Polttoainejärjestelmä autovaraosat

Huohotinventtiili, polttoainetankki
Ilmamassamittari
Kaasuläpän asentotunnistin
Kaasuläppäkotelo
Kaasutin ja osat
Kaasutin laippa
Korjaussarja polttoainepumppu
Korjaussarja, kaasutin
Korjaussarja, ruiskutussuutin
Korkeapainepumppu
Kuormaventtiili
Kuormaventtiili, ilmankierto
Lämpösuojalevy, ruiskutusjärj.
Painesäiliö, polttoaineen paine
Painetunnistin, polttoainesäiliö
Polttoaineanturi
Polttoaineen jakajan
Polttoaineen paineensäädin
Polttoainejärjestelmän työkalut
Polttoainepumppu
Polttoainepumpun rele
Polttoainepumpun suodatin
Polttoainesäiliö ja korkki
Polttoainesäiliön korkki
Polttoainesuutin
Polttoainesuuttimen tiiviste
Ruiskutuksen katkaisujärjest.
Ruiskutusjärjestelmä
Säätöelementti, kaasuläppä
Täyttöaukon kansi ja osat
Tankin sisäinen polttoainepumppu
Tiiviste, polttoainepumppu
Tiiviste, polttoaineputki
Tiiviste, ruiskutuspumppu
Tiiviste, tankin anturi
Tunnistin, polttoaine lämpötila
Tunnistin, polttoaine paine
Polttoaineen syöttöjärjestelmä autovaraosat Varten Top automerkille
Top 10 suosituinta tuotetta Polttoaineen syöttöjärjestelmä kategorian
Polttoainejärjestelmä varaosat - kaikki tärkeä tieto sen toiminnasta, asentamisesta, kunnon tarkistamisesta sekä käyttöiästäe
Ajoneuvon polttoainejärjestelmä on suunniteltu polttoaineen säilömistä ja suodatusta varten, sekä sen moottorin sylintereihin viemistä varten. Moottorin vakaus ja suorituskyky riippuvat siitä.
Polttoainejärjestelmän design
Eri ajoneuvojen polttoainejärjestelmät ovat erilaisia. Niiden suurin eroavaisuus on polttoaineen suihkutuksessa. Siltikin jokaisessa ajoneuvossa on polttoainetankki polttoaineen säilömistä varten, suodatin sen puhdistamista varten, pumppu sen moottoriin viemistä varten, syöttö- ja paluuputket ja anturit, jotka seuraavat esimerkiksi polttoaineen tasoa tai muita parametrejä.
Bensiiniajoneuvoissa voi olla seuraavanlaisia polttoaineen ruiskutustapoja:
- Yksipisteruiskutus (SPI). Yksi ruisku syöttää polttoainetta imusarjaan. Siellä muodostuu ilma-polttoaineseos.
- Monipisteruiskutus (MPI). Jokaiselle sylinterille on oma ruisku järjestelmässä. Polttoaineen syöttöputki on jaettu osiin erityisen polttoaineen jakajan avulla.
- Suoraruiskutus. Se sisältää korkeapaineputken toisella pumpulla ja polttoaineen jakoputkella. Polttoaine syötetään suoraan palotiloihin suuressa paineessa.
- Yhdistetty ruiskutus. Tällaiset polttoainejärjestelmät on varustettu korkeapaineisilla ja matalapaineisilla jakoputkilla. Korkeapaineiset polttoainesuuttimet asennetaan palotiloihin, kun taas matalapaineiset imusarjaan. Riippuen moottorin käyttötilasta, ohjausyksikkö valitsee polttoaineensyötön tavan.
Seuraavanlaisia ruiskutusjärjestelmiä käytetään dieselajoneuvoissa:
- Korkeapaineinen polttoainepumppu. Polttoaine syötetään suuttimiin korkeapainepumpun avulla.
- Yksikkösuuttimet. Ne takaavat kerroksellisen polttoaineen ruiskutuksen suoraan palotiloihin. Näitä komponentteja ajaa nokka-akseli.
- Yhteispaineruiskutus. Se sisältää jakoputken ja korkeapaineisen polttoainepumpun. Ruiskut asennetaan palotiloihin ja liitetään jakoputkeen korkeapaineputkistolla.
Huolto-ohjeita
- Täytä polttoainetta luotettavilla huoltoasemilla. Näin vältät korroosion ja karstan polttoainejärjestelmässä, sekä ehkäiset sen komponenttien saastumista.
- Vaihda polttoainesuodatin ajoissa. Jos suodattimen suorituskykyä rajoitetaan, kaikki polttoainejärjestelmän komponentit altistuvat korkealle kuormitukselle.
- Pidä polttoainetankkisi ainakin puoliksi täynnä erityisesti kylmällä säällä. Muuten kondensaatio voi johtaa ongelmiin käynnistyksen kanssa. Joskus tankit alkavat ruostumaan.
- Lisää erityistä kosteudenpoistajaa polttoainetankkiin kuuden kuukauden välein. Tämä on erinomainen ehkäisevä toimenpide, joka lisää järjestelmän komponenttien käyttöikää.
- Puhdista ruiskut säännöllisesti. Joissain tapauksissa voit käyttää tähän erityistä lisäainetta. On kuitenkin paljon tehokkaampaa puhdistuttaa ne autokorjaamolla.
Vian merkkejä
Ongelmat moottorin käynnistyksen yhteydessä ja sen heikentynyt teho voivat johtua polttoainepumpun huonosta suorituskyvystä. Moottorin vika kaikissa tiloissa on merkki tukkeutuneesta suodattimesta. Samat ongelmat voidaan huomata, kun paluuputki on vääntynyt. Se tulee myös kasvaneen polttoaineen kulutuksen kanssa. Bensiinin haju, värikkäät lammikot autosi alla pysäköinnin jälkeen ja huomattavasti kasvanut polttoaineen kulutus viittaavat kaikki vuotavaan polttoainejärjestelmään. Tukkeutuneet ruiskut voivat johtaa moottorin sytytyshäiriöihin, epätavanomaisiin ääniin ja auton nykimiseen.
Vian syitä
Ongelmat johtuvat pääasiassa huonolaatuisesta tai saastuneesta polttoaineesta. Se sisältää hiukkasia, jotka tukkivat suodattimen ja muut järjestelmän komponentit. Tuloksena pumppu voi vioittua. Vesi on myös haitallista, erityisesti dieselmoottoreille: polttoainejärjestelmän komponentit valmistetaan korroosioalttiista materiaaleista. Tämä voi johtaa liikkuvien osien kiinni juuttumiseen. Lisäksi ruiskujen ja paineensäätimen suorituskyky heikentyy.
Autodoc.fi: vain korkealaatuisia autotuotteita
Verkkokaupastamme voit aina ostaa korkealaatuisia polttoainejärjestelmän komponentteja ajoneuvoosi. Niitä tarjotaan edullisin hinnoin. Lisäksi sinulla on mahdollisuus toimituksesta säästämiseen.
hinta on kohtuullinen