Sytytyspuola autoosi
Puola tilaa edullisesti
-
Turvallinen tilaus 200 päivää
-
Кätevä sovellus auton varaosien ostamiseen
-
Auton korjausvideot

Puola Top automerkille
Puola suosituimpiin automalleihin
Sytytyspuola in merkki laatua: Huippuvalmistajat
Eniten myydyt tuotteet: Puola
Auton Sytytyspuola: mitkä ovat parhaat tuotemerkit?
Asiakkaidemme mukaan seuraavien tuotemerkkien varaosat ovat parhaita tuoteryhmässä Sytytyspuola:
- RIDEX
- BOSCH
- NGK
- HELLA
- STARK
Sytytyspuola: hinta
Autojen varaosien hinnat tuoteryhmässä Sytytyspuola vaihtelevat 30 ja 139 euron välillä ajoneuvon tyypistä, valmistajasta ja tuotteen ominaisuuksista riippuen.
104 valmistajan Sytytyspuola hinnoilla 30€-139€
Eniten myyvät tuotteet: | |||||
---|---|---|---|---|---|
2324016 | 20111 | 245104 | ZS178 | 20360 | ZS347 |
Suosituilta valmistajilta: | |||||
RIDEX | BOSCH | NGK | HELLA | STARK | DELPHI |
Suosittuihin automerkkeihin: | |||||
MERCEDES-BENZ | VW | BMW | VOLVO | TOYOTA | AUDI |
Sytytyspuola: tekniset tiedot: | |||||
---|---|---|---|---|---|
Sytytyspuola: | Pistokoskettimien lukumäärä: | Liittimet: | |||
Liitäntä SAE | COP-sytytyspuola (syt.tulpan päällä) | 2 | 3 | Spark Spring | SAE |
Sytytystulppakoskettimella | Suorasytytyspuolamoduuli | 4 | 6 | - | - |
Sis. puolaliittimen | Sytytyspuolakasetti | - | - | - | - |
Sytytyspuola - opi lisää sen toiminnasta, kunnon tarkistamisesta, vikojen aiheuttajista ja vaihtoajankohdista
Sytytyspuola on yksikkö, joka on suunniteltu pienjännitteen muuntamiseksi korkeajännitteeksi. Korkeajännitteinen virta viedään sitten sytytystulppaan, joka luo kipinän sen elektrodien välille ja sytyttää ilma-polttoaineseoksen.
Tyypit
- Virranjakaja ja tölkkityyppiset puolat. Ne muodostavat yhden kipinän per kampiakselin kierros. Se viedään sytytystulppaan vastaavaan sylinteriin virranjakajan avulla. Nämä osat ovat edullisia ja luotettavia. Niissä voi olla sisäänrakennettu pääteaste, joka voi rajoittaa puolan syöttämää virtaa, sammuttaa sen ylikuumentumisen yhteydessä, tunnistaa oikosulun ja tehdä yksikölle tietokonediagnostiikan.
- Kaksoiskipinä (suorasytytys). Ne luovat kaksi kipinää sylinteriparille kerrallaan. Ilma-polttoaineseos syttyy kuitenkin vain yhdessä sylinterissä, ja toinen kipinä on ”hukkakipinä”. Tällaiset laitteet ovat kompaktimpia. Ne toimivat ilman virranjakajaa eivätkä vaadi synkronointia nokka-akselin kanssa. Ne sopivat kuitenkin vain moottoreihin, joissa on tasamäärä sylintereitä.
- COP-puolat. Jokaiselle sytytystulpalle on yksi puola, joka on yleensä asennettu suoraan sytytystulpan päälle. Joissain moottoreissa ne voidaan kuitenkin yhdistää korkeajännitekaapelien avulla. Ne takaavat vakaan ja tehokkaan kipinän muodostumisen, joka takaa täydellisen ja tasaisen polttoaineen palamisen. Ne mahdollistavat yhden sylinterin sammuttamisen tarvittaessa, jotta voitaisiin välttyä antureiden ja muiden yksikköjen vahingoittumiselta. Ne vaativat synkronisaation nokka-akselin kanssa. Useat puolat voidaan yhdistää niin sanotuissa puolapakkauksissa. Ne takaavat matalimman sytytysjännityksen häviön.
- Kaksoispuola. Tällaiset laitteet yhdistävät kaksi sytytyspuolaa yhdessä kotelossa. Ne on yhdistetty suoraan vastaavaan sytytystulppaan. Ne mahdollistavat sytytysviiveen vähentämisen ja sytytyksen ajoituksen paremman säätämisen.
Käyttöohjeita
Älä ikinä roikota sytytyspuolaa sen kaapeleista katsastuksen tai sytytysjärjestelmän komponenttien vaihdon aikana. Älä yritä purkaa sitä tai irrottaa liitintä. Älä käytä liiallista voimaa sähkökytkentöjen kiinnityksessä. Varmista ensin, että olet yhdistänyt kaikki kaapelit oikein. Älä ikinä iske sytytyspuolan koteloa. Kiristä kierreliitokset autonvalmistajan määrittelemällä momentilla. Ei ole suositeltavaa suihkuttaa öljyjä ja suihkeita sähkökontakteille: tämä voi lisätä liitoksen resistanssia tai aiheuttaa oikosulun.
Ennen moottoritilan pesua kaikki sähkökomponentit tulee peittää muovipusseilla. Poista teknisten nesteiden vuodot moottorista ja paisuntasäiliöistä.
Vian merkkejä
Voit yleensä huomata sytytyspuolan oikosulun silmämääräisen tarkistuksen aikana. Yleensä mustia kohtia, halkeamia ja pitkittäisiä juovia voidaan löytää sen pinnalta. Tässä tapauksessa osa virrasta tullaan ohjaamaan koteloon, josta johtuen kipinän muodostuminen tulee pettämään yhdessä sylintereistä. Moottorin sytytyshäiriöt alkavat erityisesti sateisella säällä. Kun osa vioittuu täydellisesti, sytytyshäiriöitä tapahtuu riippumatta ympäristön kosteustasosta. Ajoneuvon dynamiikasta tulee heikompi. Yksittäisen tölkin- tai jakopää-tyyppisen sytytyspuolan autoissa moottori ei välttämättä käynnisty ollenkaan osan vioittuessa.
Vian syitä
Sytytyspuola vioittuu usein ylikuumentumisen vuoksi. Tämä voi johtua jäähdytysjärjestelmän vioista, väärin säädetystä sytytyksen ajoituksesta ja ajoneuvon asettamisesta liiallisen kuormituksen alle. Äärimmäiset lämpötilat voivat sulattaa kotelon ja johtaa kontaktien palamiseen tai oikosulkuun.
Autodoc.fi: vain korkealaatuisia autotuotteita
Verkkokauppamme on paras paikka ostaa sytytyspuolia ja muita varaosia. Tarjoamme asiantuntevaa avustusta, edulliset hinnat, nopean tilausten käsittelyn ja toimituksen, laajan tuotevalikoiman, laatutakuun tuotteille ja paljon muuta.
Kuinka vaihtaa sytytyspuolat HONDA JAZZ 1 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008 -merkkiseen autoon [OHJEVIDEO] | AUTODOC Verkkosivuiltamme löydät...
YKsityskohtainen opasvideo Tee-se-itse auton korjaukseen. Opi asiantuntijaksi Autodocin avulla.
Osan hajotessa ilmenee yleensä seuraavia oireita:
- Moottori toimii epävakaisesti, etenkin kylmällä säällä.
- Osasta tulee voimakas palaneen haju.
- Kojelaudan "Tarkista Moottori" -valo palaa.
- Moottorin teho vähenee huomattavasti painettaessa kaasupoljinta.
- Polttoaineen kulutus kasvaa.
- Moottori käynnistyy raskaasti ja sammuu ajon aikana.
- Moottori tärisee tyhjäkäynnillä.
- Pakoputkesta tulee mustaa savua, joka haisee polttoaineelle.
Kaikki nämä oireet voivat osoittaa myös muiden osien toimintahäiriöitä, kuten suurjännitekaapeleiden ja muiden. Tutki koko sytytysjärjestelmä, jos huomaat tällaisia oireita.
Tarkista ensimmäiseksi osa. Siinä ei saa olla halkeamia, kolhuja, mustia pisteitä tai muita vikoja. Tarkista tämän jälkeen johtojen liitännän oikeellisuus ajoneuvon huolto- ja korjauskäsikirjan kaaviota apuna käyttäen.
Mittaa seuraavaksi käämityksen vastus kytkemällä yleismittarin anturit vastaaviin liittimiin. Muista viitata auton korjaamokäsikirjaan, sillä nimellisarvot voivat olla erilaisia eri automalleille. Useimmissa autoissa ensiökäämin vakiomittausmitat ovat tyypillisesti alueella 0,5–3,5 kilo-ohmia, ja toissijaisen käämin tulisi olla 5–16 kilo-ohmia.
Perusteellista diagnostiikkaa varten tarvitaan oskillografi. Tästä syystä on parempi vierailla autokorjaamolla, jos et paikallista ongelmaa itse.
Lue huolellisesti ajoneuvon huolto- ja korjausopas ennen vaihdon suorittamista. Tarvitset:
- oikean kokoisia kiintoavaimia kiinnikkeiden irrottamiseksi
- sytytyspuolan poistotyökalun
- sähkökontaktirasvaa
- puhtaan kankaan lian pyyhkimiseen
- momenttiavaimen kiinnikkeiden kiristämiseen.
Korvausalgoritmi:
- Sammuta moottori ja odota, kunnes se jäähtyy.
- Irrota negatiivinen napa akusta.
- Poista osaa suojaava muovisuojus.
- Ota valokuva tai merkitse kaapeliliitännät.
- Irrota kaapelit komponentista.
- Ruuvaa kiinnikkeet irti ja irrota osa.
- Puhdista lika asennuspaikasta.
- Levitä erikoisrasvaa osan liittimeen.
- Asenna uusi osa ja kiristä sen kiinnikkeet ajoneuvon valmistajan suosittelemalla momentilla.
- Liitä kaapelit käyttäen aikaisemmin ottamaasi valokuvaa tai noudata merkintöjä.
- Kytke akun miinusnapa.
- Varmista, että osa toimii kunnolla.