Start-Stop-järjestelmä ei toimi: Start-Stop-järjestelmä lakkaa usein toimimasta 15 000–20 000 km:n jälkeen, erityisesti vuosimallien 2020 ja 2021 malleissa. Akkua ei tunnisteta tai järjestelmä ei aktivoidu automaattisesti.
Peilit eivät taitu ulos: Sähkötoimiset ulkopeilit pysyvät sisään taitettuina eivätkä reagoi kytkimeen. Tämä ongelma ilmenee usein 25 000–30 000 km:n jälkeen ja vaikuttaa pääasiassa kuljettajan puoleen.
Avainta ei tunnistettu: Avaimeton lukitusjärjestelmä ei tunnista kauko-ohjainta, vaikka se on autossa. Tämä toimintahäiriö on erityisen yleinen matalissa lämpötiloissa ja noin 10 000–15 000 kilometrin jälkeen.
Ilmanvaihto ei toimi: Ilmastointi- ja ilmanvaihtojärjestelmät lakkaavat toimimasta kokonaan tai toimivat vain tietyllä teholla. Tämä vaikuttaa erityisesti ajoneuvoihin, joilla on paljon ajettu (40 000 km tai enemmän).
Opel Crossland: Ongelmia 1.5 BlueHDI 130 -dieselmoottorin kanssa
1.5 BlueHDI 130 -dieselmoottorissa on useita heikkouksia, jotka ilmenevät erilaisina oireina. Yleisiä valituksia ovat turboahdin, joka alkaa osoittaa kulumisen merkkejä 60 000–80 000 km:n jälkeen ja voi rikkoutua ennenaikaisesti intensiivisessä käytössä. Moottori ei käynnisty tai käy epätasaisesti, erityisesti kylmissä lämpötiloissa, mikä usein viittaa hehkutulppien tai polttoainejärjestelmän ongelmiin. Dieselmoottorin luotettavuutta heikentävät entisestään hiukkassuodattimen tukokset, jotka ilmenevät heikentyneenä suorituskykynä ja lisääntyneenä polttoaineenkulutuksena.
Säännöllinen huolto on ratkaisevan tärkeää dieselmoottorin pitkäikäisyyden kannalta. Herkät Opel Crossland 1.5 BlueHDI -suuttimet vaativat ammattimaisen puhdistuksen erityisillä lisäaineilla 30 000 km välein hiilen kertymisen estämiseksi. Turboahdin ansaitsee erityistä huomiota, sillä se käy läpi toisen "hajoaallon" 100 000–120 000 km:n kohdalla, kun laakerit kuluvat loppuun. Ennakoiva huolto korkealaatuisilla moottoriöljyillä ja säännölliset öljynvaihdot 15 000 km:n välein voivat pidentää merkittävästi sen käyttöikää.
Opel Crossland: Ongelmia 1.2 Turbo -moottorin ja jakohihnan kanssa
1.2 Turbo 91 kW -moottorissa esiintyy tiettyjä vikoja, jotka keskittyvät pääasiassa jakohihnaan ja turboahtimeen. 1.2 91 kW -yksikön jakohihnassa on kriittinen heikko kohta 80 000–100 000 km:n kohdalla, jolloin näkyviin tulee ensimmäisiä halkeamia tai venymiä. Turboahdinjärjestelmä ei kytkeydy kunnolla tai ahtopaine laskee, mikä johtaa hitaaseen kiihtyvyyteen ja epätavallisiin ääniin. Korkeat lämpötilat ja pysähtelevä liikenne, joka kiihdyttää osien kulumista, osoittautuvat erityisen ongelmallisiksi.
Systemaattinen tarkastus on välttämätöntä moottorin suorituskyvyn ylläpitämiseksi. Tarkat Opel Crossland-hammashihnankiristimet on tarkastettava 60 000 km:n välein, koska ne altistuvat erityisen suurelle kulumiselle tässä moottorissa. Koko jakohihnasarja, vesipumppu mukaan lukien, tulisi vaihtaa viimeistään 120 000 km:n välein kalliiden moottorivaurioiden välttämiseksi. Toinen kriittinen vaihe on 150 000–180 000 km:n kohdalla, jolloin myös nokka-akselin säätö osoittaa kulumisen merkkejä.
Arvostelut - 23
Tuotekuvaus
SAE-viskositeettiluokka:
ATF III
Valmistajan suositukset:
Aisin JWS 3309, VW G 052 025 A2, VW G 052 162 A1, VW G 052 990 A1, VW G 052 990 A2, VW G 055 025 A1, VW G 055 025 A2, BMW 83 22 0 403 248, BMW 83 22 2 163 514, BMW 83 22 9 407 765, BMW 83 22 9 407 807, BMW 7045E, BMW ETL-8072B, Chrysler ATF+3, Chrysler ATF+4, Ford Mercon V, Ford Mercon SP, Ford Mercon LV, Ford Mercon ATF-F, GM Dexron II E, GM Dexron III H, Honda ATF-Z1, Honda ATF DW-1, Hyundai SP-II, Hyundai SP-III, Infiniti Matic D, Infiniti Matic J, Infiiniti Matic K, Kia SP-II, Kia SP-III, MAN 339 F, MAN 339 V1, MAN 339 V2, MAN 339 Z1, MAN 339 Z2, Mazda ATF M-III, Mazda ATF M-V, MB 236.11, MB 236.2, MB 236.3, MB 236.5, MB 236.6, MB 236.7, MB 236.8, MB 236.9, MB 236.10, Mitsubishi SP-III, Mopar AS68RC, Nissan Matic D, Nissan Matic J, Nissan Matic K, Porsche JWS 3309, Subaru ATF-5, Subaru ATF-HP, Suzuki 3314, Suzuki 3317, Suzuki 2384K, Toyota T-IV, Lexus T-IV, Volvo 97340, Volvo 97341, ZF TE-ML 04D, ZF TE-ML 14B, ZF TE-ML 16L, ZF TE-ML 14A, ZF TE-ML 17
Opel Crossland: Ongelmia automaattivaihteiston ja kytkimen kanssa
Opel Crossland:n automaattivaihteistossa ilmenee tyypillisiä vikoja, jotka ilmenevät nykivänä vaihtamisena ja viivästyneinä vaihteenvaihtoina. Automaattivaihteisto vaihtaa epätasaisesti tai jumiutuu tietyillä vaihteilla, erityisesti alle 5 °C:n lämpötiloissa. Usein esiintyvät viat vaikuttavat kytkinlevyihin, jotka alkavat kulua jo 50 000 km:n jälkeen ja kuluvat ennenaikaisesti urheilullisessa ajossa. Automaattivaihteiston elektroninen ohjausjärjestelmä reagoi hitaasti tai näyttää näytössä virheilmoituksia, jotka viittaavat ohjelmisto-ongelmiin tai viallisiin antureihin.
Näiden monimutkaisten vaihteisto-ongelmien diagnosointiin tarvitaan ammattimainen tarkastus. Kehittyneet Opel Crossland-automaattivaihteiston ohjausyksiköt vaativat ohjelmistopäivityksen ja huuhtelun erityisellä ATF-nesteellä 40 000 km:n välein. Tämä on erityisen kriittistä 120 000–140 000 km:n kohdalla, kun hydrauliikkapumppu alkaa kulua ja vaihteenvaihdon laatu heikkenee huomattavasti. Ennakoiva huolto ja vaihteistoöljyn säännöllinen vaihto 60 000 km:n välein voivat pidentää merkittävästi käyttöikää.
Opel Crossland: Ongelmia ilmastoinnin ja ilmanvaihdon kanssa
Opel Crossland:n ilmastointijärjestelmässä on erilaisia toimintahäiriöitä, jotka heikentävät merkittävästi ajomukavuutta. Ilmanvaihtojärjestelmä ei toimi tai toimii vain tietyillä tehoilla, yleensä viallisten puhaltimen ohjainten tai tukkeutuneiden siitepölysuodattimien vuoksi. Yleisiä oireita ovat riittämätön jäähdytysteho kesällä ja huurtuneet ikkunat talvella, jos kompressori tai lämmitinventtiilit vikaantuvat. Automaattinen ilmastointijärjestelmä on erityisen ongelmallinen, sillä se näyttää virheellisiä lämpötiloja tai ohjaa ilmanjakoa väärin.
Ammattimainen huolto on välttämätöntä ilmastointijärjestelmän optimaalisen toiminnan kannalta. Monimutkaiset Opel Crossland-ilmastoinnin ohjausyksiköt vaativat höyrystimien desinfiointia ja puhdistusta 30 000 kilometrin välein bakteerien kasvun ja epämiellyttävien hajujen estämiseksi. Kylmäaineen hävikki tapahtuu useimmiten 60 000–80 000 kilometrin välillä, kun tiivisteistä tulee huokoisia. Toinen ongelmavaihe ilmenee 100 000 kilometrin kohdalla, kun kompressori menettää tehokkuuttaan kulumisen vuoksi ja jäähdytysteho heikkenee.
-46%
Arvostelut - 88
Tuotekuvaus
Materiaali:
Silikoni
Kemialliset ominaisuudet:
Ei liuotusainepitoinen, Kestoelastinen, Kovettuva
Valmistajan suositukset: MB 229.31, MB 229.51, Chrysler MS-11106, VW 505 01, BMW Longlife-04, Porsche A40, Ford WSS-M2C917-A, Renault RN0700, Renault RN0710, Fiat 9.55535-S2, Fiat 9.55535-GH2, DEXOS 2
Opel Crossland: Ongelmia käsijarrun ja radiojärjestelmän kanssa
Opel Crossland:n käsijarrussa on mekaanisia ja elektronisia vikoja, jotka voivat vaarantaa ajoturvallisuuden. Sähköinen seisontajarru toimii virheellisesti tai ei vapaudu automaattisesti liikkeellelähdön yhteydessä, mikä on erityisen yleistä vuosien 2020 ja 2021 malleissa. Yleisiä valituksia ovat seisontajarrun riittämätön pito tai se ei vapaudu kokonaan, mikä viittaa kuluneisiin jarrupaloihin tai viallisiin Bowden-vaijereihin. Myös radiojärjestelmässä on heikkouksia, kuten kosketusnäytön toimimattomuus tai Bluetooth-yhteyden katkeaminen.
Säännöllinen huolto on ratkaisevan tärkeää jarrujärjestelmän turvallisuuden kannalta. Herkät Opel Crossland-seisontajarrun toimilaitteet vaativat mekaanisten komponenttien kalibroinnin ja voitelun 20 000 km:n välein. Tämä on erityisen tärkeää 80 000–100 000 km:n kohdalla, kun jarruvaijerit syöpyvät tai elektroniset anturit likaantuvat. Radiojärjestelmä vaatii säännöllisiä ohjelmistopäivityksiä, jotta vältetään yhteensopivuusongelmat nykyaikaisten älypuhelinten kanssa ja varmistetaan täysi toimivuus.
Muita yleisiä Opel Crossland-ominaisuuden vikoja
Opel Crossland-ajureiden kokemusten perusteella esiintyy seuraavia lisäongelmia:
Vialliset ajovalojen LED-valot: Yksittäiset LED-segmentit sammuvat 25 000 km:n jälkeen, erityisesti päiväajovaloja käytettäessä
Ongelmia takaluukun kanssa: Sähkötoiminen takaluukku ei avaudu tai sulkeutuu epätäydellisesti, usein 35 000–40 000 km:n jälkeen
Vesipumpun vuoto: Jäähdytysnesteen vuoto huokoisten tiivisteiden kautta, tyypillisesti 70 000–90 000 km:n kohdalla
Peruutuskamera likainen: Kameraan on lika tai kosteus, erityisesti talvella.
Ikkunannostimen ongelmat: Sähköikkunat liikkuvat hitaasti tai jumittuvat, yleensä 50 000 km:n jälkeen
Navigointijärjestelmän virhe: GPS-signaali on kadonnut tai kartat ovat vanhentuneita, vaikuttaa pääasiassa vanhempiin ohjelmistoversioihin
Opel Crossland: Heikkoudet ja vahvuudet
Vahvuudet
Heikot kohdat
Tilava sisustus
Käynnistys-pysäytysjärjestelmän viat
Hyvä selkeys
Elektronisten peilien ongelmat
Moderni liitettävyys
Ilmastointilaitteen viat
Käytännöllinen tavaratila
Automaattinen nykiminen
Mukava jousitus
Jakohihnan kuluminen
Alhaiset käyttökustannukset
Radiojärjestelmän häiriöt
Vankka ammattitaito
Käsijarrun toimintahäiriöt
Opel Crossland osoittautuu käytännölliseksi perheautoksi moderneilla ominaisuuksilla, mutta se on altis elektronisille vioille. Useimmat ongelmat voidaan ratkaista säännöllisellä huollolla ja oikea-aikaisilla korjauksilla. Elektroniset järjestelmät ja erityisesti dieselmoottori vaativat huolellista hoitoa kalliiden korjausten välttämiseksi.