan moottorit on nyt varustettu miedolla hybriditekniikalla tai pistokehybrideinä, kun taas puhtaat polttomoottorit kuuluvat menneisyyteen. Koska sukupolvi on ollut markkinoilla vasta vuodesta 2023 lähtien, pitkäaikaisia kokemuksia ei ole vielä saatavilla, mutta ensimmäiset testit osoittavat lupaavia lähestymistapoja tehokkuuden ja suorituskyvyn suhteen. Huippumoottori on 381 hv:n E 450 4MATIC, joka tarjoaa vaikuttavan yhdistelmän suorituskykyä ja tehokkuutta 48 voltin miedon hybridijärjestelmän ansiosta. Uusi ISG-tekniikka (Integrated Starter Generator) lupaa yli 300 000 kilometrin käyttöiän.

Mercedes-Benz E-Luokan miedohybridi-bensiinimoottori: V-sukupolvi (2023-nykypäivä)

Kolme nelisylinteristä M254-moottoria, joissa on 48 voltin miedohybridijärjestelmä, muodostavat Mercedes-Benzin E-luokan moottorivalikoiman perustan. E 200:n teho on 204 hv, E 300:n 258 hv ja E 450 4MATICin 381 hv järjestelmäteho. Kaikissa Mercedes-Benz E-Klasse -moottoreissa on integroitu käynnistys- ja vaihtovirtamoottori, ja ne voivat tarjota jopa 20 hv:n sähköisen lisätuen. Mercedes-Benz E-luokan M254-moottoria (E 300) pidetään erityisen onnistuneena, ja siitä on kehittymässä tämän sukupolven tasapainoisin moottori - se tarjoaa tasaisen voimantuonnin, eikä siinä ole toistaiseksi ilmennyt suurempia sarjavalmistusongelmia.

Mercedes-Benz E-luokan pistokehybridit: V-sukupolvi (2023-nykypäivä)

Mercedes-Benz E-Klassin plug-in-hybridit E 300 e ja E 400 e tarjoavat 313 ja 381 hv:n järjestelmätehot ja jopa 100 kilometrin sähköisen toimintasäteen. Näissä Mercedes-Benz E-luokan moottoreissa yhdistyvät hyväksi todettu M254-bensiinimoottori, tehokas sähkömoottori ja 25,4 kWh:n akku. E 400 e on kehittymässä mallisarjan lippulaivaksi, ja se tarjoaa urheilullista ajosuoritusominaisuutta alhaisella polttoaineenkulutuksella.

Mercedes-Benz E-luokan dieselmoottorit: V-sukupolvi (2023-nykypäivä)

Yllättäen Mercedes jatkaa dieselmoottoreiden tarjoamista: E 220 d, jossa on 197 hv, ja E 300 d, jossa on 245 hv, perustuvat hyväksi todettuun OM654-moottoriin, mutta nyt 48 voltin miedon hybridin tuella. Nämä Mercedes-Benzin E-luokan moottorit jatkavat taloudellisten ja pitkäikäisten Mercedes-dieselien perinnettä, mutta ovat monimutkaisen pakokaasunpuhdistusjärjestelmän vuoksi muuttuneet huoltointensiivisemmiksi.

Mercedes-Benz E-luokan AMG-moottorit: V-sukupolvi (2023-nykypäivä)

Mercedes-AMG E 53 4MATIC+, jossa on 449 hv, yhdistää M256-rivikuusisylinterisen moottorin sähköiseen avustukseen ja tarjoaa vaikuttavan ajosuoritteen. Tässä Mercedes-Benzin E-luokan moottorissa ei ole toistaiseksi ilmennyt suurempia ongelmia, mutta pitkäaikaisia kokemuksia ei ole vielä saatavilla.

Mercedes-Benz E-luokan moottori Teho Polttoaineen kulutus Tyypilliset heikkoudet Luokitus
M254 (E 200/300) 204-258 HV 6,2-6,8 l/100km Ei sarjaongelmia toistaiseksi Erittäin hyvä
M254 (E 450 4MATIC) 381 HV 7,1-7,6 l/100km Monimutkainen, mutta lupaava Hyvä
E 300/400 e Hybrid 313-381 HV 0,8-1,2 l/100km Ei vielä pitkän aikavälin kokemuksia Hyvä
OM654 (E 220/300 d) 197-245 HV 5,1-5,8 l/100km Monimutkainen pakokaasujen puhdistus Hyvä
M256 (E 53 AMG) 449 HV 8,6-9,2 l/100km Ei vielä pitkäaikaisia kokemuksia Hyvä

Johtopäätökset: Mercedes-Benz E-Luokan kaikkien sukupolvien parhaat moottorit

Mercedes-Benzin E-luokan moottoreiden kehitys osoittaa kiehtovan matkan ensimmäisten sukupolvien mekaanisesta täydellisyydestä nykypäivän erittäin monimutkaiseen sähköistämiseen. Siinä missä historialliset Mercedes-Benz E-luokan moottorit tekivät vaikutuksen tuhoutumattomuudellaan ja pitkäikäisyydellään, nykyaikaiset käyttövoimat pisteet tehokkuudellaan ja ympäristöystävällisyydellään. Mercedeksen dieseleiden kulta-aika saattaa olla ohi, mutta uudet mild-hybridijärjestelmät lupaavat premium-sedanille lupaavaa tulevaisuutta.

  • Paras Mercedes-Benz E-Luokan bensiinimoottori:

M254 (E 300, sukupolvi V), jossa on 258 hv ja 48 voltin mild-hybridijärjestelmä, yhdistää nykyaikaisen tehokkuuden ja Mercedeksen hyväksi todetun laadun, ja sitä pidetään bensiinimoottoreiden teknisenä huippuna.

  • Paras Mercedes-Benz E-luokan dieselmoottori:

OM648 (E 320 CDI, sukupolvet I-II), jossa on 224 hv, on edelleen premium-dieselien vertailukohta, sillä se tarjoaa ylittämätön yhdistelmän suorituskykyä, taloudellisuutta ja yli 500 000 kilometrin käyttöikää.

  • Paras Mercedes-Benzin E-luokan hybridimoottori:

E 300 de (IV-sukupolvi) 306 hv:n plug-in-hybridijärjestelmän teholla luokkansa ainoana dieselhybridinä, joka voi ajaa jopa 100 kilometriä puhtaasti sähköllä.

Kaikkien Mercedes-Benz E-Klasse -sukupolvien huolto- ja varaosien osalta AUTODOC tarjoaa kattavan valikoiman alkuperäisiä ja laadukkaita varaosia nopealla toimituksella ja asiantuntevalla neuvonnalla.

Suosituimmat aiheeseen liittyvät tuotteet:

AUTODOC Suosituimmat tuotteet: varaosat edulliseen hintaan

MANNOL ENERGY MN7511-5 Moottoriöljy 5W-30, 5l, Osasynteettinen öljy
Arvostelut - 70
Tuotekuvaus
  • SAE-viskositeettiluokka: 5W-30
  • ACEA: ACEA A3 / B4
  • API: API CH-4, API SN
  • Valmistajan suositukset: VW 503 01, Ford WSS-M2C913-B, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, VW 501 01, MB 229.5, BMW Longlife-98, Renault RN0710, Renault RN0700
  • Tilavuus (litra): 5
  • Öljy: Osasynteettinen öljy
  • Tuotelinja: ENERGY
  • Tuotenumero: MN7511-5
  • MANNOL: Moottoriöljy
  • Meidän hintamme: 27,49 €
  • Tila: Täysin
Tiedot
MANNOL Moottoriöljy 5W-30, 5l, Osasynteettinen öljy
Tuotenumero: MN7511-5
Lisää
27,49 €
5,50 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
MANNOL Longlife 504/507 MN7715-20 Moottoriöljy 5W-30, 20l
Arvostelut - 73
Tuotekuvaus
  • SAE-viskositeettiluokka: 5W-30
  • ACEA: ACEA C3
  • API: API SN
  • Valmistajan suositukset: MB 229.51, BMW Longlife-04, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00
  • Tilavuus (litra): 20
  • Tuotelinja: Longlife
  • Versio: 504 / 507
  • Tuotenumero: MN7715-20
  • Pakkaustyyppi: Kanisteri
  • Ajoneuvotyyppi: Auto
  • MANNOL: Moottoriöljy
  • Meidän hintamme: 112,49 €
Tiedot
MANNOL Moottoriöljy 5W-30, 20l
Tuotenumero: MN7715-20
Lisää
112,49 €
5,62 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
-54%
MOBIL Delvac MX Super Defense V4 121650 Moottoriöljy 15W-40, 20l
Arvostelut - 8
Tuotekuvaus
  • SAE-viskositeettiluokka: 15W-40
  • ACEA: ACEA A2 / B2, ACEA E3
  • API: API CF-4
  • Valmistajan suositukset: DDC DFS 93K215, Mack EO-N, Mack EO-M Plus, MB 228.3, Renault RLD-2, Volvo VDS-3, MTU-2, CUMMINS CES 20071, CUMMINS CES 20072, Mack EO-M, MAN M 3275-1, Renault RLD
  • Tilavuus (litra): 20
  • Tuotelinja: Delvac
  • Versio: MX Super Defense V4
  • Tuotenumero: 121650
  • Pakkaustyyppi: Kanisteri
  • Ajoneuvotyyppi: Kuorma-autot
  • Polttoainetyypille: Diesel
  • MOBIL: Moottoriöljy
  • Meidän hintamme: 137,49 €
  • Tila: Täysin
Tiedot
MOBIL Moottoriöljy 15W-40, 20l
Tuotenumero: 121650
verrattuna ovh:hon 299,63 €

137,49 €
6,87 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
DS-S3 BOSCH 0 261 230 189 Tunnistin, ahtopaine
Arvostelut - 33
Tuotekuvaus
  • BOSCH: Tunnistin, ahtopaine
  • Tuotenumero: 0 261 230 189
  • Meidän hintamme: 30,99 €
  • Tila: Täysin
Tiedot
BOSCH Tunnistin, ahtopaine
Tuotenumero: 0 261 230 189
30,99 €
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
MANNOL RACING+ESTER MN7902-10 Moottoriöljy 10W-60, 10l, Synteettinen öljy
Arvostelut - 46
Tuotekuvaus
  • SAE-viskositeettiluokka: 10W-60
  • ACEA: ACEA A3 / B4
  • API: API SN, API CH-4
  • Valmistajan suositukset: VW 501 01, VW 505 00, MB 229.1, Ford WSS-M2C153-E, GM 6094-M
  • Tilavuus (litra): 10
  • Öljy: Synteettinen öljy
  • Tuotelinja: RACING+ESTER
  • Tuotenumero: MN7902-10
  • MANNOL: Moottoriöljy
  • Meidän hintamme: 66,99 €
Tiedot
MANNOL Moottoriöljy 10W-60, 10l, Synteettinen öljy
Tuotenumero: MN7902-10
Lisää
66,99 €
6,70 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
MANNOL AG13 MN4013-10 Jäähdytinneste ASTM D3306-SAE J1034, vihreä, 10l, Valmiiksi sekoitettu, amiinivapaa-nitriittivapaa
Arvostelut - 37
Tuotekuvaus
  • Erittely: SAE J1034, Afnor NF R15-601, ASTM D3306, ASTM D4340, ASTM D4985, BS 6580:2010, NATO S-759
  • Väri: vihreä
  • Ominaisuudet: Valmiiksi sekoitettu
  • Valmistajan suositukset: BMW GS 94000, Chrysler MS-7170, Ford ESE-M978B4H-A, GM 1825-M, GM 1899-M, MAN 324 NF, MB 325.0, MTU MTL 5048, GME L1301, GM QL130100
  • Tilavuus (litra): 10
  • Lämpöalue alkaen [°C]: -40
  • Tuotelinja: AG13
  • Pakkaustyyppi: Kanisteri
  • Ajoneuvotyyppi: Auto
  • Kemialliset ominaisuudet: fosfaattivapaa, nitriittivapaa, amiinivapaa
  • MANNOL: Jäähdytinneste
  • Tuotenumero: MN4013-10
  • Meidän hintamme: 25,49 €
  • Tila: Täysin
Tiedot
MANNOL Jäähdytinneste ASTM D3306-SAE J1034, vihreä, 10l, Valmiiksi sekoitettu, amiinivapaa-nitriittivapaa
Tuotenumero: MN4013-10
Lisää
25,49 €
2,55 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
MOBIL 1 ESP 154291 Moottoriöljy 5W-30, 4l
Arvostelut - 47
Tuotekuvaus
  • SAE-viskositeettiluokka: 5W-30
  • ACEA: ACEA C3, ACEA C2
  • API: API SP
  • Valmistajan suositukset: BMW Longlife-04, MB 229.31, MB 229.51, MB 229.52, OV0401547-D30, OV0401547-G30, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00, Fiat 9.55535-S3
  • Tilavuus (litra): 4
  • Tuotelinja: 1
  • Versio: ESP
  • Tuotenumero: 154291
  • Pakkaustyyppi: Kanisteri
  • Ajoneuvotyyppi: Auto
  • MOBIL: Moottoriöljy
  • Meidän hintamme: 60,49 €
  • Tila: Täysin
Tiedot
MOBIL Moottoriöljy 5W-30, 4l
Tuotenumero: 154291
60,49 €
15,12 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
MANNOL RACING+ESTER MN7902-20 Moottoriöljy 10W-60, 20l, Synteettinen öljy
Arvostelut - 21
Tuotekuvaus
  • SAE-viskositeettiluokka: 10W-60
  • ACEA: ACEA A3 / B4
  • API: API CH-4, API SN
  • Valmistajan suositukset: VW 501 01, VW 505 00, MB 229.1, Ford WSS-M2C153-E, GM 6094-M
  • Tilavuus (litra): 20
  • Öljy: Synteettinen öljy
  • Tuotelinja: RACING+ESTER
  • Tuotenumero: MN7902-20
  • MANNOL: Moottoriöljy
  • Meidän hintamme: 125,99 €
Tiedot
MANNOL Moottoriöljy 10W-60, 20l, Synteettinen öljy
Tuotenumero: MN7902-20
Lisää
125,99 €
6,30 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
FEBI BILSTEIN 22268 Jäähdytinneste G11, sininen, 5l, Tiiviste
Arvostelut - 63
Tuotekuvaus
  • Erittely: G11
  • Väri: sininen
  • Ominaisuudet: Tiiviste
  • Valmistajan suositukset: MB 325.0, MAN 324 NF, MB 325.2, VAG TL-774 C
  • Tilavuus (litra): 5
  • Paino [kg]: 6,0
  • Huomioi huolto-ohjeet
  • Pakkaustyyppi: Kanisteri
  • FEBI BILSTEIN: Jäähdytinneste
  • Tuotenumero: 22268
  • Meidän hintamme: 27,49 €
  • Tila: Täysin
Tiedot
FEBI BILSTEIN Jäähdytinneste G11, sininen, 5l, Tiiviste
Tuotenumero: 22268
Lisää
27,49 €
5,50 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
SHELL Helix Ultra 550052679 Moottoriöljy 5W-40, 4l
Arvostelut - 19
Tuotekuvaus
  • SAE-viskositeettiluokka: 5W-40
  • ACEA: ACEA A3 / B4, ACEA A3 / B3
  • API: API SN Plus, API CF
  • Valmistajan suositukset: BMW Longlife-01, Porsche A40, PSA B71 2296, Renault RN0700, Renault RN0710, MB 229.5, MB 226.5, VW 502 00, VW 505 00, GM LL-B-025
  • Tilavuus (litra): 4
  • Tuotelinja: Helix
  • Versio: Ultra
  • Tuotenumero: 550052679
  • Pakkaustyyppi: Kanisteri
  • Ajoneuvotyyppi: Auto
  • SHELL: Moottoriöljy
  • Meidän hintamme: 42,49 €
  • Tila: Täysin
Tiedot
SHELL Moottoriöljy 5W-40, 4l
Tuotenumero: 550052679
42,49 €
10,62 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
MANNOL AF13++ High-performance MN4015-10 Jäähdytinneste G12, violetti, 10l, Valmiiksi sekoitettu, silikaattipitoinen
Arvostelut - 53
Tuotekuvaus
  • Erittely: G12
  • Väri: violetti
  • Ominaisuudet: Valmiiksi sekoitettu
  • Valmistajan suositukset: SAE J1034, ASTM D3306, ASTM D4656, ASTM D4985, BS 6580:2010, AFNOR NF R15-601, (except for ra), VAG TL-774 G, VAG TL-774 J, CUMMINS CES 14603, DEUTZ DQC CC-14, IRIZAR, LIEBHERR Minimum, LH-01-COL3A, MAN 324 Type Si-OAT, MB 325.5, MB 325.6, SCANIA, SMART MB 326.0, Germany, FVV Heft R443, France NFR 15-601, Italy NC 956-16, Spain, UNE 26-361-88 / 1, NATO S-759
  • Tilavuus (litra): 10
  • Lämpöalue alkaen [°C]: -40, +125
  • Tuotelinja: AF13++, High-performance
  • Pakkaustyyppi: Kanisteri
  • Kemialliset ominaisuudet: silikaattipitoinen
  • MANNOL: Jäähdytinneste
  • Tuotenumero: MN4015-10
  • Meidän hintamme: 32,49 €
Tiedot
MANNOL Jäähdytinneste G12, violetti, 10l, Valmiiksi sekoitettu, silikaattipitoinen
Tuotenumero: MN4015-10
Lisää
32,49 €
3,25 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
MANNOL ENERGY COMBI LL MN7907-4 Moottoriöljy 5W-30, 4l
Arvostelut - 48
Tuotekuvaus
  • SAE-viskositeettiluokka: 5W-30
  • ACEA: ACEA C3
  • API: API SN
  • Valmistajan suositukset: VW 504 00, MB 229.51, VW 507 00, Porsche C30, BMW Longlife-04, VW TL 52 195
  • Tilavuus (litra): 4
  • Tuotelinja: ENERGY COMBI LL
  • Tuotenumero: MN7907-4
  • MANNOL: Moottoriöljy
  • Meidän hintamme: 41,99 €
  • Tila: Täysin
Tiedot
MANNOL Moottoriöljy 5W-30, 4l
Tuotenumero: MN7907-4
Lisää
41,99 €
10,50 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
MOBIL Super 2000 X1 150865 Moottoriöljy 10W-40, 4l, Osasynteettinen öljy
Arvostelut - 32
Tuotekuvaus
  • SAE-viskositeettiluokka: 10W-40
  • ACEA: ACEA A3 / B3
  • API: API SL, API CF
  • Valmistajan suositukset: MB 229.1, VW 501 01, VW 505 00
  • Tilavuus (litra): 4
  • Öljy: Osasynteettinen öljy
  • Tuotelinja: Super
  • Versio: 2000 X1
  • Tuotenumero: 150865
  • Pakkaustyyppi: Kanisteri
  • MOBIL: Moottoriöljy
  • Meidän hintamme: 30,49 €
  • Tila: Täysin
Tiedot
MOBIL Moottoriöljy 10W-40, 4l, Osasynteettinen öljy
Tuotenumero: 150865
30,49 €
7,62 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
MANNOL DIESEL TURBO MN7904-5 Moottoriöljy 5W-40, 5l, Synteettinen öljy
Arvostelut - 46
Tuotekuvaus
  • SAE-viskositeettiluokka: 5W-40
  • ACEA: ACEA A3 / B4
  • API: API CI-4, API SN
  • Valmistajan suositukset: Porsche A40, VW 502 00, VW 505 00, MB 226.5, MB 229.3, MB 229.5, BMW Longlife-01, BMW Longlife-98, PSA B71 2294, PSA B71 2296, Renault RN0700, Renault RN0710, GM LL-A-025, GM LL-B-025, Fiat 9.55535-M2, Fiat 9.55535-N2, Fiat 9.55535-H2, Fiat 9.55535-Z2, Chrysler MS-10725, Chrysler MS-10850, Chrysler MS-10896, Chrysler MS-12991
  • Tilavuus (litra): 5
  • Öljy: Synteettinen öljy
  • Tuotelinja: DIESEL TURBO
  • Tuotenumero: MN7904-5
  • MANNOL: Moottoriöljy
  • Meidän hintamme: 34,49 €
  • Tila: Täysin
Tiedot
MANNOL Moottoriöljy 5W-40, 5l, Synteettinen öljy
Tuotenumero: MN7904-5
Lisää
34,49 €
6,90 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
MOBIL Super 3000 X1 150565 Moottoriöljy 5W-40, 5l
Arvostelut - 36
Tuotekuvaus
  • SAE-viskositeettiluokka: 5W-40
  • ACEA: ACEA A3 / B4
  • API: API CF, API SN
  • Valmistajan suositukset: Porsche A40, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, GM LL-B-025, Fiat 9.55535-M2, AAE STO 003 B6
  • Tilavuus (litra): 5
  • Tuotelinja: Super
  • Versio: 3000 X1
  • Tuotenumero: 150565
  • Pakkaustyyppi: Kanisteri
  • Ajoneuvotyyppi: Auto
  • MOBIL: Moottoriöljy
  • Meidän hintamme: 49,99 €
  • Tila: Täysin
Tiedot
MOBIL Moottoriöljy 5W-40, 5l
Tuotenumero: 150565
49,99 €
10,00 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut

Suositut postaukset

Tilaa uutiskirjeemme

Syötä sähköpostiosoitteesi kuullaaksesi tuoreimmista uutisista ja vinkeistä.