• VERKKOKAUPPA
  • CLUB
Kokeile premium-tiliä
0
Oma autotalli
Lisää ajoneuvo
0
tuotetta #
0,00 €
Ostoskorisi on tyhjä

Ford Mondeo moottorit

Sisällysluettelo

  1. Ford Mondeo moottorit: I ja II sukupolvi (1993-2007) - Historialliset sukupolvet
    1. Ford Mondeo bensiinimoottorit: sukupolvi I ja II (1993-2007)
    2. Ford Mondeo dieselmoottorit: sukupolvi I ja II (1993-2007)
  2. Ford Mondeo moottorit: sukupolvi III (2007-2014)
    1. Ford Mondeo bensiinimoottorit: III sukupolvi (2007-2014)
    2. Ford Mondeo dieselmoottorit: sukupolvi III (2007-2014)
  3. Ford Mondeo moottorit: sukupolvi IV (2014-2022)
    1. Ford Mondeo bensiinimoottorit: sukupolvi IV (2014-2022)
    2. Ford Mondeo dieselmoottorit: IV sukupolvi (2014-2022)
    3. Ford Mondeo hybridiveto: sukupolvi IV (2014-2022)
  4. Ford Mondeo moottorit: sukupolvi V (2022-nykyinen)
    1. Ford Mondeo hybridiajot: V-sukupolvi (2022-nykypäivä)
  5. Johtopäätökset: Ford Mondeo kaikkien sukupolvien parhaat moottorit

Ford Mondeo on vakiinnuttanut asemansa keskikokoisena myyntimenestyksenä vuonna 1993 tapahtuneesta lanseerauksestaan lähtien, ja se on kokenut huomattavan teknisen kehityksen viiden sukupolven aikana. Ford Mondeo moottorivalikoima on kehittynyt yksinkertaisista imumoottoreista nykyaikaisiin turboahdettuihin bensiinimoottoreihin ja tehokkaisiin dieselmoottoreihin, ja jokainen sukupolvi on tuonut mukanaan uutta teknologiaa ja erilaisia luotettavuusstandardeja.

Ford Mondeo moottorit: I ja II sukupolvi (1993-2007) - Historialliset sukupolvet

Ford Mondeo moottorit: I ja II sukupolvi (1993-2007) - Historialliset sukupolvet

Kaksi ensimmäistä Ford Mondeo -sukupolvea loivat pohjan sarjan menestykselle, ja niille olivat ominaisia vankat, mutta teknisesti vielä perinteiset moottorit. Ensimmäinen sukupolvi (1993-2000) tarjosi pääasiassa imumoottoreita, kun taas toinen sukupolvi (2000-2007) sisälsi jo ensimmäiset turbodieselit. Tyypillinen ajokilometrimäärä oli 250 000-350 000 kilometriä asianmukaisella huollolla, ja dieselmoottorit olivat yleensä kestävämpiä kuin bensiinimoottorit. Suuremmat korjaukset tulivat yleensä ajankohtaisiksi 150 000-200 000 kilometrin ajomatkan välillä - lähinnä hammashihnan vaihdot, vesipumput ja toisinaan sylinterinkannen tiivisteet bensiinimoottoreissa. Tämän aikakauden ehdoton huippumoottori oli toisen sukupolven 2.0 TDCi, jossa oli 130 hv ja jossa luotettavuus ja taloudellisuus yhdistyivät optimaalisesti.

Ford Mondeo bensiinimoottorit: sukupolvi I ja II (1993-2007)

Ensimmäisessä sukupolvessa Ford Mondeo bensiinimoottorivalikoima koostui pääasiassa imumoottoreista: 1.6 Zetec (90 hv), 1.8 Zetec (110-115 hv) ja 2.0 Zetec (130-136 hv). Toiseen sukupolveen lisättiin tehokkaampia versioita, kuten 2.5 V6 Duratec 170 hv:llä ja urheilullinen 3.0 V6 ST220 226 hv:llä. Näiden sukupolvien paras bensiinimoottori oli ensimmäisen sukupolven 2.0 Zetec, jossa oli 130 hv - se osoittautui erityisen luotettavaksi ja huoltovarmaksi. Toisen sukupolven V6-moottorit kärsivät sen sijaan tyypillisistä ongelmista, kuten venttiilikannen tiivisteiden vuotamisesta ja lisääntyneestä öljynkulutuksesta, kun taas pienemmissä Zetec-moottoreissa ilmeni ajoittain ongelmia sylinterinkannen tiivisteen kanssa.

Ford Mondeo dieselmoottorit: sukupolvi I ja II (1993-2007)

Ford Mondeo dieselmoottoreiden ensimmäistä sukupolvea hallitsi 90-hevosvoimainen 1.8 TD, joka oli äänekäs ja hidas. Toinen sukupolvi toi vallankumouksellisen 2.0 TDCi -moottorin, jossa oli common-rail -ruiskutus ja jonka tehot vaihtelivat 115 ja 155 hv välillä. Suurempia vaatimuksia varten oli myös 2.2 TDCi, jossa oli 155 hv. Ford Mondeo 2.0 TDCi -moottorista, jossa oli 130 hv, tuli molempien sukupolvien luotettavin moottori, joka tarjosi erinomaisen yhdistelmän suorituskykyä, polttoainetaloutta ja kestävyyttä. Näissä varhaisissa TDCi-moottoreissa ei ollut vielä hiukkassuodattimia, ja niitä pidettiin erityisen kestävinä.

Ford Mondeo moottori Teho Polttoaineen kulutus Tyypilliset heikkoudet Luokitus
1.6/1.8 Zetec 90-115 HV 7,5-8,5 l/100km Sylinterin pään tiiviste Hyvä
2.0 Zetec 130-136 HV 8,0-9,0 l/100km Erittäin kestävä Erittäin hyvä
2,5/3,0 V6 170-226 HV 9,5-11,5 l/100km Venttiilikannen tiivisteet, öljynkulutus Keskimääräinen
1.8 TD 90 HV 6,0-7,0 l/100km Äänekäs, hidas Kohtalainen
2.0 TDCi 115-155 HV 5,5-6,5 l/100km Erittäin luotettava Erittäin hyvä
2.2 TDCi 155 HV 6,0-7,0 l/100km Vankka, mutta harvinainen Hyvä

Ford Mondeo moottorit: sukupolvi III (2007-2014)

Ford Mondeo moottorit: sukupolvi III (2007-2014)

Kolmas Ford Mondeo -sukupolvi merkitsi teknologista harppausta, kun käyttöön otettiin nykyaikaiset turbobensiinimoottorit ja edistyksellinen dieselteknologia. Ajokilometrit putosivat kuitenkin 200 000-300 000 kilometriin, kun monimutkaisemmista moottoreista tuli entistä huoltovaltaisempia. Tyypilliset korjausvälit olivat 120 000-180 000 kilometriä, ja erityisesti turbobensiinimoottorit kärsivät ongelmista ajoketjujen ja turboahtimien kanssa. Tämän sukupolven erinomainen moottori oli 2.0 TDCi, jossa oli 163 hv ja joka tarjosi korkean luotettavuuden hiukkassuodattimesta huolimatta. Tämä sukupolvi oli myös ensimmäinen, jossa otettiin käyttöön ongelmallinen PowerShift-kaksoiskytkinvaihteisto, mikä vaikutti yleiseen luotettavuuteen.

Ford Mondeo bensiinimoottorit: III sukupolvi (2007-2014)

Ford Mondeo bensiinimoottorivalikoima uudistettiin täysin, ja se koostui nyt pääasiassa turboahdetuista moottoreista. 1.6 EcoBoost, jossa on 160 hv, korvasi suuremmat imumoottorit, mutta se osoittautui ongelmalliseksi, koska ajoitusketju vioittui usein ja turboahtimessa ilmeni vikoja. 2.0 EcoBoost 203/240 hv tarjosi urheilullista suorituskykyä, mutta kärsi samanlaisista ongelmista. Ainoa saatavilla oleva imumoottori oli 2.5 Duratec 175 hv:llä, joka osoittautui tämän sukupolven luotettavimmaksi bensiinimoottoriksi. Ford Mondeo EcoBoost -moottoreista kehittyi sarjan ongelmallisimmat käyttövoimat - jo 80 000 kilometrin ajosta alkaneet ennenaikaiset hammasketjuviat ja turboahtimen viat tekivät niistä kalliita vaihtoehtoja.

Ford Mondeo dieselmoottorit: sukupolvi III (2007-2014)

Ford Mondeo 2.0 TDCi -mallia kehitettiin edelleen, ja se varustettiin nyt vakiona hiukkassuodattimella. Saatavilla olevat tehot vaihtelivat 115 ja 200 hevosvoiman välillä, ja 163-hevosvoimaista moottoria pidettiin optimaalisena. Tarjolla oli myös pienempi 1.8 TDCi, jossa oli 125 hv, mutta sen käyttö ei ollut yhtä yleistä. Ford Mondeo 2.0 TDCi, jossa oli 163 hv, osoittautui tämän sukupolven parhaaksi moottoriksi - siinä yhdistyvät korkea suorituskyky ja hyväksyttävä luotettavuus, vaikka hiukkassuodattimen kanssa esiintyikin ajoittain ongelmia. Tehokkaammissa 180- ja 200-hevosvoimaisissa versioissa esiintyi useammin turboahtimen vaurioita ja ruiskutusongelmia.

Ford Mondeo moottori Teho Polttoaineen kulutus Tyypilliset heikkoudet Luokitus
1.6 EcoBoost 160 HV 7,0-8,0 l/100km Ajoitusketju, turboahdin Ongelmallinen
2.0 EcoBoost 203-240 HV 8,5-9,5 l/100km Ajoitusketju, turboahdin Ongelmallinen
2.5 Duratec 175 HV 9,0-10,0 l/100km Vankka, mutta janoinen Hyvä
1.8 TDCi 125 HV 5,0-6,0 l/100km Ei kovin yleinen Keskimääräinen
2.0 TDCi 115-200 HV 5,5-6,5 l/100km Hiukkassuodatin, injektorit Hyvä

Ford Mondeo moottorit: sukupolvi IV (2014-2022)

Ford Mondeo moottorit: sukupolvi IV (2014-2022)

Neljännessä Ford Mondeo -sukupolvessa keskityttiin johdonmukaisesti downsizingiin ja sähköistämiseen, mutta tämä johti vaihteleviin tuloksiin. Ajokilometrit pysähtyivät 200 000 ja 280 000 kilometrin välille, ja hybridivaihtoehdoista puuttui vielä pitkäaikainen kokemus. Suuremmat korjaukset tulivat useimmiten ajankohtaisiksi 100 000-150 000 kilometrin välillä, erityisesti EcoBoost-moottoreiden osalta. Yllättäen huippumoottori oli 2.5 Duratec Hybrid 187 hv:n järjestelmäteholla, jossa yhdistyvät korkea luotettavuus ja hyvä hyötysuhde. Tässä sukupolvessa esiteltiin myös ensimmäinen Ford Mondeo Hybrid ja lopetettiin suurten imumoottoreiden aikakausi lopullisesti.

Ford Mondeo bensiinimoottorit: sukupolvi IV (2014-2022)

Ford Mondeo bensiinimoottorivalikoima keskittyi EcoBoost-turbomoottoreihin: 1.5 EcoBoost 165 hv ja 2.0 EcoBoost 238 hv. 1.5 EcoBoost osoittautui vähemmän ongelmalliseksi kuin 1,6-litrainen edeltäjänsä, mutta siinä esiintyi edelleen heikkouksia ajoitusketjussa ja ajoittaisia jäähdytysnesteongelmia. Tehokkaassa 2.0 EcoBoostissa esiintyi edelleen EcoBoostille tyypillisiä ongelmia - ajoitusketjuviat ja turboahtimen viat tekivät siitä kalliin ilon. Paradoksaalista kyllä, hybridiajoa pidettiin tämän sukupolven luotettavimpana bensiinimoottorina, sillä 2.5 Duratec toimi hybridiyhdistelmässä paljon varovaisemmin.

Ford Mondeo dieselmoottorit: IV sukupolvi (2014-2022)

Hyväksi havaittua Ford Mondeo 2.0 TDCi -moottoria kehitettiin edelleen, ja sitä oli saatavana 150-210 hevosvoiman tehoilla. Kaikissa muunnelmissa oli nykyaikainen common-rail -ruiskutus SCR-katalysaattorilla ja hiukkassuodattimella. Ford Mondeo 2.0 TDCi, jossa oli 180 hv, kehittyi tämän sukupolven parhaaksi dieseliksi ja tarjosi tasapainoisen yhdistelmän suorituskykyä ja luotettavuutta. Tehokkain, 210 hv:n versio oli kuitenkin altis turboahtimen ongelmille ja ruiskutusvioille, kun taas 150 hv:n versiota pidettiin erityisen taloudellisena ja luotettavana.

Ford Mondeo hybridiveto: sukupolvi IV (2014-2022)

Ford tarjosi ensimmäistä kertaa Mondeo-hybridiautoa, jossa oli 2,5 Duratec-bensiinimoottori ja sähkömoottori 187 hv:n järjestelmäteholla. Tämä Ford Mondeo Hybrid osoittautui yllättävän luotettavaksi, sillä bensiinimoottori toimi sähköavustuksen ansiosta pehmeämmin. Ongelmat rajoittuivat enimmäkseen monimutkaiseen elektroniikkaan ja satunnaisiin akkuongelmiin suurten ajokilometrien jälkeen.

Ford Mondeo moottori Teho Polttoaineen kulutus Tyypilliset heikkoudet Luokitus
1.5 EcoBoost 165 HV 6,5-7,5 l/100km Ajastusketju, jäähdytysneste Kohtalainen
2.0 EcoBoost 238 HV 8,0-9,0 l/100km Ajoitusketju, turboahdin Ongelmallinen
2.0 TDCi 150-210 HV 4,8-5,8 l/100km Turboahdin (210 hv), muuten vankka. Hyvä
2.5 Hybrid 187 HV 4,2 l/100km Elektroniikka, akku Hyvä

Ford Mondeo moottorit: sukupolvi V (2022-nykyinen)

Ford Mondeo moottorit: sukupolvi V (2022-nykyinen)

Viides ja oletettavasti viimeinen Ford Mondeo -sukupolvi on saatavana yksinomaan hybridinä, ja se edustaa Fordin irtautumista perinteisestä keskikokoluokasta Euroopassa. Kaikki voimansiirrot perustuvat sähköistettyyn tekniikkaan, ja saatavilla on sekä täyshybridi- että plug-in-hybridivaihtoehtoja. Koska tämä sukupolvi on ollut saatavilla vasta vuodesta 2022 lähtien, pitkäaikaisia kokemuksia ei ole vielä saatavilla, mutta ensimmäiset testit osoittavat, että luotettavuus on parantunut huomattavasti ongelmallisiin EcoBoost-moottoreihin verrattuna. Huippumoottori on 2.5 Duratec plug-in-hybridi, jonka järjestelmäteho on 191 hv ja jossa yhdistyvät urheilullinen ajosuoritus ja korkea hyötysuhde.

Ford Mondeo hybridiajot: V-sukupolvi (2022-nykypäivä)

Ford Mondeo moottorivalikoima koostuu yksinomaan hybridiajoista. Täyshybridissä yhdistyy 2.5 Duratec -bensiinimoottori ja sähkömoottori, jolloin järjestelmäteho on 191 hv, kun taas pistokehybridi tarjoaa saman perustan suuremmalla akulla ja 191 hv:llä. Nämä Ford Mondeo moottorit perustuvat hyväksi todettuun Atkinson-syklitekniikkaan, ja niitä pidetään huomattavasti luotettavampina kuin aiempia EcoBoost-moottoreita. Ford Mondeo 2.5 Hybridistä on tulossa malliston paras moottori, jossa yhdistyvät sähköistämisen edut ja hyväksi todetun Duratec-moottorin kestävyys.

Ford Mondeo moottori Teho Polttoaineen kulutus Tyypilliset heikkoudet Luokitus
2.5 täyshybridi 191 HV 5,0-5,5 l/100km Ei sarjaongelmia toistaiseksi Erittäin hyvä
2.5 Plug-in-hybridi 191 HV 1,4 l/100km + sähkö Monimutkainen elektroniikka Erittäin hyvä

Johtopäätökset: Ford Mondeo kaikkien sukupolvien parhaat moottorit

Ford Mondeo moottoreiden kehitys on ollut vaihtelevaa - vaikka ensimmäiset sukupolvet tekivät vaikutuksen vankoilla imumoottoreilla ja luotettavilla TDCi-dieseleillä, keskimmäisten sukupolvien EcoBoost-turbomoottorit toivat mukanaan huomattavia luotettavuusongelmia. Nykyinen hybridisukupolvi lupaa paluuta suurempaan luotettavuuteen hyväksi havaitun tekniikan ja nykyaikaisen sähköistyksen avulla.

  • Paras Ford Mondeo bensiinimoottori:

Ford Mondeo 2.5 Duratec Hybrid (191 hv, V-sukupolvi) yhdistää hyväksi havaitun Duratec-moottorin luotettavuuden nykyaikaiseen hybriditekniikkaan ja korkeaan hyötysuhteeseen.

  • Paras Ford Mondeo dieselmoottori:

Ford Mondeo 2.0 TDCi (130-163 hv, sukupolvet II ja III) tarjoaa parhaan yhdistelmän luotettavuutta, taloudellisuutta ja jokapäiväistä käytettävyyttä kaikissa sukupolvissa.

  • Paras Ford Mondeo hybridimoottori:

Ford Mondeo 2.5 Plug-in Hybrid (191 hv, V-sukupolvi), jonka sähköinen toimintasäde ja alhainen polttoaineenkulutus yhdistyvät korkeaan järjestelmän suorituskykyyn.

Kaikkien Ford Mondeo -sukupolvien huolto- ja varaosien osalta AUTODOC tarjoaa kattavan valikoiman alkuperäisiä ja laadukkaita varaosia nopealla toimituksella ja asiantuntevalla neuvonnalla.

AUTODOC Suosituimmat tuotteet: varaosat edulliseen hintaan

MANNOL O.E.M. 7707 MN7707-5 Moottoriöljy 5W-30, 5l, Synteettinen öljy
Arvostelut - 87
Tuotekuvaus
  • Tilavuus (litra): 5
  • Valmistajan suositukset: Ford WSS-M2C913-D, Ford WSS-M2C913-C, Ford WSS-M2C913-B, Ford WSS-M2C913-A, Volvo VCC 95200377, MB 229.6, Fiat 9.55535-G1, STJLR.03.5003
  • Erittely: API SN, ACEA A5 / B5
  • Tuotelinja: O.E.M.
  • Viskositeettiluokka SAE: 5W-30
  • Versio: 7707
  • Öljy: Synteettinen öljy
  • MANNOL: Moottoriöljy
  • Tuotenumero: MN7707-5
  • Meidän hintamme: 33,41 €
  • Tila: Täysin
Tiedot
MANNOL Moottoriöljy 5W-30, 5l, Synteettinen öljy
Tuotenumero: MN7707-5
Lisää
33,41 €
6,68 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
MOBIL Super 2000 X1 150865 Moottoriöljy 10W-40, 4l, Osasynteettinen öljy
Arvostelut - 32
Tuotekuvaus
  • Tilavuus (litra): 4
  • Valmistajan suositukset: MB 229.1, VW 501 01, VW 505 00
  • Erittely: ACEA A3 / B3, API SL, API CF
  • Tuotelinja: Super
  • Viskositeettiluokka SAE: 10W-40
  • Versio: 2000 X1
  • Öljy: Osasynteettinen öljy
  • Pakkaustyyppi: Kanisteri
  • API-määrittely: CF, SL
  • MOBIL: Moottoriöljy
  • Tuotenumero: 150865
  • Meidän hintamme: 31,10 €
  • Tila: Täysin
Tiedot
MOBIL Moottoriöljy 10W-40, 4l, Osasynteettinen öljy
Tuotenumero: 150865
31,10 €
7,78 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
Valvoline MaxLife 872296 Moottoriöljy 10W-40, 4l, Osasynteettinen öljy
Arvostelut - 21
Tuotekuvaus
  • Tilavuus (litra): 4
  • Valmistajan suositukset: MB 229.3, PSA B71 2300, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 502 00, VW 505 00, Fiat 9.55535-D2
  • Erittely: ACEA A3 / B4, API SN, API CF
  • Tuotelinja: MaxLife
  • Viskositeettiluokka SAE: 10W-40
  • Öljy: Osasynteettinen öljy
  • Pakkaustyyppi: Kanisteri
  • Ajoneuvotyyppi: Auto
  • Valvoline: Moottoriöljy
  • Tuotenumero: 872296
  • Meidän hintamme: 37,93 €
Tiedot
Valvoline Moottoriöljy 10W-40, 4l, Osasynteettinen öljy
Tuotenumero: 872296
37,93 €
9,48 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
SHELL Helix Ultra Prof AF 550046650 Moottoriöljy 5W-30, 4l
Arvostelut - 14
Tuotekuvaus
  • Tilavuus (litra): 4
  • Valmistajan suositukset: STJLR.03.5003, Ford WSS-M2C913-C, Ford WSS-M2C913-D, VW 530 36
  • Erittely: API SL, ACEA A5 / B5
  • Tuotelinja: Helix
  • Viskositeettiluokka SAE: 5W-30
  • Versio: Ultra Prof AF
  • Pakkaustyyppi: Kanisteri
  • Ajoneuvotyyppi: Auto
  • SHELL: Moottoriöljy
  • Tuotenumero: 550046650
  • Meidän hintamme: 46,66 €
  • Tila: Täysin
Tiedot
SHELL Moottoriöljy 5W-30, 4l
Tuotenumero: 550046650
46,66 €
11,67 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
MANNOL SPECIAL PLUS MN7512-4 Moottoriöljy 10W-30, 4l, Osasynteettinen öljy
Arvostelut - 31
Tuotekuvaus
  • Tilavuus (litra): 4
  • Valmistajan suositukset: MB 229.1, VW 501 01, VW 505 00
  • Erittely: API SN, ACEA A3 / B3
  • Tuotelinja: SPECIAL PLUS
  • Viskositeettiluokka SAE: 10W-30
  • Öljy: Osasynteettinen öljy
  • MANNOL: Moottoriöljy
  • Tuotenumero: MN7512-4
  • Meidän hintamme: 25,39 €
  • Tila: Täysin
Tiedot
MANNOL Moottoriöljy 10W-30, 4l, Osasynteettinen öljy
Tuotenumero: MN7512-4
Lisää
25,39 €
6,35 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
CASTROL Magnatec C3 15C9C4 Moottoriöljy 5W-40, 20l
Arvostelut - 9
Tuotekuvaus
  • Tilavuus (litra): 20
  • Valmistajan suositukset: Fiat 9.55535-S2, BMW Longlife-04, MB 229.31, Renault RN0700, Renault RN0710
  • Erittely: ACEA C3, API SN
  • Tuotelinja: Magnatec
  • Viskositeettiluokka SAE: 5W-40
  • Versio: C3
  • Pakkaustyyppi: Kanisteri
  • Ajoneuvotyyppi: Auto
  • CASTROL: Moottoriöljy
  • Tuotenumero: 15C9C4
  • Meidän hintamme: 223,86 €
  • Tila: Täysin
Tiedot
CASTROL Moottoriöljy 5W-40, 20l
Tuotenumero: 15C9C4
223,86 €
11,19 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, Ilmainen toimitus
TotalEnergies Quartz 9000 NFC 2183450 Moottoriöljy 5W-30, 4l
Arvostelut - 47
Tuotekuvaus
  • Tilavuus (litra): 4
  • Valmistajan suositukset: Fiat 9.55535-G1, Fiat 9.55535-N1, Ford WSS-M2C913-B, Ford WSS-M2C913-C, Ford WSS-M2C913-D, STJLR.03.5003, Renault RN0700
  • Erittely: ACEA A5 / B5, API SL, API CF
  • Tuotelinja: Quartz
  • Viskositeettiluokka SAE: 5W-30
  • Versio: 9000 NFC
  • Pakkaustyyppi: Kanisteri
  • Ajoneuvotyyppi: Auto
  • TotalEnergies: Moottoriöljy
  • Tuotenumero: 2183450
  • Meidän hintamme: 42,20 €
  • Tila: Täysin
Tiedot
TotalEnergies Moottoriöljy 5W-30, 4l
Tuotenumero: 2183450
42,20 €
10,55 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
Valvoline 874734 Jäähdytinneste G13, keltainen, 5l, Valmiiksi sekoitettu
Arvostelut - 48
Tuotekuvaus
  • Ominaisuudet: Valmiiksi sekoitettu
  • Kylmäaineen valmistajasuositus: G11, G12, G12+, G12++, G13
  • Väri: keltainen
  • Erittely: G13
  • Tilavuus (litra): 5
  • Pakkaustyyppi: Kanisteri
  • Yleiskäyttöinen: Kyllä
  • Valvoline: Jäähdytinneste
  • Tuotenumero: 874734
  • Meidän hintamme: 39,22 €
Tiedot
Valvoline Jäähdytinneste G13, keltainen, 5l, Valmiiksi sekoitettu
Tuotenumero: 874734
Lisää
39,22 €
7,84 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
MANNOL LEGEND EXTRA MN7919-10 Moottoriöljy 0W-30, 10l
Arvostelut - 60
Tuotekuvaus
  • Tilavuus (litra): 10
  • Valmistajan suositukset: BMW Longlife-12 FE, Ford WSS-M2C950-A, MB 229.61, PSA B71 2290, PSA B71 2312
  • Erittely: ACEA C2, API SN, ACEA C3
  • Tuotelinja: LEGEND
  • Viskositeettiluokka SAE: 0W-30
  • Versio: EXTRA
  • Pakkaustyyppi: Kanisteri
  • MANNOL: Moottoriöljy
  • Tuotenumero: MN7919-10
  • Meidän hintamme: 68,57 €
  • Tila: Täysin
Tiedot
MANNOL Moottoriöljy 0W-30, 10l
Tuotenumero: MN7919-10
Lisää
68,57 €
6,86 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
MOBIL Super 3000 X1 Formula FE 151528 Moottoriöljy 5W-30, 4l
Arvostelut - 73
Tuotekuvaus
  • Tilavuus (litra): 4
  • Valmistajan suositukset: Ford WSS-M2C913-D
  • Erittely: API SN, API CF, ACEA A5 / B5
  • Tuotelinja: Super
  • Viskositeettiluokka SAE: 5W-30
  • Versio: 3000 X1 Formula FE
  • Pakkaustyyppi: Kanisteri
  • Ajoneuvotyyppi: Auto
  • MOBIL: Moottoriöljy
  • Tuotenumero: 151528
  • Meidän hintamme: 42,04 €
  • Tila: Täysin
Tiedot
MOBIL Moottoriöljy 5W-30, 4l
Tuotenumero: 151528
42,04 €
10,51 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
-24%
CASTROL Magnatec A5 15F908 Moottoriöljy 5W-30, 4l
Arvostelut - 85
Tuotekuvaus
  • Tilavuus (litra): 4
  • Valmistajan suositukset: Ford WSS-M2C913-C, Ford WSS-M2C913-D
  • Erittely: ACEA A1 / B1, ACEA A5 / B5, API SN, ILSAC GF-4
  • Tuotelinja: Magnatec
  • Viskositeettiluokka SAE: 5W-30
  • Versio: A5
  • Pakkaustyyppi: Kanisteri
  • Ajoneuvotyyppi: Auto
  • CASTROL: Moottoriöljy
  • Tuotenumero: 15F908
  • Meidän hintamme: 40,89 €
  • Tila: Täysin
Tiedot
CASTROL Moottoriöljy 5W-30, 4l
Tuotenumero: 15F908
verrattuna ovh:hon 54,01 €

40,89 €
10,22 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
TOYOTA Fuel Economy 08880-83388 Moottoriöljy 5W-30, 1l
Arvostelut - 3
Tuotekuvaus
  • Tilavuus (litra): 1
  • Erittely: ACEA A1 / B1, ACEA A5 / B5, API SL, API CF
  • Tuotelinja: Fuel Economy
  • Viskositeettiluokka SAE: 5W-30
  • TOYOTA: Moottoriöljy
  • Tuotenumero: 08880-83388
  • Meidän hintamme: 21,72 €
  • Tila: Täysin
Tiedot
TOYOTA Moottoriöljy 5W-30, 1l
Tuotenumero: 08880-83388
21,72 €
21,72 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
MANNOL AF12+ MN4012-5 Jäähdytinneste G12+, punainen, 5l, Valmiiksi sekoitettu, amiinivapaa-silikaattivapaa
Arvostelut - 52
Tuotekuvaus
  • Lämpöalue alkaen [°C]: -40
  • Ominaisuudet: Valmiiksi sekoitettu
  • Kylmäaineen valmistajasuositus: G12+, type D
  • Väri: punainen
  • Tuotelinja: AF12+
  • Valmistajan suositukset: SAE J1034, ASTM D3306, ASTM D4656, ASTM D4985, ASTM D6210, BS 6580:2010, AFNOR NF R15-601, (except for RA), VAG TL-774 D, VAG TL-774 F, MB 325.3, BMW GS 94000, DACIA 41-01-001 / --T, Ford WSS-M97B44-D, CHEVROLET, MAZDA MEZ MN 121 D, JAGUAR CMR 8229, STJLR 651.5003, ASTON MARTIN, BEHR, ADE, BERGEN ENGINES, 2.13.01, CASE, NEW HOLLAND MAT3624, DAF 74002, DETROIT DIESEL, DFS93K217, CLAAS, CUMMINS CES 14439, CUMMINS CES 14603, CUMMINS, IS series u N14, DEUTZ DQC CB-14, FENDT, GREAT WALL, HITACHI, ISUZU, JENBACHER, TA 1000-0201, KAROSA, KOBELCO, KOMATSU 07.892(2009), LEYLAND TRUCKS, DW03245403, LIEBHERR MD1-36-130, MACK 014 GS 17009, MAK A4.05.09.01, MITSUBISHI MHI, MAN 324 Typ SNF, MAN B&W A / S, MAN B&W AG D36 5600, MWM 0199-99-2091 / 11, MTU MTL 5048, BRB BR 637, Austria Onorm V5123, GermanyFVV Heft R443, France NFR 15-601, Yanmar, Japan JASO M325, MIL-Belgium, BT-PS-606-A, MIL-France, DCSEA 615 / C, MIL-Italy E / L-1415b, MIL-Sweden FSD 8704, South-Korea KSM 2142, Spain, uNE 26-361-88 / 1, NATO S-759
  • Erittely: G12+
  • Tilavuus (litra): 5
  • Pakkaustyyppi: Kanisteri
  • Kemialliset ominaisuudet: silikaattivapaa, amiinivapaa, fosfaattivapaa, nitriittivapaa
  • Lämpötila-alue korkeintaan [°C]: +125
  • MANNOL: Jäähdytinneste
  • Tuotenumero: MN4012-5
  • Meidän hintamme: 16,87 €
Tiedot
MANNOL Jäähdytinneste G12+, punainen, 5l, Valmiiksi sekoitettu, amiinivapaa-silikaattivapaa
Tuotenumero: MN4012-5
Lisää
16,87 €
3,37 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
-29%
CASTROL Magnatec C3 15F624 Moottoriöljy 5W-40, 4l
Arvostelut - 92
Tuotekuvaus
  • Tilavuus (litra): 4
  • Valmistajan suositukset: Fiat 9.55535-S2, BMW Longlife-04, MB 229.51, MB 229.52, MB 229.31
  • Erittely: API SN PLUS, ACEA C3
  • Tuotelinja: Magnatec
  • Viskositeettiluokka SAE: 5W-40
  • Versio: C3
  • Pakkaustyyppi: Kanisteri
  • Ajoneuvotyyppi: Auto
  • CASTROL: Moottoriöljy
  • Tuotenumero: 15F624
  • Meidän hintamme: 35,48 €
  • Tila: Täysin
Tiedot
CASTROL Moottoriöljy 5W-40, 4l
Tuotenumero: 15F624
verrattuna ovh:hon 50,20 €

35,48 €
8,87 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
-19%
LIQUI MOLY Special Tec F 3853 Moottoriöljy 5W-30, 5l
Arvostelut - 95
Tuotekuvaus
  • Tilavuus (litra): 5
  • Valmistajan suositukset: Ford WSS-M2C913-D, Ford WSS-M2C913-A, Ford WSS-M2C913-B, Ford WSS-M2C913-C, STJLR.03.5003, Fiat 9.55535-G1, Iveco 18-1811 S1
  • Erittely: ACEA A5 / B5
  • Tuotelinja: Special Tec
  • Viskositeettiluokka SAE: 5W-30
  • Versio: F
  • Pakkaustyyppi: Kanisteri
  • Ajoneuvotyyppi: Auto
  • LIQUI MOLY: Moottoriöljy
  • Tuotenumero: 3853
  • Meidän hintamme: 64,59 €
  • Tila: Täysin
Tiedot
LIQUI MOLY Moottoriöljy 5W-30, 5l
Tuotenumero: 3853
verrattuna ovh:hon 80,02 €

64,59 €
12,92 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut

Suositut postaukset

Tilaa uutiskirjeemme

Syötä sähköpostiosoitteesi kuullaaksesi tuoreimmista uutisista ja vinkeistä.