• VERKKOKAUPPA
  • CLUB
Kokeile premium-tiliä
0
Oma autotalli
Lisää ajoneuvo
0
tuotetta #
0,00 €
Ostoskorisi on tyhjä

Ongelmia Škoda Roomsterin kanssa

Sisällysluettelo

  1. Kokemuksia Škoda Roomster: ongelmat ja tyyppiviat
  2. Škoda Roomster: Ongelmia takaluukun avautumisen kanssa
  3. Škoda Roomster: Ilmastoinnin viilennysongelmia
  4. Škoda Roomster: Ongelmia 1.2 TSI:n jakoketjussa
  5. Škoda Roomster: Ongelmia tuulettimen toimimattomuuden kanssa
  6. Škoda Roomster: Ongelmia DSG-automaattivaihteiston kanssa
  7. Škoda Roomsterin muita yleisiä vikoja
  8. Škoda Roomster: Heikkoudet ja vahvuudet

Kokemuksia Škoda Roomster: ongelmat ja tyyppiviat

 
  • Takaluukku ei avaudu: Škoda Roomsterin sähköinen takaluukku vikaantuu usein 40 000–60 000 kilometrin välillä viallisten toimilaitteiden tai lukitusmekanismien kulumisen vuoksi. Tämä ongelma esiintyy erityisesti kylmissä lämpötiloissa ja johtaa täydelliseen toiminnan pettämiseen.
  • Ilmastointi ei viilennä: Ilmastointijärjestelmä alkaa osoittaa heikkenemisen merkkejä jo 30 000 km:n jälkeen, ja yleisimmät syyt ovat kompressori tai vuotavat letkut. Tämä ongelma vaikuttaa erityisesti 1.4 16V- ja 1.6 16V -malleihin, mikä johtaa jäähdytystehon heikkenemiseen.
  • Jakoketjuongelmat 1.2 TSI:ssä: 1.2 TSI -moottorissa, erityisesti 86 hv:n versiossa, jakoketju venyy 60 000 ja 80 000 km:n välillä. Tämä johtaa kolinaan kylmäkäynnistyksen aikana ja voi laiminlyötynä aiheuttaa vakavia moottorivaurioita.
  • Tuuletin ei toimi: Tuuletin lakkaa usein toimimasta 50 000–70 000 km:n jälkeen viallisten vastusmoduulien tai moottorin kulumisen vuoksi. Erityisesti pienemmät tuuletinnopeudet lakkaavat toimimasta ennen kuin koko järjestelmä lakkaa toimimasta.

Škoda Roomster: Ongelmia takaluukun avautumisen kanssa

Škoda Roomsterin sähköinen takaluukku aiheuttaa huomattavia ongelmia monille omistajille, sillä se vikaantuu usein 40 000–60 000 kilometrin välillä. Ongelma ilmenee täydellisenä toimintahäiriönä, mikä tarkoittaa, että takaluukkua ei voida avata sähköisesti tai manuaalisesti. Tilanne pahenee erityisesti alle 5 °C:n kylmissä lämpötiloissa, koska toimilaitteiden moottorit altistuvat lisärasitukselle. Oireet alkavat usein hitaasta avautumisesta tai epätäydellisestä sulkeutumisesta, ennen kuin järjestelmä vikaantuu kokonaan. Monet kuljettajat raportoivat takaa kuuluvista naksuvista äänistä, jotka viittaavat mekaanisiin vikoihin. Sähköisen takaluukun luotettavuus heikkenee merkittävästi iän myötä, ja erityisesti vuoden 2010 jälkeen valmistetuissa malleissa tämä vaikuttaa tähän. Yleisiä valituksia ovat myös spontaani avautuminen ajon aikana tai jumittuminen puoliavoimeen asentoon.

Systemaattinen tarkastus on välttämätön tämän monimutkaisen ongelman diagnosoimiseksi. Herkät Škoda Roomsterin takaluukun mekanismit vaativat säännöllistä voitelua ja sähköliitäntöjen tarkistamista 20 000 kilometrin välein. Ongelman ratkaisemiseksi tarkista ensin sulakkeet ja toimilaitteet mekaanisten tukosten varalta. Jos toimilaitteet ovat viallisia, ne on väistämättä vaihdettava ja on käytettävä alkuperäisiä osia. Järjestelmän uudelleenkalibrointi korjausten jälkeen on pakollista, ja se tulisi teettää erikoiskorjaamolla.

Škoda Roomster: Ilmastoinnin viilennysongelmia

Škoda Roomster: Ilmastoinnin viilennysongelmia

Škoda Roomsterin ilmastointijärjestelmä alkaa osoittaa jäähdytystehon heikkenemisen merkkejä jo 30 000 kilometrin jälkeen, ja erityisesti 1.4 16V- ja 1.6 16V -mallit ovat kärsineet tästä. Ongelma ilmenee aluksi heikentyneenä jäähdytystehona yli 25 °C:n ulkolämpötiloissa, ennen kuin järjestelmä lakkaa toimimasta kokonaan. Yleisiä syitä ovat kiveniskemien tai korroosion vaurioittamat vuotavat lauhdutinletkut sekä vialliset kompressorit noin 80 000–100 000 kilometrin jälkeen. Ilmastointilaitteen kompressorin käyttöikä lyhenee paradoksaalisesti harvoin käytetyn auton vuoksi, koska tiivisteet kuivuvat. Monet omistajat raportoivat auton alla olevista öljyisistä tahroista, jotka viittaavat kylmäaineen hävikkiin. Automaattimallit ovat erityisen ongelmallisia, koska lisäanturit vaikeuttavat vianmääritystä. Näitä vikoja esiintyy useammin kesäkuukausina, kun järjestelmä on maksimikuormituksessa.

Jäähdytysjärjestelmän vikojen tarkka diagnosointi vaatii ammattilaisen tarkastuksen. Škoda Roomsterin ilmastointilaitteen monimutkaiset komponentit vaativat vuosittaisen huollon, johon kuuluu kylmäaineen tarkistus ja vuototesti. Ratkaisu alkaa järjestelmän painetestillä vuotojen paikantamiseksi, jota seuraa kylmäaineen tason tarkistus. Vialliset lauhduttimet on vaihdettava kokonaan, kun taas pienet vuodot voidaan usein korjata väliaikaisesti tiivisteaineilla. Täydellinen ilmastoinnin huolto 50 000 kilometrin välein, mukaan lukien suodattimen vaihto ja järjestelmän puhdistus, estää useimmat viat ja ylläpitää optimaalista jäähdytystehoa.

-37%
115 800 001 TOPRAN 115 800 Tukivarsisarja, pyörien tuenta Etuakseli, asennus-/kiinnitysmateriaalilla, sisemmällä ohjausnivelellä, Kumilaakerilla, Kuulatapilla, Alapallo-/pallonivelellä, t+
Arvostelut - 19
Tuotekuvaus
  • Asennuspuoli: Etuakseli
  • Korvaava tuote / korvaava tiedote 2: sisemmällä ohjausnivelellä, Kumilaakerilla, Kuulatapilla, Alapallo- / pallonivelellä
  • Ohjaus: Raidetangonpäillä
  • Lisätarvike / lisätieto: asennus- / kiinnitysmateriaalilla
  • Yksittäisosat luettelossa
  • Akselimittaus asennuksen jälkeen
  • Täyssarja
  • Ohjausmalli: Poikittaistukivarsi
  • Lukumäärä akselille: 1
  • lisätieto: t+
  • TOPRAN: Tukivarsisarja, pyörien tuenta
  • Tuotenumero: 115 800
  • Meidän hintamme: 130,99 €
  • Tila: Täysin
Tiedot
TOPRAN Tukivarsisarja, pyörien tuenta Etuakseli, asennus-/kiinnitysmateriaalilla, sisemmällä ohjausnivelellä, Kumilaakerilla, Kuulatapilla, Alapallo-/pallonivelellä, t+
Tuotenumero: 115 800
verrattuna ovh:hon 208,00 €

130,99 €
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
MANNOL ATF Multivehicle JWS MN8218-10 Automaattivaihteistoöljy ATF III, 10l
Arvostelut - 23
Tuotekuvaus
  • SAE-viskositeettiluokka: ATF III
  • Valmistajan suositukset: Aisin JWS 3309, VW G 052 025 A2, VW G 052 162 A1, VW G 052 990 A1, VW G 052 990 A2, VW G 055 025 A1, VW G 055 025 A2, BMW 83 22 0 403 248, BMW 83 22 2 163 514, BMW 83 22 9 407 765, BMW 83 22 9 407 807, BMW 7045E, BMW ETL-8072B, Chrysler ATF+3, Chrysler ATF+4, Ford Mercon V, Ford Mercon SP, Ford Mercon LV, Ford Mercon ATF-F, GM Dexron II E, GM Dexron III H, Honda ATF-Z1, Honda ATF DW-1, Hyundai SP-II, Hyundai SP-III, Infiniti Matic D, Infiniti Matic J, Infiiniti Matic K, Kia SP-II, Kia SP-III, MAN 339 F, MAN 339 V1, MAN 339 V2, MAN 339 Z1, MAN 339 Z2, Mazda ATF M-III, Mazda ATF M-V, MB 236.11, MB 236.2, MB 236.3, MB 236.5, MB 236.6, MB 236.7, MB 236.8, MB 236.9, MB 236.10, Mitsubishi SP-III, Mopar AS68RC, Nissan Matic D, Nissan Matic J, Nissan Matic K, Porsche JWS 3309, Subaru ATF-5, Subaru ATF-HP, Suzuki 3314, Suzuki 3317, Suzuki 2384K, Toyota T-IV, Lexus T-IV, Volvo 97340, Volvo 97341, ZF TE-ML 04D, ZF TE-ML 14B, ZF TE-ML 16L, ZF TE-ML 14A, ZF TE-ML 17
  • Erittely: JASO M315 1A-LV
  • Versio: Multivehicle JWS
  • Tuotelinja: ATF
  • Pakkaustyyppi: Kanisteri
  • Tilavuus (litra): 10
  • Ajoneuvotyyppi: Auto
  • MANNOL: Automaattivaihteistoöljy
  • Tuotenumero: MN8218-10
  • Meidän hintamme: 46,49 €
Tiedot
MANNOL Automaattivaihteistoöljy ATF III, 10l
Tuotenumero: MN8218-10
Lisää
46,49 €
4,65 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
-12%
115 667 001 TOPRAN 115 667 Rele, käynnistin
Arvostelut - 7
Tuotekuvaus
  • Reletoiminto: Työkatkaisin
  • Pistokoskettimien lukumäärä: 5
  • Virta (A): 50
  • TOPRAN: Rele, käynnistin
  • Tuotenumero: 115 667
  • Meidän hintamme: 16,99 €
  • Tila: Täysin
Tiedot
TOPRAN Rele, käynnistin
Tuotenumero: 115 667
verrattuna ovh:hon 19,25 €

16,99 €
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
OPEL GM DEXOS2™ SUPER SYNTHETIC 19 42 003 Moottoriöljy 5W-30, 5l, Synteettinen öljy
Arvostelut - 83
Tuotekuvaus
  • SAE-viskositeettiluokka: 5W-30
  • ACEA: ACEA C3
  • API: API SN, API CF
  • Valmistajan suositukset: VW 502 00, VW 505 00, VW 505 01, MB 229.51, GM LL-A-025, GM LL-B-025
  • Tilavuus (litra): 5
  • Öljy: Synteettinen öljy
  • Tuotelinja: DEXOS2™
  • Versio: SUPER SYNTHETIC
  • Tuotenumero: 19 42 003
  • Pakkaustyyppi: Kanisteri
  • Ajoneuvotyyppi: Auto
  • OPEL GM: Moottoriöljy
  • Meidän hintamme: 49,49 €
Tiedot
OPEL GM Moottoriöljy 5W-30, 5l, Synteettinen öljy
Tuotenumero: 19 42 003
49,49 €
9,90 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
MANNOL Longlife 504/507 MN7715-20 Moottoriöljy 5W-30, 20l
Arvostelut - 71
Tuotekuvaus
  • SAE-viskositeettiluokka: 5W-30
  • ACEA: ACEA C3
  • API: API SN
  • Valmistajan suositukset: MB 229.51, BMW Longlife-04, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00
  • Tilavuus (litra): 20
  • Tuotelinja: Longlife
  • Versio: 504 / 507
  • Tuotenumero: MN7715-20
  • Pakkaustyyppi: Kanisteri
  • Ajoneuvotyyppi: Auto
  • MANNOL: Moottoriöljy
  • Meidän hintamme: 115,99 €
Tiedot
MANNOL Moottoriöljy 5W-30, 20l
Tuotenumero: MN7715-20
Lisää
115,99 €
5,80 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut

Škoda Roomster: Ongelmia 1.2 TSI:n jakoketjussa

Škoda Roomsterin 1.2 TSI -moottori, erityisesti 86 hv:n versio, kehittää tyypillisiä jakoketjuongelmia jo 60 000–80 000 kilometrin kohdalla. Ongelma alkaa kylmäkäynnistysten aikana selvästi kuuluvalla rätinällä, joka häviää muutaman sekunnin kuluttua, mutta voimistuu ja pysyy ajan myötä. Jakoketju venyy ketjunkiristimien ja ohjainkiskojen kulumisen vuoksi, mikä johtaa epätarkkaan ajoitukseen. Tämä on erityisen kriittistä yli 100 000 kilometrin ajokilometreillä, jolloin keltainen öljyvalo jää palamaan ja vikakoodit tallentuvat moottorin ohjausyksikköön (ECU). 1.2 TSI -jakoketju osoittaa usein alkuvaiheen kulumisen merkkejä moottoritilasta kuuluvien metallisten äänien muodossa. Monet kuljettajat ilmoittavat varhaisina oireina moottorin tehon heikkenemisestä ja polttoaineenkulutuksen kasvusta. Moottorin luotettavuus riippuu suuresti säännöllisistä öljynvaihdoista, ja yli 15 000 kilometrin välit pahentavat ongelmaa.

Säännöllinen huolto on välttämätöntä jakoketjun ongelmien havaitsemiseksi varhaisessa vaiheessa. Škoda Roomsterin jakoketjun tarkat osat vaativat korkealaatuisia, matalaviskositeettisia moottoriöljyjä, ja niiden vaihtovälit ovat enintään 10 000 km. Vianmääritys tehdään kuuntelemalla kylmää moottoria ja tarkistamalla ajoitus diagnostiikkatyökalulla. Ketjun venymisen ensimmäisten merkkien ilmetessä ketjunkiristimet ja ohjauskiskot tulee vaihtaa ennaltaehkäisevästi. Jakoketjun täydellinen huolto, joka sisältää kaikkien komponenttien vaihdon, on väistämätön pitkälle edenneen kulumisen tapauksissa, ja se tulisi suorittaa vain erikoistuneissa korjaamoissa.

Škoda Roomster: Ongelmia tuulettimen toimimattomuuden kanssa

Škoda Roomster: Ongelmia tuulettimen toimimattomuuden kanssa

Škoda Roomsterin ilmanvaihdon puhallin vikaantuu usein 50 000–70 000 kilometrin jälkeen, ja ensin vikaantuu pienemmillä puhaltimen nopeuksilla, ennen kuin koko järjestelmä lakkaa toimimasta. Ongelma ilmenee vaihtelevana tai kokonaan puuttuvana ilmankiertona, mikä on erityisen ongelmallista automaattisissa malleissa, joissa on automaattinen ilmastointi. Yleisin syy on vialliset sarjavastukset, jotka palavat ylikuumenemisen vuoksi ja jotka on tyypillisesti vaihdettava 60 000 kilometrin jälkeen. Erityisesti 1.6 TDI- ja 1.4 TDI -mallit kärsivät tästä suuremman sähkökuormituksen vuoksi. Monet omistajat raportoivat ajoittaisista vioista, joissa puhallin käynnistyy satunnaisesti, ei käynnisty tai toimii vain suurimmalla nopeudella. Käyttöikä lyhenee merkittävästi raitisilmasuodattimen likaantuessa, koska moottori ylikuormittuu. Ensimmäiset oireet ovat epätavalliset äänet tai vähentynyt ilmavirtaus maksimiasetuksesta huolimatta.

Ammattimainen huolto on ratkaisevan tärkeää puhallinjärjestelmän pitkäikäisyyden kannalta. Herkät Škoda Roomsterin puhaltimen vastukset vaativat säännöllisen tarkastuksen ja ennaltaehkäisevän vaihdon 50 000 km:n välein täydellisen vikaantumisen välttämiseksi. Vianmääritys alkaa sulakkeiden ja sähköliitäntöjen tarkistamisella ja sen jälkeen resistanssin mittaamisella. Vialliset sarjavastukset voidaan vaihtaa suhteellisen helposti, vaikka myös raitisilmasuodatin tulisi vaihtaa samanaikaisesti. Moottoriviat vaativat puhaltimen moottorin täydellisen vaihdon, mikä on työlästä sen asennuspaikan vuoksi.

CASTROL EDGE Professional LongLife III 157EA4 Moottoriöljy 5W-30, 4l, Synteettinen öljy
Arvostelut - 86
Tuotekuvaus
  • SAE-viskositeettiluokka: 5W-30
  • ACEA: ACEA C3
  • Valmistajan suositukset: VW 504 00, VW 507 00, Porsche C30
  • Tilavuus (litra): 4
  • Öljy: Synteettinen öljy
  • Tuotelinja: EDGE Professional
  • Versio: LongLife III
  • Tuotenumero: 157EA4
  • CASTROL: Moottoriöljy
  • Meidän hintamme: 69,99 €
Tiedot
CASTROL Moottoriöljy 5W-30, 4l, Synteettinen öljy
Tuotenumero: 157EA4
69,99 €
17,50 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
CASTROL EDGE Professional LongLife III 157EA9 Moottoriöljy 5W-30, 1l, Synteettinen öljy
Arvostelut - 98
Tuotekuvaus
  • SAE-viskositeettiluokka: 5W-30
  • ACEA: ACEA C3
  • Valmistajan suositukset: VW 504 00, VW 507 00, Porsche C30
  • Tilavuus (litra): 1
  • Öljy: Synteettinen öljy
  • Tuotelinja: EDGE Professional
  • Versio: LongLife III
  • Tuotenumero: 157EA9
  • Pakkaustyyppi: Pullo
  • Ajoneuvotyyppi: Auto
  • CASTROL: Moottoriöljy
  • Meidän hintamme: 20,49 €
Tiedot
CASTROL Moottoriöljy 5W-30, 1l, Synteettinen öljy
Tuotenumero: 157EA9
20,49 €
20,49 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
MANNOL RACING+ESTER MN7902-10 Moottoriöljy 10W-60, 10l, Synteettinen öljy
Arvostelut - 45
Tuotekuvaus
  • SAE-viskositeettiluokka: 10W-60
  • ACEA: ACEA A3 / B4
  • API: API SN, API CH-4
  • Valmistajan suositukset: VW 501 01, VW 505 00, MB 229.1, Ford WSS-M2C153-E, GM 6094-M
  • Tilavuus (litra): 10
  • Öljy: Synteettinen öljy
  • Tuotelinja: RACING+ESTER
  • Tuotenumero: MN7902-10
  • MANNOL: Moottoriöljy
  • Meidän hintamme: 68,99 €
Tiedot
MANNOL Moottoriöljy 10W-60, 10l, Synteettinen öljy
Tuotenumero: MN7902-10
Lisää
68,99 €
6,90 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
MANNOL ATF Multivehicle JWS MN8218-20 Automaattivaihteistoöljy ATF III, 20l
Arvostelut - 9
Tuotekuvaus
  • SAE-viskositeettiluokka: ATF III
  • Valmistajan suositukset: Aisin JWS 3309, VW G 052 025 A2, VW G 052 162 A1, VW G 052 990 A1, VW G 052 990 A2, VW G 055 025 A1, VW G 055 025 A2, BMW 83 22 0 403 248, BMW 83 22 2 163 514, BMW 83 22 9 407 765, BMW 83 22 9 407 807, BMW 7045E, BMW ETL-8072B, Chrysler ATF+3, Chrysler ATF+4, Ford Mercon V, Ford Mercon SP, Ford Mercon LV, Ford Mercon ATF-F, GM Dexron II E, GM Dexron III H, Honda ATF-Z1, Honda ATF DW-1, Hyundai SP-II, Hyundai SP-III, Infiniti Matic D, Infiniti Matic J, Infiiniti Matic K, Kia SP-II, Kia SP-III, MAN 339 F, MAN 339 V1, MAN 339 V2, MAN 339 Z1, MAN 339 Z2, Mazda ATF M-III, Mazda ATF M-V, MB 236.11, MB 236.2, MB 236.3, Mitsubishi SP-III, Mopar AS68RC, Nissan Matic D, Nissan Matic J, Nissan Matic K, Porsche JWS 3309, Subaru ATF-5, Subaru ATF-HP, Suzuki 3314, Suzuki 3317, Suzuki 2384K, Toyota T-IV, Lexus T-IV, Volvo 97340, Volvo 97341, ZF TE-ML 04D, ZF TE-ML 14B, ZF TE-ML 16L, ZF TE-ML 14A, ZF TE-ML 17, MB 236.5, MB 236.6, MB 236.7, MB 236.8, MB 236.9, MB 236.10
  • Erittely: JASO M315 1A-LV
  • Versio: Multivehicle JWS
  • Tuotelinja: ATF
  • Pakkaustyyppi: Kanisteri
  • Tilavuus (litra): 20
  • Ajoneuvotyyppi: Auto
  • MANNOL: Automaattivaihteistoöljy
  • Tuotenumero: MN8218-20
  • Meidän hintamme: 87,49 €
Tiedot
MANNOL Automaattivaihteistoöljy ATF III, 20l
Tuotenumero: MN8218-20
Lisää
87,49 €
4,37 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
Borsehung B17820 Rele, työvirta 12V
Arvostelut - 11
Tuotekuvaus
  • Reletoiminto: Esihehkutus, Kuormituksen alentaja X-kytkin
  • Nimellisjännite (V): 12
  • Liittimiä: 4
  • Virta (A): 70
  • Rele numero: 644
  • Borsehung: Rele, työvirta
  • Tuotenumero: B17820
  • Meidän hintamme: 7,99 €
  • Tila: Täysin
Tiedot
Borsehung Rele, työvirta 12V
Tuotenumero: B17820
7,99 €
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut

Škoda Roomster: Ongelmia DSG-automaattivaihteiston kanssa

Škoda Roomsterin DSG-automaattivaihteistossa ilmenee tyypillisiä heikkouksia jo 80 000–120 000 kilometrin jälkeen, ja erityisesti mallit vuosimalliin 2012 asti ovat kärsineet näistä. Vaihteisto ei vaihda sujuvasti vaihteiden välillä, mikä ilmenee nykimisenä ja viivästyneinä vaihteenvaihdoina. Yleisiä oireita ovat esimerkiksi auton pysyminen veltona, jolloin käytettävissä on vain kolmas vaihde, tai täydelliset vikaantumiset, joiden seurauksena auto ei enää käynnisty. Kaksoiskytkinvaihteiston kytkimet kuluvat nopeasti, erityisesti pysähtelevässä liikenteessä, mikä johtaa hankaaviin ääniin ja tärinään. Monet kuljettajat raportoivat ongelmista liikkeellelähdöissä mäissä tai ajettaessa mäissä, jolloin vaihteisto reagoi epätasaisesti. Myös elektroniset ohjausyksiköt ovat haavoittuvia ja voivat vikaantua ohjelmistovirheiden tai ylikuumenemisen vuoksi. Yli 120 °C:n lämpötilat vaihteistoöljyssä ovat erityisen kriittisiä, koska ne voivat johtaa pysyviin vaurioihin.

Systemaattinen tarkastus on välttämätön DSG-ongelmien havaitsemiseksi varhaisessa vaiheessa. Monimutkaiset Škoda Roomsterin DSG-järjestelmät vaativat erityistä vaihteistoöljyä ja 60 000 km:n vaihtovälit optimaalisen toiminnan varmistamiseksi. Diagnoosi suoritetaan erityisellä diagnostiikkaohjelmistolla, joka lukee kytkimen mukautusarvot ja vaihteiston lämpötilat. Ensimmäisten vaihtamisongelmien merkkien ilmetessä on suoritettava perussäätö ja vaihdettava vaihteistoöljy. Vakavat kytkinvauriot vaativat täydellisen vaihteiston huollon, jonka saa suorittaa vain erikoistunut DSG-korjaamo.

Škoda Roomsterin muita yleisiä vikoja

Škoda Roomsterin omistajien kokemusten perusteella seuraavia lisäongelmia esiintyy:

 
  • Kuljettajan ovi ei lukkiudu: Usein tapahtuu 70 000–90 000 km:n jälkeen viallisten oven lukkomekanismien tai lukitusmekanismien kulumisen vuoksi.
  • Ikkuna ei enää avaudu: Sähkökäyttöiset ikkunannostimet vikaantuvat tyypillisesti 60 000–80 000 km:n jälkeen moottorivikojen tai katkenneiden ohjausvaijereiden vuoksi.
  • Lähivalo ei toimi: LED-ajovalot näyttävät vikoja jo 40 000 km:n jälkeen viallisten ohjausyksiköiden tai kosteuden pääsyn vuoksi
  • Takalasinpyyhin ei toimi: Takalasinpyyhinmoottori vikaantuu usein 50 000–70 000 km:n jälkeen kulumisen tai tukkeutuneen mekaniikan vuoksi.
  • 1.2 HTP -moottorin ongelmat: 1.2 HTP -moottorissa ilmenee venttiiliongelmia 100 000–120 000 km:n jälkeen venttiilinohjaimien kulumisen vuoksi.
  • 1.4 86 hv Sytytyspuolan viat: Sytytyspuolat vikaantuvat usein 80 000–100 000 km:n jälkeen ja johtavat moottorin sytytyskatkoihin
  • 1.2 TDI -turboahtimen ongelmat: Pieni dieselmoottori aiheuttaa turboahtimen vikoja 150 000–180 000 km:n jälkeen laakereiden kulumisen vuoksi.
  • Ilmanvaihto ei toimi täysin: Ilmanvaihdon täydellinen vikaantuminen 90 000–110 000 km:n jälkeen viallisten ohjausyksiköiden vuoksi

Škoda Roomster: Heikkoudet ja vahvuudet

Vahvuudet Heikkoudet
Runsas tila Yleisiä elektroniikkaongelmia
Muuttuva istumajärjestys Jakoketjun ongelmat TSI:n kanssa
Hyvä selkeys DSG-vaihteiston viat
Alhaiset hankintakustannukset Ilmastointilaitteen viat
Käytännöllinen takaluukku Tuulettimen viat
Vankka alustan viritys Oven lukko-ongelmat
Taloudelliset TDI-moottorit Sähköikkunat
Helppo huolto Ajovalojen ongelmat

Škoda Roomster osoittautuu käytännölliseksi perheautoksi, jossa on joitakin tyypillisiä heikkouksia, jotka kuitenkin pysyvät hallittavissa oikea-aikaisella huollolla. Useimmat ongelmat keskittyvät elektronisiin komponentteihin ja kulutusosiin, jotka voidaan välttää ennaltaehkäisevillä toimenpiteillä ja säännöllisillä tarkastuksilla. Lyhyet huoltovälit TSI-moottoreille ja säännöllinen DSG-huolto ovat erityisen tärkeitä ajoneuvon pitkän käyttöiän kannalta.

AUTODOC Suosituimmat tuotteet: varaosat edulliseen hintaan

FEBI BILSTEIN 37918 Pistoke
Arvostelut - 10
Tuotekuvaus
  • Leveys (mm): 3
  • Liittimiä: 2
  • Väri: musta
  • Paino [kg]: 0,02
  • FEBI BILSTEIN: Pistoke
  • Tuotenumero: 37918
  • Meidän hintamme: 1,99 €
  • Tila: Täysin
Tiedot
FEBI BILSTEIN Pistoke
Tuotenumero: 37918
1,99 €
Hinta per kpl
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
VAG LONGLIFE III FE GS55545M4 Moottoriöljy 0W-30, 5l
Arvostelut - 75
Tuotekuvaus
  • SAE-viskositeettiluokka: 0W-30
  • ACEA: ACEA C3
  • Valmistajan suositukset: VW 504 00, VW 507 00
  • Tilavuus (litra): 5
  • Tuotelinja: LONGLIFE III
  • Versio: FE
  • Tuotenumero: GS55545M4
  • VAG: Moottoriöljy
  • Meidän hintamme: 72,49 €
Tiedot
VAG Moottoriöljy 0W-30, 5l
Tuotenumero: GS55545M4
72,49 €
14,50 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
VAG Special G GS55502M4 Moottoriöljy 5W-40, 5l
Arvostelut - 82
Tuotekuvaus
  • SAE-viskositeettiluokka: 5W-40
  • Valmistajan suositukset: VW 502 00, VW 505 00
  • Tilavuus (litra): 5
  • Tuotelinja: Special G
  • Tuotenumero: GS55502M4
  • VAG: Moottoriöljy
  • Meidän hintamme: 64,99 €
Tiedot
VAG Moottoriöljy 5W-40, 5l
Tuotenumero: GS55502M4
64,99 €
13,00 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
MANNOL RACING+ESTER MN7902-20 Moottoriöljy 10W-60, 20l, Synteettinen öljy
Arvostelut - 21
Tuotekuvaus
  • SAE-viskositeettiluokka: 10W-60
  • ACEA: ACEA A3 / B4
  • API: API CH-4, API SN
  • Valmistajan suositukset: VW 501 01, VW 505 00, MB 229.1, Ford WSS-M2C153-E, GM 6094-M
  • Tilavuus (litra): 20
  • Öljy: Synteettinen öljy
  • Tuotelinja: RACING+ESTER
  • Tuotenumero: MN7902-20
  • MANNOL: Moottoriöljy
  • Meidän hintamme: 133,99 €
Tiedot
MANNOL Moottoriöljy 10W-60, 20l, Synteettinen öljy
Tuotenumero: MN7902-20
Lisää
133,99 €
6,70 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
SHELL Helix Ultra 550052679 Moottoriöljy 5W-40, 4l
Arvostelut - 17
Tuotekuvaus
  • SAE-viskositeettiluokka: 5W-40
  • ACEA: ACEA A3 / B4, ACEA A3 / B3
  • API: API SN Plus, API CF
  • Valmistajan suositukset: BMW Longlife-01, Porsche A40, PSA B71 2296, Renault RN0700, Renault RN0710, MB 229.5, MB 226.5, VW 502 00, VW 505 00, GM LL-B-025
  • Tilavuus (litra): 4
  • Tuotelinja: Helix
  • Versio: Ultra
  • Tuotenumero: 550052679
  • Pakkaustyyppi: Kanisteri
  • Ajoneuvotyyppi: Auto
  • SHELL: Moottoriöljy
  • Meidän hintamme: 42,49 €
  • Tila: Täysin
Tiedot
SHELL Moottoriöljy 5W-40, 4l
Tuotenumero: 550052679
42,49 €
10,62 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
ABAKUS 053-37-913 Lasi, sumuvalo
Arvostelut - 1
Tuotekuvaus
  • Asennuspuoli: Vasen
  • Parituote: 053-37-914
  • Ammattilaisen on tehtävä asennus / irrotus!
  • ABAKUS: Lasi, sumuvalo
  • Tuotenumero: 053-37-913
  • Meidän hintamme: 14,99 €
  • Tila: Täysin
Tiedot
ABAKUS Lasi, sumuvalo
Tuotenumero: 053-37-913
14,99 €
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
MANNOL AF13++ High-performance MN4015-10 Jäähdytinneste G12, violetti, 10l, Valmiiksi sekoitettu, silikaattipitoinen
Arvostelut - 52
Tuotekuvaus
  • Lämpöalue alkaen [°C]: -40, +125
  • Ominaisuudet: Valmiiksi sekoitettu
  • Kylmäaineen valmistajasuositus: G13
  • Väri: violetti
  • Tuotelinja: AF13++, High-performance
  • Valmistajan suositukset: SAE J1034, ASTM D3306, ASTM D4656, ASTM D4985, BS 6580:2010, AFNOR NF R15-601, (except for ra), VAG TL-774 G, VAG TL-774 J, CUMMINS CES 14603, DEUTZ DQC CC-14, IRIZAR, LIEBHERR Minimum, LH-01-COL3A, MAN 324 Type Si-OAT, MB 325.5, MB 325.6, SCANIA, SMART MB 326.0, Germany, FVV Heft R443, France NFR 15-601, Italy NC 956-16, Spain, UNE 26-361-88 / 1, NATO S-759
  • Erittely: G12
  • Tilavuus (litra): 10
  • Pakkaustyyppi: Kanisteri
  • Kemialliset ominaisuudet: silikaattipitoinen
  • MANNOL: Jäähdytinneste
  • Tuotenumero: MN4015-10
  • Meidän hintamme: 31,99 €
Tiedot
MANNOL Jäähdytinneste G12, violetti, 10l, Valmiiksi sekoitettu, silikaattipitoinen
Tuotenumero: MN4015-10
Lisää
31,99 €
3,20 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
SHELL Helix Ultra Professional AV-L 550046304 Moottoriöljy 0W-30, 5l
Arvostelut - 20
Tuotekuvaus
  • SAE-viskositeettiluokka: 0W-30
  • ACEA: ACEA C3
  • Valmistajan suositukset: VW 504 00, VW 507 00, Porsche C30
  • Tilavuus (litra): 5
  • Tuotelinja: Helix
  • Versio: Ultra Professional, AV-L
  • Tuotenumero: 550046304
  • Pakkaustyyppi: Kanisteri
  • Ajoneuvotyyppi: Auto
  • SHELL: Moottoriöljy
  • Meidän hintamme: 60,49 €
  • Tila: Täysin
Tiedot
SHELL Moottoriöljy 0W-30, 5l
Tuotenumero: 550046304
60,49 €
12,10 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
-57%
FEBI BILSTEIN 21829 Vaihteistoöljy (käsi-) Tilavuus: 1l, 75W
Arvostelut - 43
Tuotekuvaus
  • Väri: keltainen
  • Tilavuus (litra): 1
  • Valmistajan suositukset: VW TL 521 71, VW TL 521 78, VW TL 525 12, VW TL 726 Y, MB 235.10, Ford WSS-M2C200-D2
  • SAE-viskositeettiluokka: 75W
  • Paino [kg]: 0,917
  • Huomioi huolto-ohjeet
  • Pakkaustyyppi: Pullo
  • FEBI BILSTEIN: Vaihteistoöljy (käsi-)
  • Tuotenumero: 21829
  • Meidän hintamme: 16,49 €
  • Tila: Täysin
Tiedot
FEBI BILSTEIN Vaihteistoöljy (käsi-) Tilavuus: 1l, 75W
Tuotenumero: 21829
verrattuna ovh:hon 37,46 €

16,49 €
16,49 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut
MANNOL ENERGY COMBI LL MN7907-4 Moottoriöljy 5W-30, 4l
Arvostelut - 48
Tuotekuvaus
  • SAE-viskositeettiluokka: 5W-30
  • ACEA: ACEA C3
  • API: API SN
  • Valmistajan suositukset: VW 504 00, MB 229.51, VW 507 00, Porsche C30, BMW Longlife-04, VW TL 52 195
  • Tilavuus (litra): 4
  • Tuotelinja: ENERGY COMBI LL
  • Tuotenumero: MN7907-4
  • MANNOL: Moottoriöljy
  • Meidän hintamme: 39,99 €
  • Tila: Täysin
Tiedot
MANNOL Moottoriöljy 5W-30, 4l
Tuotenumero: MN7907-4
Lisää
39,99 €
10,00 € 1 litraa kohden
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut

Suositut postaukset

Tilaa uutiskirjeemme

Syötä sähköpostiosoitteesi kuullaaksesi tuoreimmista uutisista ja vinkeistä.