BMW 5-sarjan moottorit
BMW 5-sarja on edustanut müncheniläistä ylellisyyttä vuonna 1972 tapahtuneesta esittelystään lähtien, ja se on tarjonnut poikkeuksellisen monipuolisen valikoiman BMW 5-sarjan moottoreita seitsemässä sukupolvessa. Jokainen sukupolvi on tuonut mukanaan uraauurtavaa teknologiaa ja omaleimaisia vahvuuksia, jotka ovat tehneet BMW 5-sarjasta yhden maailman menestyneimmistä edustusautoista.
BMW 5-sarjan moottorit: Historialliset sukupolvet I-III (1972-1995)

Kolme ensimmäistä BMW 5-sarjan sukupolvea (E12, E28, E34) loivat perustan sarjan legendaariselle moottorivalikoimalle, ja niitä pidetään nykyään erityisen kestävinä. Nämä historialliset BMW 5-sarjan moottorit saavuttivat asianmukaisella huollolla helposti 400 000-500 000 kilometrin ajokilometrit, ja kuusisylinterisiä rivimoottoreita pidettiin lähes tuhoutumattomina. E12-sukupolvi (1972-1981) aloitti klassisilla neli- ja kuusisylinterisillä moottoreilla, kun taas E28-sukupolvi (1981-1988) sai ensimmäistä kertaa turbodieselin ja legendaarisen M535i:n. Ehdoton kohokohta oli kuitenkin E34-sukupolvi (1988-1995), jossa oli ensimmäinen M5 ja suuri määrä innovatiivisia moottoreita. Suuret moottorivauriot olivat erittäin harvinaisia näissä vankoissa BMW 5-sarjan moottoreissa, ainoastaan elektroniikka ja apuyksiköt vaativat toisinaan huomiota.
BMW 5-sarjan bensiinimoottorit: Historialliset sukupolvet I-III (1972-1995)
BMW 5-sarjan bensiinimoottorivalikoima kattoi vaikuttavan valikoiman näiden 23 vuoden aikana. E12-sukupolvi tarjosi nelisylinterisiä moottoreita 90 hv:n (518) ja 143 hv:n (525) väliltä ja kuusisylinterisiä moottoreita aina 170 hv:n (528) tehoon asti. E28-sukupolvi laajensi mallistoa M535i:llä (218 hv) ja hienostuneilla kuusisylinterisillä moottoreilla. Ehdoton huippumoottori oli kuitenkin BMW 5-sarjan M5 (E34) 3,6-litraisella kuusisylinterisellä ja 315 hv:n tehoisella moottorilla - moottori, jota pidetään edelleen yhtenä kaikkien aikojen parhaista BMW-moottoreista. Tämän aikakauden BMW 5-sarjan bensiinimoottoreille oli ominaista niiden tasainen käynti, luotettavuus ja kuusisylinterisille tyypillinen ääni. Ainoat tyypilliset heikkoudet olivat vanhenevat tiivisteet ja Motronic-ruiskutusjärjestelmän ajoittaiset ongelmat myöhemmissä malleissa.
BMW 5-sarjan dieselmoottorit: Historialliset sukupolvet I-III (1972-1995)
BMW 5-sarjan diesel alkoi vuonna 1983 524td (E28) - 2,4-litraisella turbodieselillä, jossa oli 115 hv ja jota pidettiin yhtenä ensimmäisistä luksusdiesel-sedanista. E34-sukupolvi laajensi mallistoa 525td:llä (143 hv) ja myöhemmin suoraruiskutuksella varustetulla 525tds:llä (143 hv). Nämä varhaiset BMW 5-sarjan TDI-moottorit olivat erittäin vankkoja ja kestäviä, ja niiden ajokilometrit olivat usein yli 600 000 kilometriä. BMW 5-sarjan 525tds kehittyi näiden sukupolvien luotettavimmaksi dieselmoottoriksi suoraruiskutuksensa ja vankan rakenteensa ansiosta. Tyypilliset heikkoudet rajoittuivat ruiskutuspumppuun ja satunnaisiin turboahtimen vaurioihin, jotka johtuivat huollon laiminlyönnistä.
| BMW 5-sarjan moottori |
Teho |
Polttoaineen kulutus |
Tyypilliset heikkoudet |
Luokitus |
| M10 nelisylinterinen |
90-143 HV |
8,5-10,0 l/100km |
Ajastusketju, tiivisteet |
Hyvä |
| M20 kuusisylinterinen |
129-192 HV |
9,0-11,5 l/100km |
Erittäin kestävä, tiivisteet |
Erittäin hyvät |
| S38 (M5) |
315 HV |
13,0-15,0 l/100km |
Huoltoa vaativa, mutta kestävä |
Erittäin hyvä |
| M21 Diesel |
115 HV |
6,5-7,5 l/100km |
Ruiskutuspumppu, turboahdin |
Hyvä |
| M51 Diesel |
143 HV |
6,0-7,0 l/100km |
Erittäin vankka, kestävä |
Erittäin hyvä |
BMW 5-sarjan moottorit: sukupolvi (1995-2003)

Neljättä BMW 5-sarjan sukupolvea (E39) pidetään yhtenä kaikkien aikojen parhaista BMW-sedaneista, ja se merkitsi siirtymistä moderniin moottoritekniikkaan. Nämä BMW 5-sarjalaiset saavuttivat tyypillisesti 300 000-400 000 kilometrin ajokilometrit asianmukaisella huollolla, ja kuusisylinterisiä bensiini- ja dieselmoottoreita pidettiin erityisen luotettavina. Suurempia korjauksia oli yleensä tehtävä vasta 200 000-250 000 kilometrin jälkeen, ja ne koskivat lähinnä apukomponentteja, kuten vesipumppua tai ilmastoinnin kompressoria. Ehdoton huippumoottori oli BMW 5-sarjan M5, jossa oli 4,9-litrainen V8 ja 400 hv - luonnonlahjakkuus ilman turboahdinta. Tekniset innovaatiot, kuten ensimmäinen kuusivaihteinen vaihteisto ja muuttuva venttiilien ajoitus (VANOS), leimasivat tätä sukupolvea. Mercedes E -luokkaan ja Audi A6:een verrattuna E39 tarjosi urheilullisimman alustan yhdistettynä korkeaan luotettavuuteen.
BMW 5-sarjan bensiinimoottorit: sukupolvi IV (1995-2003)
E39-sukupolven BMW 5-sarjan bensiinimoottorivalikoimaan kuului vaikuttava valikoima neli-, kuusi- ja kahdeksansylinterisiä moottoreita. Se alkoi 520i-moottorilla (150 hv, M52-moottori), jota seurasivat 523i (170 hv) ja 528i (193 hv). Malliston huipun muodostivat 535i (245 hv, M62 V8) ja legendaarinen M5 (400 hv, S62 V8). BMW 5-sarjan 528i kehittyi tämän sukupolven parhaaksi moottoriksi - M52-kuusisylinterinen moottori teki vaikutuksen tasaisella käyntiäänellä, luotettavuudellaan ja maltillisilla kulutusluvuillaan. Varhaiset M62 V8 -moottorit, joissa oli Nikasil-sylinterit, olivat sen sijaan ongelmallisia, sillä rikkipitoinen polttoaine vahingoitti niitä. Tämän sukupolven BMW 5-sarjan moottorit kärsivät ajoittain VANOS-ongelmista ja vanhenevista jäähdytysnesteletkuista.
BMW 5-sarjan dieselmoottorit: sukupolvi (1995-2003)
E39-sukupolven BMW 5-sarjan dieselmoottorit mullistivat segmentin nykyaikaisilla common-rail -järjestelmillä. Saatavilla oli 525d (163 hv, M57-moottori) ja myöhemmin 530d (193 hv). Näitä BMW 5-sarjan TDI-moottoreita pidettiin dieselteknologian virstanpylväänä, ja ne tarjosivat ennennäkemättömän yhdistelmän suorituskykyä, tasaisuutta ja tehokkuutta. BMW 5-sarjan 525d osoittautui poikkeuksellisen luotettavaksi ja saavutti usein yli 500 000 kilometrin ajokilometrit ilman suurempia ongelmia. M57-moottorissa ei ollut käytännössä lainkaan sarjan ongelmia, ja se vaati vain säännöllistä huoltoa. Tyypilliset heikkoudet rajoittuivat pyörölaipan toimilaitteeseen ja satunnaisiin ongelmiin korkeapainepumpun kanssa hyvin korkeilla kilometreillä.
| BMW 5-sarjan moottori |
Teho |
Polttoaineen kulutus |
Tyypilliset heikkoudet |
Luokitus |
| M52 kuusisylinterinen |
150-193 HV |
8,5-10,0 l/100 km |
VANOS, jäähdytysnestelinjat |
Erittäin hyvä |
| M62 V8 |
245 HV |
11,0-13,0 l/100km |
Nikasil sylinteri, ajoketjun kiristin. |
Kohtalainen |
| S62 V8 (M5) |
400 HV |
14,0-16,0 l/100km |
Huoltoa vaativa, mutta kestävä |
Hyvä |
| M57 Diesel |
163-193 HV |
6,5-7,5 l/100km |
Pyörreventtiilin toimilaite |
Erittäin hyvä |
BMW 5-sarjan moottorit: sukupolvi (2003-2010)

BMW 5-sarjan viides sukupolvi (E60/E61) toi mukanaan teknisen vallankumouksen, mutta sitä leimasivat myös alkuvaikeudet. Huolellisella huollolla nämä BMW 5-sarjalaiset saavuttivat 250 000-350 000 kilometrin ajokilometrit, jolloin luotettavuus riippui suuresti kulloisestakin moottorista. Suurempia korjauksia oli usein tehtävä 100 000-150 000 kilometrin välisenä aikana, ja ne koskivat pääasiassa monimutkaisia elektronisia järjestelmiä ja turboahtimia. Ehdoton huippumoottori oli BMW 5-sarjan M5, jossa oli 5,0-litrainen V10-moottori ja 507 hevosvoimaa - Formula 1:stä inspiroitunut voimanlähde, joka oli kuitenkin huoltointensiivinen. Tekniset innovaatiot, kuten iDrive, aktiivinen ohjaus ja ensimmäinen seitsemänvaihteinen kaksoiskytkinvaihteisto, olivat tunnusomaisia tälle sukupolvelle. Kilpailijoihin verrattuna E60 tarjosi nykyaikaisinta tekniikkaa, mutta myös eniten monimutkaisuutta.
BMW 5-sarjan bensiinimoottorit: Sukupolvi V (2003-2010)
E60-sukupolven BMW 5-sarjan bensiinimoottorivalikoima käsitti täysin uuden sukupolven moottoreita, joissa oli innovatiivista tekniikkaa. Se alkoi 520i-moottorilla (170 hv, N46-moottori), jota seurasivat 523i (190 hv, N52) ja 525i (218 hv, N52). Valikoiman huipulla olivat 530i (258 hv, N52), 535i (306 hv, N54, jossa on twin-turbo) ja vallankumouksellinen M5 (507 hv, S85-V10). BMW 5-sarjan 525i, jossa oli N52-moottori, kehittyi tämän sukupolven luotettavimmaksi bensiinimoottoriksi - tämä imumoottori teki vaikutuksen tasaisella käyntiäänellä ja vähäisellä herkkyydellään. Sen sijaan varhaiset N54-kaksoisturbomoottorit korkeapainepumpuineen, ruiskutuksineen ja turboahtimineen olivat ongelmallisia. Tämän sukupolven BMW 5-sarjan moottorit kärsivät usein ongelmista Valvetronic-ohjausjärjestelmän ja monimutkaisten ruiskutusjärjestelmien kanssa.
BMW 5-sarjan dieselmoottorit: sukupolvi V (2003-2010)
E60-sukupolven BMW 5-sarjan dieselmoottorit jatkoivat menestystarinaa, mutta toivat mukanaan myös uusia haasteita. Saatavilla olivat 520d (163 hv, M47), 525d (197 hv, M57) ja tehokas 535d (286 hv, M57 twin-turbolla). Nämä BMW 5-sarjan TDI-moottorit tarjosivat erinomaista suorituskykyä, mutta olivat edeltäjiään herkempiä. M57-moottorilla varustettu BMW 5-sarjan 525d pysyi luotettavimpana dieselinä, kun taas kahdella turboahtimella varustettu 535d aiheutti useammin ongelmia. Tyypillisiä heikkouksia olivat vialliset pyörreventtiilit, pakokaasujen takaisinkierrätykseen liittyvät ongelmat ja kaksoisturbovaihtoehdoissa satunnaiset turboahtimen vauriot. Hiukkassuodatintekniikka ei ollut vielä täysin kehittynyt, ja se aiheutti ongelmia lyhyen matkan kuljettajille.
| BMW 5-sarjan moottori |
Teho |
Polttoaineen kulutus |
Tyypilliset heikkoudet |
Luokitus |
| N46 nelisylinterinen |
170 HV |
7,5-8,5 l/100km |
Valvetronic, ajoitusketju |
Kohtalainen |
| N52 Kuusisylinterinen |
190-258 HV |
8,0-9,5 l/100km |
Valvetronic, mutta vankka |
Hyvä |
| N54 Twin-Turbo |
306 HV |
9,5-11,0 l/100km |
Korkeapainepumppu, ruiskutussuuttimet, turboahdin. |
Ongelmallinen |
| S85 V10 (M5) |
507 HV |
15,0-18,0 l/100km |
Huoltoa vaativa, laakerivaurio |
Kohtalainen |
| M47/M57 Diesel |
163-286 HV |
6,0-7,5 l/100km |
Pyörreventtiilit, hiukkassuodatin |
Hyvä |
BMW 5-sarjan moottorit: sukupolvi (2010-2017)

Kuudes BMW 5-sarjan sukupolvi (F10/F11) merkitsi merkittävää parannusta luotettavuuden ja tehokkuuden osalta. Näillä BMW 5-sarjan autoilla saavutettiin jälleen 300 000-400 000 kilometrin ajokilometrit asianmukaisella huollolla, jolloin nykyaikaiset turbomoottorit olivat huomattavasti edeltäjiään kypsempiä. Suuremmat korjaukset olivat yleensä edessä vasta 200 000 kilometrin jälkeen, lähinnä turboahtimissa ja ruiskutusjärjestelmissä. Ehdoton huippumoottori oli BMW 5-sarjan M5, jossa oli 4,4-litrainen V8-biturbomoottori ja 560 hv - täydellisesti viritetty moottori, jossa oli valtava teho. Tekniset innovaatiot, kuten EfficientDynamics, start-stop-automatiikka ja Brake Energy Regeneration, leimasivat tätä sukupolvea. Kilpailijoihin verrattuna F10 tarjosi parhaan yhdistelmän urheilullisuutta, mukavuutta ja tehokkuutta.
BMW 5-sarjan bensiinimoottorit: Sukupolvi VI (2010-2017)
F10-sukupolven BMW 5-sarjan bensiinimoottorivalikoima luotti johdonmukaisesti turboahdettuihin ja pieniin moottoreihin. Se alkoi 520i:stä (184 hv, N20-moottori), jota seurasivat 528i (245 hv, N20) ja 535i (306 hv, N55). Listan kärkeen nousivat 550i (449 hv, N63 V8-biturbomoottori) ja M5 (560 hv, S63 V8-biturbomoottori). N20-moottorilla varustettu BMW 5-sarjan 528i kehittyi tämän sukupolven tasapainoisimmaksi bensiinimoottoriksi - tämä nelisylinterinen turbo tarjosi hyvän tasapainon suorituskyvyn, kulutuksen ja luotettavuuden välillä. N63 V8 -moottori pysyi ongelmallisena monimutkaisten, moottorilohko V:ssä sijaitsevien turboahtimiensa ja ajoitusketjun kanssa usein ilmenevien ongelmien vuoksi. Tämän sukupolven BMW 5-sarjan moottorit kärsivät ajoittain ongelmista korkeapainepumpun ja suoraruiskutusjärjestelmien kanssa.
BMW 5-sarjan dieselmoottorit: sukupolvi (2010-2017)
F10-sukupolven BMW 5-sarjan dieselmoottorit saavuttivat uusia korkeuksia tehokkuuden ja suorituskyvyn suhteen. Saatavilla olivat 520d (184 hv, N47), 525d (218 hv, N57), 530d (258 hv, N57) ja huippumalli 535d (313 hv, N57S kolmoisturbolla). Näitä BMW 5-sarjan TDI-moottoreita pidettiin aikansa parhaina dieselmoottoreina, ja ne tarjosivat erinomaista suorituskykyä alhaisella polttoaineenkulutuksella. N57-moottorilla varustettu BMW 5-sarjan 525d osoittautui tämän sukupolven luotettavimmaksi dieseliksi, kun taas 535d kolmoisturbolla varustettuna oli monimutkainen mutta tehokas. Tyypillisiä heikkouksia olivat vialliset pyörreventtiilit, AdBlue-järjestelmän ongelmat ja satunnaiset turboahtimen vauriot huipputehokkaissa versioissa.
BMW 5-sarjan hybridiveto: sukupolvi VI (2010-2017)
BMW tarjosi ensimmäistä kertaa 5-sarjan hybridiautoa - ActiveHybrid 5, jossa 3,0-litraisen turbo-bensiinimoottorin ja sähkömoottorin 340 hv:n järjestelmäteho. Tämä BMW 5-sarjan hybridi oli teknisesti mielenkiintoinen, mutta monimutkainen eikä kovin yleinen.
| BMW 5-sarjan moottori |
Teho |
Polttoaineen kulutus |
Tyypilliset heikkoudet |
Luokitus |
| N20 nelisylinterinen turbo |
184-245 HV |
6,5-7,5 l/100km |
Korkeapainepumppu, ajoitusketju |
Hyvä |
| N55 Kuusisylinterinen turbo |
306 HV |
8,0-9,0 l/100km |
Vankka, satunnainen turboahdin |
Erittäin hyvä |
| N63 V8-biturbo |
449 HV |
10,0-12,0 l/100km |
Ajoitusketju, turboahdin |
Ongelmallinen |
| S63 V8 biturbo (M5) |
560 HV |
11,5-13,5 l/100km |
Huoltoa vaativa, mutta kestävä |
Hyvä |
| N47/N57 Diesel |
184-313 HV |
4,5-6,5 l/100km |
Pyörreventtiilit, AdBlue-järjestelmä |
Erittäin hyvä |
| ActiveHybrid 5 |
340 HV |
6,4 l/100km |
Monimutkainen, ei kovin yleinen |
Keskimääräinen |
BMW 5-sarjan moottorit: sukupolvi VII (2017-nykyään)

BMW 5-sarjan nykyinen sukupolvi (G30/G31) edustaa BMW:n moottoritekniikan huippua ja keskittyy johdonmukaisesti sähköistämiseen. Asianmukaisella huollolla näiden BMW 5-sarjan moottoreiden voidaan odottaa saavuttavan 300 000-400 000 kilometrin ajokilometrit, ja miedon hybriditekniikan avulla polttomoottoreiden käyttöikää voidaan pidentää. Koska sukupolvi on ollut saatavilla vasta vuodesta 2017, kattavia pitkäaikaisia kokemuksia ei vielä ole, mutta ensimmäiset vuodet osoittavat korkeaa luotettavuutta. Ehdoton huippumoottori on BMW 5-sarjan M5 Competition 4,4-litraisella V8-biturbolla ja 625 hv:llä - huipputehokas moottori xDrive-nelivedolla. Tekniset innovaatiot, kuten 48 voltin miedohybridi, plug-in-hybriditekniikka ja uusin BMW Operating System 7.0, ovat tunnusomaisia tälle sukupolvelle. Kilpailijoihin verrattuna G30 tarjoaa nykyaikaisinta voimansiirtotekniikkaa ja parhaat yhteydet.
BMW 5-sarjan bensiinimoottorit: VII sukupolvi (2017-nykyään)
G30-sukupolven BMW 5-sarjan bensiinimoottorivalikoima luottaa täysin turboahdettuun ja miedon hybriditekniikan käyttöön. Se alkaa 520i:stä (184 hv, B48-moottori), jota seuraavat 530i (252 hv, B48) ja 540i (333 hv, B58). Malliston huipulla ovat M550i (530 hv, N63 V8-biturbomoottori) ja M5 (625 hv, S63 V8-biturbomoottori). BMW 5-sarjan 530i, jossa on B48-moottori, on kehittymässä tämän sukupolven tasapainoisimmaksi bensiinimoottoriksi - tämä nelisylinterinen turbomoottori, jossa on miedohybridi, tekee vaikutuksen tehokkuudellaan ja korkealla luotettavuudellaan tähän mennessä. 540i-mallin B58-kuusisylinteristä moottoria pidetään yhtenä BMW:n viime vuosien parhaista moottoreista. N63 V8-moottori on edelleen ongelmallinen, sillä sen ajoitusketjussa on edelleen ajoittaisia ongelmia, vaikka se on uusittu.
BMW 5-sarjan dieselmoottorit: VII sukupolvi (2017-nykyään)
G30-sukupolven BMW 5-sarjan dieselmoottorit jatkavat luotettavien TDI-moottoreiden perinnettä, mutta niistä on tullut monimutkaisempia tiukempien päästönormien vuoksi. Saatavilla ovat 520d (190 hv, B47), 525d (231 hv, B57), 530d (286 hv, B57) ja tehokas M550d (400 hv, B57 neliturbolla). Nämä BMW 5-sarjan TDI-moottorit täyttävät Euro 6d -standardin ja niissä on nykyaikaiset SCR-katalysaattorit. B57-moottorilla varustettu BMW 5-sarjan 525d osoittautuu tämän sukupolven luotettavimmaksi dieselmoottoriksi, kun taas quad-turbojärjestelmällä varustettu M550d tarjoaa vaikuttavan suorituskyvyn. Tyypillisiä heikkouksia ovat monimutkaiset päästöjenvalvontajärjestelmät ja ajoittaiset ongelmat AdBluen annostelussa.
BMW 5-sarjan hybridiveto: VII sukupolvi (2017-nykyisin)
BMW 5-sarjan hybridimallistoon kuuluvat 530e (292 hv), 545e (394 hv) ja tehokas 545e xDrive (394 hv). Nämä BMW 5-sarjan pistokehybridit tarjoavat jopa 60 kilometrin sähköisen toimintasäteen ja yhdistävät tehokkuuden ja järjestelmän korkean suorituskyvyn. BMW 5-sarjan 530e:stä on tulossa tämän sukupolven paras hybridi tasapainoisella kokoonpanollaan ja käytännöllisellä sähköisellä toimintasäteellään.
| BMW 5-sarjan moottori |
Teho |
Polttoaineen kulutus |
Tyypilliset heikkoudet |
Luokitus |
| B48 nelisylinterinen turbo |
184-252 HV |
5,8-7,2 l/100km |
Erittäin luotettava toistaiseksi |
Erittäin hyvä |
| B58 kuusisylinterinen turbo |
333 HV |
7,0-8,0 l/100km |
Erinomainen luotettavuus |
Erittäin hyvä |
| N63 V8-biturbo |
530 HV |
9,5-11,0 l/100km |
Ajoitusketju, satunnainen turboahdin |
Kohtalainen |
| S63 V8 biturbo (M5) |
625 HV |
10,5-12,5 l/100km |
Huoltoa vaativa, mutta kestävä |
Hyvä |
| B47/B57 Diesel |
190-400 HV |
4,2-6,0 l/100km |
Pakokaasujen puhdistus, AdBlue-järjestelmä |
Hyvä |
| Plug-in-hybridi |
292-394 HV |
1,6-2,1 l/100km |
Monimutkainen mutta tehokas |
Hyvä |
Johtopäätös: BMW 5-sarjan kaikkien sukupolvien parhaat moottorit
BMW 5-sarjan moottoreiden kehitys viiden vuosikymmenen aikana osoittaa vaikuttavaa teknistä kehitystä. Kun historialliset kuusisylinteriset rivimoottorit tekivät vaikutuksen tuhoutumattomuudellaan, nykyaikaiset turbomoottorit tekevät vaikutuksen tehokkuudellaan ja suorituskyvyllään. BMW 5-sarjan dieselmoottorit ovat pysyneet luotettavina pitkän matkan kumppaneina kaikissa sukupolvissa, kun taas bensiinimoottorit ovat osoittaneet erilaisia vahvuuksia ja heikkouksia sukupolvesta riippuen. Nykyisen sukupolven uusi miedohybridi- ja plug-in-hybriditekniikka lupaa lupaavaa tulevaisuutta ympäristötietoisille kuljettajille.
- Paras BMW 5-sarjan bensiinimoottori:
BMW 5-sarjan B58 (333 hv, VII sukupolvi) yhdistää modernin turbotekniikan erinomaiseen luotettavuuteen ja urheilulliseen voimantuottoon.
- Paras BMW 5-sarjan dieselmoottori:
BMW 5-sarjan M57 (163-193 hv, sukupolvi IV) tarjoaa parhaan yhdistelmän luotettavuutta, kestävyyttä ja taloudellisuutta kaikissa sukupolvissa.
- Paras BMW 5-sarjan hybridimoottori:
BMW 5-sarjan 530e (292 hv, VII sukupolvi), jolla on käytännöllinen 60 kilometrin sähköinen toimintasäde ja tasapainoinen järjestelmäviritys.
Kaikkien BMW 5-sarjan sukupolvien huolto- ja varaosien osalta AUTODOC tarjoaa kattavan valikoiman alkuperäisiä ja laadukkaita varaosia nopealla toimituksella ja asiantuntevalla neuvonnalla.
Suosituimmat aiheeseen liittyvät tuotteet: