Anturit, releet, ohjausyksiköt autovaraosat

Ajovalon säätömoottori
Imusarjan painetunnistin
Lämpökytkin, kylmäkäynnistys
Lämpötila-anturi
Monitoimintorele
Ohjainlaite, keskuslukitus
Ohjainlaite, valo
Rele, äänitorvi
Rele, abs
Rele, käynnistin
Rele, keskuslukitus
Rele, takalasin lämmitin
Rengaspainevalvonta
Säätöventtiili, kompressori
Sensori, ilmanlaatu
Sensori, xenonvalo (ajovalokorkeuden säätö)
Tunnistin, imuilman lämpötila
Tunnistin, imusarjapaine
Tunnistin, kaasupolkimen asento
Tunnistin, moottoriöljyn taso
Tunnistin, poljinasento
Vesisensori, polttoainejärjestelmä
Ylikuormitussuojarele, abs
Anturit, releet, ohjausyksiköt autovaraosat Varten Top automerkille
Top 10 suosituinta tuotetta Anturit, releet, ohjausyksiköt kategorian
Anturit, releet, ohjausyksiköt varaosat - kaikki tärkeä tieto sen toiminnasta, asentamisesta, kunnon tarkistamisesta sekä käyttöiästäe
Anturit, releet ja ohjausyksiköt ovat sähkölaitteita, joiden päätarkoitus on seurata monien auton järjestelmien toimintaa. Ensimmäiset seuraavat muutoksia käyttöympäristössä. Toiset antavat virtaa tarvituille sähkövirtapiirien haaroille. Viimeiset arvioivat saamiaan lukemia ja lähettävät komentoja vastaaviin laitteisiin.
Anturien, releiden ja ohjausyksikköjen design
Auton anturit koostuvat yleensä herkästä elementistä, joka on muovisen kotelon sisällä. Elementtiin on kiinnitetty johtoliitin. Herkän elementin toimintaperiaate perustuu useisiin eri materiaalien fyysisiin ja kemiallisiin ominaisuuksiin. Esimerkiksi lämmittimen resistoreja käytetään mittaamaan lämpötilaa ja kuormittamaan mittareita paineen mittauksessa. Laitteet, jotka määrittävät sijaintia ja nopeutta perustuvat Hall-ilmiöön, joka tarkoittaa tiettyjen materiaalien induktiivisia tai magnetoresistiivisia ominaisuuksia.
Releillä on yleensä muovinen kotelo sähkömagneetilla, jonka sisällä on liikkuvia ja paikallaan olevia kontakteja. Kun sähkömagneetti saa virtaa, se liikuttaa liikkuvaa kontaktia, joka avaa tai sulkee virtapiirin.
Ohjausyksiköt koostuvat mikrosirusta prosessorilla, A/D- (ADC) sekä D/A-muuntimista (DAC), kotelosta ja liittimistä johdoille. Mikrosiru sisältää tallennuslaitteen ohjelmiston kera.
Huolto-ohjeita
- Noudata valmistajan määrittelemää momenttia asennuksen aikana. Monissa varaosissa on kierre, jota voi vahingoittaa helposti ylikiristämällä.
- Vaihda aina tekniset nesteet hyvissä ajoin. Niiden sisältämät saasteet voivat kertyä mittalaitteiden herkkiin elementteihin, mikä johtaa niiden vääränlaiseen toimintaan.
- Sinun tulisi aina varmistaa, että kaikki releiden ja sulakkeiden elementit on kiinnitetty hyvin. Löysät kiinnikkeet ja siitä johtuvat tärinät omaavat tuhoavan vaikutuksen näiden osien elementteihin.
- Puhdista aika ajoin liittimet käyttämällä erikoistuotteita. Niiden kontaktit voivat alkaa syöpymään, jos ne altistuvat lialle ja kosteudelle.
- Käytä vain komponentteja, jotka vastaavat ajoneuvosi teknisiä vaatimuksia.
- Vältä amatöörikorjauksia ajoneuvosi sähköjohtoihin.
Vian merkkejä
Monet eri merkit voivat viitata viallisiin komponentteihin. Jos esimerkiksi kaasuläpän asentotunnistin tai polttoaineen kulutustunnistin vioittuu, moottori ei käy enää sulavasti. Etenkin sen teho heikkenee, ja se alkaa nykimään kiihdytyksen aikana. Moottori voi jopa sakata vaihteiden vaihdon yhteydessä. Tyhjäkäynti on myös melko karkeaa. Joskus laitteen vioittumisen tapauksessa vastaava merkkivalo syttyy kojelaudalle.
Jos rele on rikki, sen ohjaama laite ei yleensä toimi. Päinvastoin joissain tapauksissa sitä ei voi enää sammuttaa. Näin tapahtuu yleensä silloin, kun liikkuvat kontaktit juuttuvat paikoilleen.
Vialliset ohjausyksiköt tekevät vastaavien kokoonpanojen toiminnasta vääränlaisen: polttoainepumput, ruiskutusjärjestelmän komponentit, jne. Joskus moottori ei käynnisty. Yksikön itsetestaaminen on myös mahdotonta.
Vian syitä
Kosteutta ja likaa voi päästä löysästi kiinnitettyihin liittimiin, mikä johtaa syöpyneisiin liittimiin tai oikosulkuun. Kun kotelo ei ole ilmatiivis, mikrosirujen kontaktit hapettuvat. Ajoneuvon huolimaton käsittely, kuten akun irrottaminen moottorin ollessa käynnissä, voi johtaa jännitepiikkeihin ja laitteiden loppuun palamiseen. On myös vaarallista antaa kipinöiden päästä sähkölaitteille tai johdotukseen auton koritöiden aikana, joissa hitsataan.
Autodoc.fi: vain korkealaatuisia autotuotteita
Suosittelemme, että ostat antureita, releitä ja ohjausyksikköjä verkkokaupastamme. Tässä ovat syyt miksi: kaikki varaosamme ovat korkealaatuisia, kokeneet asiantuntijamme ovat aina valmiina auttamaan mielellään tuotteiden valitsemisessa ja toimituksemme on äärimmäisen nopeaa.
Ei ollu muuta vaihtoehtoa.