• VERKKOKAUPPA
  • CLUB
Kokeile premium-tiliä
0
Oma autotalli
Lisää ajoneuvo
0
tuotetta #
0,00 €
Ostoskorisi on tyhjä

VW Passat B6 Variant moottorit

Sisällysluettelo

  1. VW Passat B6 Variant -moottorit - nykyaikainen tehokkuus ja hyväksi havaittu tekniikka (2005-2010).
    1. VW Passat B6 Variant TSI-bensiinimoottorit (2005-2010)
    2. VW Passat B6 Variant FSI-bensiinimoottorit (2005-2008).
    3. VW Passat B6 Variant V6 -bensiinimoottorit (2005-2010).
    4. VW Passat B6 Variant TDI -dieselmoottorit (2005-2010)
  2. Johtopäätös: Kaikkien sukupolvien parhaat VW Passat B6 Variant -moottorit.

VW Passat B6 Variant esiteltiin vuonna 2005 kuudennen Passat-sukupolven farmariversiona, ja se vakiinnutti nopeasti asemansa yhtenä Euroopan menestyneimmistä keskikokoluokan farmariautoista. Vuosien 2005-2010 tuotantojakson aikana Volkswagen tarjosi vaikuttavan valikoiman moottorivaihtoehtoja taloudellisista dieselmoottoreista tehokkaisiin V6-moottoreihin. Moottorivalikoima heijasteli tuon ajan teknologisia muutoksia ja asetti uusia standardeja tehokkuuden ja suorituskyvyn suhteen.

VW Passat B6 Variant -moottorit - nykyaikainen tehokkuus ja hyväksi havaittu tekniikka (2005-2010).

VW Passat B6 Variant -moottorit - nykyaikainen tehokkuus ja hyväksi havaittu tekniikka (2005-2010).

Passat Variant B6-sukupolvi merkitsi tärkeää käännekohtaa Volkswagenin moottorikehityksessä. Tyypillisen 250 000-350 000 kilometrin ajokilometrimäärän ansiosta useimmat moottorit osoittautuivat erittäin kestäviksi. Suuremmat korjaukset olivat yleensä tarpeen vasta 200 000 kilometrin jälkeen, ja 2.0 TDI-moottoria, jossa on 140 hevosvoimaa (BMP-moottori), pidettiin sukupolven ehdottomana kohokohtana. Tässä moottorisukupolvessa otettiin käyttöön nykyaikainen common rail -dieseltekniikka ja TSI-bensiinimoottorit, ja samalla hyväksi havaitut V6-moottorit täydensivät malliston yläpäätä. BMW 3-sarjan Touringin tai Audi A4 Avantin kaltaisiin kilpailijoihin verrattuna Passat B6 Variant tarjosi tasapainoisemman yhdistelmän mukavuutta, tehokkuutta ja luotettavuutta.

VW Passat B6 Variant TSI-bensiinimoottorit (2005-2010)

TSI-moottoriperhe mullisti Passat B6 Variaten bensiinimoottorivalikoiman yhdistelmällään, jossa yhdistyvät turboahdin ja suoraruiskutus. 1.4 TSI, jossa on 122 PS (CAXA), vakiinnutti asemansa lähtötason moottorina ja teki vaikutuksen alhaisella polttoaineenkulutuksellaan, joka oli noin 6,5 litraa 100 kilometrillä. Ajoketjut osoittautuivat kuitenkin ongelmallisiksi, sillä ne voidaan joutua vaihtamaan jo 100 000 kilometrin jälkeen. 1.8 TSI 160 PS (BZB/CDAA) tarjosi tasapainoisen tehonsiirron, mutta kärsi ajoittaisista ongelmista korkeapainepumppujen kanssa noin 150 000 kilometristä alkaen. Tehokkain bensiinivaihtoehto oli 2.0 TSI 200 PS (BWA/CCTA), joka teki vaikutuksen urheilullisilla ominaisuuksillaan, mutta sai usein ongelmia männänrenkaiden kanssa suuren lämpökuorman vuoksi.

VW Passat B6 Variant FSI-bensiinimoottorit (2005-2008).

FSI-moottorit olivat Volkswagenin ensimmäinen askel kohti suoraruiskutusta ennen TSI-tekniikan käyttöönottoa. Perusmoottorina toimi 1.6 FSI 115 PS (BLF), jolle oli ominaista yksinkertainen rakenne, mutta joka kärsi ongelmista ruiskutusventtiilien kanssa, jotka jouduttiin usein puhdistamaan jo 80 000 kilometrin jälkeen. 2.0 FSI, 150 PS (BVY/BVZ) tarjosi vankan suorituskyvyn, mutta oli altis koksahtamiselle imukanavassa, koska moottori toimi suoraruiskutuksella ilman ylimääräistä imusarjan ruiskutusta. Nämä moottorit korvattiin nykyaikaisemmilla TSI-moottoreilla vuonna 2008, koska ne eivät enää täyttäneet kasvavia tehokkuusvaatimuksia.

VW Passat B6 Variant V6 -bensiinimoottorit (2005-2010).

V6-moottoriperhe kruunasi Passat B6 Variant bensiinimoottorivalikoiman kahdella eri konseptilla. 3.2 V6 FSI, jossa on 250 hv (BDB/AXZ), yhdisti imumoottoritekniikan suoraruiskutukseen ja tarjosi sivistyneen tehonluovutuksen ja tyypillisen moottoriäänen. Korkeasta polttoaineenkulutuksesta (noin 10 litraa 100 kilometrillä) huolimatta tämä moottori osoittautui erittäin luotettavaksi ja saavutti usein yli 300 000 kilometrin ajomäärän ilman suurempia ongelmia. Huippumoottori oli 3.6 V6 FSI 300 hv (BWS), joka oli saatavana vain 4Motion-versiossa ja joka teki vaikutuksen vaikuttavalla tehonsiirrollaan, mutta aiheutti monimutkaisemman tekniikkansa vuoksi korkeammat huoltokustannukset.

VW Passat B6 Variant TDI -dieselmoottorit (2005-2010)

TDI-moottoriperhe muodosti Passat B6 Variant -malliston selkärangan, ja se teki vaikutuksen laajalla tehonjakautumallaan 105-240 hv. 1.9 TDI 105 PS (BXE/BLS) oli lähtötason moottori, ja sitä pidettiin yhtenä aikansa luotettavimmista dieselmoottoreista, sillä se saavutti säännöllisesti yli 400 000 kilometrin ajokilometrit ja vaati vain ruiskutussuuttimien säännöllistä huoltoa 100 000 kilometrin välein. 2.0 TDI oli saatavana eri teholuokkina: 136 hv (BKD), 140 hv (BMP) ja 170 hv (BMR/BVD). Erityisesti 140 hv:n moottori (BMP) vakiinnutti asemansa pitkän matkan kuljettajien vertailukohtana, sillä se tarjosi optimaalisen kompromissin suorituskyvyn, kulutuksen ja luotettavuuden välillä. Sen sijaan 2.0 TDI, jossa on 170 hv, oli altis pakokaasujen takaisinkierrätysventtiiliin liittyville ongelmille noin 120 000 kilometristä alkaen.

V6 TDI -moottorit, joiden iskutilavuus oli 2,5 ja 3,0 litraa, olivat huippuluokan moottoreita. 2,5 TDI V6 -moottori, jossa oli 163 hv (BDG/BDH), teki vaikutuksen tasaisella käynti- ja vetovoimallaan, mutta sillä oli kylmänä vuodenaikana toisinaan ongelmia hehkutulppien kanssa. 3.0 TDI V6 oli saatavana kahtena tehona: 224 hv (BMK/BKS) ja 240 hv (BMY). Molemmat moottorit tekivät vaikutuksen vaikuttavalla tehonsiirrollaan ja V6:lle ominaisella äänellä, mutta aiheuttivat monimutkaisemman tekniikan vuoksi korkeammat huoltokustannukset.

Moottori Teho (PS) Polttoaineenkulutus (l/100km) Tyypilliset heikkoudet Luokitus
1.4 TSI 122 6.5 Ajoitusketju, korkeapainepumppu Hyvä
1.6 FSI 115 7.2 Ruiskutusventtiilit, koksiutuminen Keskimääräinen
1.8 TSI 160 7.0 Korkeapainepumppu, turboahdin Hyvä
2.0 FSI 150 7.8 Koksautuminen, ruiskutusventtiilit Keskimääräinen
2.0 TSI 200 8.2 Männänrenkaat, öljynkulutus Kohtalainen
3.2 V6 FSI 250 10.0 Suuri kulutus Erittäin hyvä
3.6 V6 FSI 300 11.5 Monimutkainen tekniikka, korkeat ylläpitokustannukset Hyvä
1.9 TDI 105 5.8 Ruiskutussuuttimet Erittäin hyvä
2.0 TDI 136 PS 136 6.0 EGR-venttiili Hyvä
2.0 TDI 140 HV 140 5.9 Pieniä EGR-ongelmia Erittäin hyvä
2.0 TDI 170 HV 170 6.2 EGR-venttiili, turboahdin Hyvä
2.5 TDI V6 163 7.5 Hehkutulpat Hyvä
3.0 TDI V6 224 HV 224 7.8 Korkeat huoltokustannukset Hyvä
3.0 TDI V6 240 HV 240 8.0 Monimutkainen tekniikka Hyvä

Johtopäätös: Kaikkien sukupolvien parhaat VW Passat B6 Variant -moottorit.

VW Passat B6 Variant tarjosi yhden aikansa tasapainoisimmista moottorivalikoimista ja antoi tärkeitä teknologisia sysäyksiä seuraaville sukupolville. Hyväksi todetun TDI-teknologian ja innovatiivisten TSI-moottoreiden yhdistelmä loi laajan valikoiman monenlaisiin tarpeisiin.

  • Paras VW Passat B6 Variant -bensiinimoottori:

3.2 V6 FSI, jossa on 250 hv, tekee vaikutuksen poikkeuksellisella kestävyydellään, sivistyneellä voimantuonnilla ja vähäisellä alttiudellaan suurille vioille.

  • Paras VW Passat B6 Variant -dieselmoottori:

2.0 TDI, jossa on 140 PS (BMP), pidetään ihanteellisena pitkän matkan moottorina, jossa suorituskyky, kulutus ja luotettavuus ovat optimaalisesti tasapainossa.

  • Luotettavin VW Passat B6 Variant -moottori:

1.9 TDI, 105 hv, edustaa pitkäikäisyyden mittapuuta ja saavuttaa säännöllisesti yli 400 000 kilometrin ajomäärät.

Varaosat kaikkiin VW Passat B6 Variant -moottoreihin ovat saatavilla AUTODOCilta todistetusti laadukkaina ja kohtuulliseen hintaan.

AUTODOC Suosituimmat tuotteet: varaosat edulliseen hintaan

-65%
MCR0043 MEYLE 100 610 0061 Korjaussarja, poikittaistukivarsi Etuakseli, oikea, Etuakseli, vasen
Arvostelut - 22
Tuotekuvaus
  • Asennuspuoli: Etuakseli, oikea, Etuakseli, vasen
  • Tarvittava kappalemäärä: 2
  • parittainen vaihto suositeltavaa
  • MEYLE: Korjaussarja, poikittaistukivarsi
  • Tuotenumero: 100 610 0061
  • Tila: Täysin
Tiedot
MEYLE Korjaussarja, poikittaistukivarsi Etuakseli, oikea, Etuakseli, vasen
Tuotenumero: 100 610 0061
verrattuna ovh:hon 56,30 €

19,49 €
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
MANNOL Longlife 504/507 MN7715-5 Moottoriöljy 5W-30, 5l
Arvostelut - 78
Tuotekuvaus
  • Tilavuus (litra): 5
  • SAE-viskositeettiluokka: 5W-30
  • ACEA: ACEA C3
  • API: API SN
  • Valmistajan suositukset: MB 229.51, BMW Longlife-04, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00
  • Tuotelinja: Longlife
  • Versio: 504 / 507
  • Tuotenumero: MN7715-5
  • Pakkaustyyppi: Kanisteri
  • Ajoneuvotyyppi: Auto
  • MANNOL: Moottoriöljy
  • Meidän hintamme: 36,49 €
Tiedot
MANNOL Moottoriöljy 5W-30, 5l
Tuotenumero: MN7715-5
Lisää
36,49 €
7,30 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
-33%
FEBI BILSTEIN 48810 Ruuvi, jarrusatula Etuakseli
Arvostelut - 21
Tuotekuvaus
  • Asennuspuoli: Etuakseli
  • Laatu / luokka: 10.9
  • Avainväli: 21
  • Ruuvikanta / mutteriprofiili: Kuusioruuvi / -mutteri
  • Ruuvin pituus ilman päätä [mm]: 35
  • Paino [kg]: 0,08
  • Ulkokierremitta: M14 x 1,5
  • FEBI BILSTEIN: Ruuvi, jarrusatula
  • Tuotenumero: 48810
  • Tila: Täysin
Tiedot
FEBI BILSTEIN Ruuvi, jarrusatula Etuakseli
Tuotenumero: 48810
verrattuna ovh:hon 5,42 €

3,59 €
Hinta per kpl
14,36 € / hinta 4 tuotetta kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
OPEL GM DEXOS2™ SUPER SYNTHETIC 19 42 003 Moottoriöljy 5W-30, 5l, Synteettinen öljy
Arvostelut - 85
Tuotekuvaus
  • Tilavuus (litra): 5
  • SAE-viskositeettiluokka: 5W-30
  • ACEA: ACEA C3
  • API: API SN, API CF
  • Valmistajan suositukset: VW 502 00, VW 505 00, VW 505 01, MB 229.51, GM LL-A-025, GM LL-B-025
  • Öljy: Synteettinen öljy
  • Tuotelinja: DEXOS2™
  • Versio: SUPER SYNTHETIC
  • Tuotenumero: 19 42 003
  • Pakkaustyyppi: Kanisteri
  • Ajoneuvotyyppi: Auto
  • OPEL GM: Moottoriöljy
  • Meidän hintamme: 48,49 €
Tiedot
OPEL GM Moottoriöljy 5W-30, 5l, Synteettinen öljy
Tuotenumero: 19 42 003
48,49 €
9,70 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
MANNOL Longlife 504/507 MN7715-20 Moottoriöljy 5W-30, 20l
Arvostelut - 78
Tuotekuvaus
  • Tilavuus (litra): 20
  • SAE-viskositeettiluokka: 5W-30
  • ACEA: ACEA C3
  • API: API SN
  • Valmistajan suositukset: MB 229.51, BMW Longlife-04, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00
  • Tuotelinja: Longlife
  • Versio: 504 / 507
  • Tuotenumero: MN7715-20
  • Pakkaustyyppi: Kanisteri
  • Ajoneuvotyyppi: Auto
  • MANNOL: Moottoriöljy
  • Meidän hintamme: 126,99 €
Tiedot
MANNOL Moottoriöljy 5W-30, 20l
Tuotenumero: MN7715-20
Lisää
126,99 €
6,35 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
CASTROL EDGE Professional LongLife III 157EA4 Moottoriöljy 5W-30, 4l, Synteettinen öljy
Arvostelut - 90
Tuotekuvaus
  • Tilavuus (litra): 4
  • SAE-viskositeettiluokka: 5W-30
  • ACEA: ACEA C3
  • Valmistajan suositukset: VW 504 00, VW 507 00, Porsche C30
  • Öljy: Synteettinen öljy
  • Tuotelinja: EDGE Professional
  • Versio: LongLife III
  • Tuotenumero: 157EA4
  • CASTROL: Moottoriöljy
  • Meidän hintamme: 61,99 €
Tiedot
CASTROL Moottoriöljy 5W-30, 4l, Synteettinen öljy
Tuotenumero: 157EA4
61,99 €
15,50 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
MANNOL ENERGY MN7511-4 Moottoriöljy 5W-30, 4l, Osasynteettinen öljy
Arvostelut - 64
Tuotekuvaus
  • Tilavuus (litra): 4
  • SAE-viskositeettiluokka: 5W-30
  • ACEA: ACEA A3 / B4
  • API: API CH-4, API SN
  • Valmistajan suositukset: VW 503 01, Ford WSS-M2C913-B, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, VW 501 01, MB 229.5, BMW Longlife-98, Renault RN0710, Renault RN0700
  • Öljy: Osasynteettinen öljy
  • Tuotelinja: ENERGY
  • Tuotenumero: MN7511-4
  • MANNOL: Moottoriöljy
  • Meidän hintamme: 25,49 €
  • Tila: Täysin
Tiedot
MANNOL Moottoriöljy 5W-30, 4l, Osasynteettinen öljy
Tuotenumero: MN7511-4
Lisää
25,49 €
6,37 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
MANNOL ENERGY MN7511-20 Moottoriöljy 5W-30, 20l, Osasynteettinen öljy
Arvostelut - 54
Tuotekuvaus
  • Tilavuus (litra): 20
  • SAE-viskositeettiluokka: 5W-30
  • ACEA: ACEA A3 / B4
  • API: API CH-4, API SN
  • Valmistajan suositukset: BMW Longlife-98, MB 229.5, Ford WSS-M2C913-B, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, VW 501 01, VW 503 01, Renault RN0710, Renault RN0700
  • Öljy: Osasynteettinen öljy
  • Tuotelinja: ENERGY
  • Tuotenumero: MN7511-20
  • MANNOL: Moottoriöljy
  • Meidän hintamme: 101,49 €
Tiedot
MANNOL Moottoriöljy 5W-30, 20l, Osasynteettinen öljy
Tuotenumero: MN7511-20
Lisää
101,49 €
5,07 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
TOYOTA Premium Fuel Economy 08880-83389 Moottoriöljy 5W-30, 5l
Arvostelut - 14
Tuotekuvaus
  • Tilavuus (litra): 5
  • SAE-viskositeettiluokka: 5W-30
  • ACEA: ACEA C2
  • API: API SN
  • Tuotelinja: Premium Fuel Economy
  • Tuotenumero: 08880-83389
  • TOYOTA: Moottoriöljy
  • Meidän hintamme: 80,99 €
  • Tila: Täysin
Tiedot
TOYOTA Moottoriöljy 5W-30, 5l
Tuotenumero: 08880-83389
80,99 €
16,20 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
VAG LONGLIFE III FE GS55545M4 Moottoriöljy 0W-30, 5l
Arvostelut - 79
Tuotekuvaus
  • Tilavuus (litra): 5
  • SAE-viskositeettiluokka: 0W-30
  • ACEA: ACEA C3
  • Valmistajan suositukset: VW 504 00, VW 507 00
  • Tuotelinja: LONGLIFE III
  • Versio: FE
  • Tuotenumero: GS55545M4
  • VAG: Moottoriöljy
  • Meidän hintamme: 68,99 €
Tiedot
VAG Moottoriöljy 0W-30, 5l
Tuotenumero: GS55545M4
68,99 €
13,80 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
MOBIL 1 ESP 154291 Moottoriöljy 5W-30, 4l
Arvostelut - 48
Tuotekuvaus
  • Tilavuus (litra): 4
  • SAE-viskositeettiluokka: 5W-30
  • ACEA: ACEA C3, ACEA C2
  • API: API SP
  • Valmistajan suositukset: BMW Longlife-04, MB 229.31, MB 229.51, MB 229.52, OV0401547-D30, OV0401547-G30, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00, Fiat 9.55535-S3
  • Tuotelinja: 1
  • Versio: ESP
  • Tuotenumero: 154291
  • Pakkaustyyppi: Kanisteri
  • Ajoneuvotyyppi: Auto
  • MOBIL: Moottoriöljy
  • Meidän hintamme: 61,49 €
  • Tila: Täysin
Tiedot
MOBIL Moottoriöljy 5W-30, 4l
Tuotenumero: 154291
61,49 €
15,37 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
VAG Special G GS55502M4 Moottoriöljy 5W-40, 5l
Arvostelut - 85
Tuotekuvaus
  • Tilavuus (litra): 5
  • SAE-viskositeettiluokka: 5W-40
  • Valmistajan suositukset: VW 502 00, VW 505 00
  • Tuotelinja: Special G
  • Tuotenumero: GS55502M4
  • VAG: Moottoriöljy
  • Meidän hintamme: 60,99 €
Tiedot
VAG Moottoriöljy 5W-40, 5l
Tuotenumero: GS55502M4
60,99 €
12,20 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
MANNOL RACING+ESTER MN7902-20 Moottoriöljy 10W-60, 20l, Synteettinen öljy
Arvostelut - 22
Tuotekuvaus
  • Tilavuus (litra): 20
  • SAE-viskositeettiluokka: 10W-60
  • ACEA: ACEA A3 / B4
  • API: API CH-4, API SN
  • Valmistajan suositukset: VW 501 01, VW 505 00, MB 229.1, Ford WSS-M2C153-E, GM 6094-M
  • Öljy: Synteettinen öljy
  • Tuotelinja: RACING+ESTER
  • Tuotenumero: MN7902-20
  • MANNOL: Moottoriöljy
  • Meidän hintamme: 126,99 €
Tiedot
MANNOL Moottoriöljy 10W-60, 20l, Synteettinen öljy
Tuotenumero: MN7902-20
Lisää
126,99 €
6,35 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
SHELL Helix Ultra 550052679 Moottoriöljy 5W-40, 4l
Arvostelut - 20
Tuotekuvaus
  • Tilavuus (litra): 4
  • SAE-viskositeettiluokka: 5W-40
  • ACEA: ACEA A3 / B4, ACEA A3 / B3
  • API: API SN Plus, API CF
  • Valmistajan suositukset: BMW Longlife-01, Porsche A40, PSA B71 2296, Renault RN0700, Renault RN0710, MB 229.5, MB 226.5, VW 502 00, VW 505 00, GM LL-B-025
  • Tuotelinja: Helix
  • Versio: Ultra
  • Tuotenumero: 550052679
  • Pakkaustyyppi: Kanisteri
  • Ajoneuvotyyppi: Auto
  • SHELL: Moottoriöljy
  • Meidän hintamme: 42,99 €
  • Tila: Täysin
Tiedot
SHELL Moottoriöljy 5W-40, 4l
Tuotenumero: 550052679
42,99 €
10,75 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
SG12B015 VALEO 593940 Jänniteensäädin
Arvostelut - 3
Tuotekuvaus
  • Paino [kg]: 0,235
  • VALEO: Jänniteensäädin
  • Tuotenumero: 593940
  • Meidän hintamme: 52,49 €
  • Tila: Täysin
Tiedot
VALEO Jänniteensäädin
Tuotenumero: 593940
52,49 €
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut

Suositut postaukset

Tilaa uutiskirjeemme

Syötä sähköpostiosoitteesi kuullaaksesi tuoreimmista uutisista ja vinkeistä.