Auton syyläri
Jäähdytin autoon : mistä ostaa hyvään hintaan? AUTODOCista!
Minkä merkin moottorin jäähdytin autoon valita? Alkuperäinen laitevalmistaja
Jäähdytin autoon: mikä on normaali hinta? Etsi mallin perusteella
Auton jäähdytin: löydä osat kaikkiin suosituimpiin automerkkeihin
AUTODOC-hittituotteet – osta edullisesti verkosta ja alenna tuotteiden syyläri vaihdon hintaa
Suosituimmat varaosat Syyläri kategoriasta.Meillä on laaja, lukuisista eri Syyläri merkkivalmistajista koostuva valikoima auton osia, ja edulliset tarjoukset niille
Auton Jäähdytin : mitkä ovat parhaat tuotemerkit?
Asiakkaidemme mukaan seuraavien tuotemerkkien varaosat ovat parhaita tuoteryhmässä Moottorin jäähdytin :
- RIDEX
- NRF
- NISSENS
- AKS DASIS
- MAHLE ORIGINAL
Syyläri: hinta
Autojen varaosien hinnat tuoteryhmässä Syyläri vaihtelevat 45 ja 343 euron välillä ajoneuvon tyypistä, valmistajasta ja tuotteen ominaisuuksista riippuen.
Suositut postaukset
Eniten myyvät tuotteet: | |||||
---|---|---|---|---|---|
60C9016-JPN | 360170N | 506750A | 100710N | 016-017-0004 | 1114201400 |
Suosituilta valmistajilta: | |||||
RIDEX | NRF | NISSENS | AKS DASIS | MAHLE ORIGINAL | ABAKUS |
Suosittuihin automerkkeihin: | |||||
MERCEDES-BENZ | VW | BMW | VOLVO | TOYOTA | AUDI |
Syyläri: tekniset tiedot | |||||
Ulostulo-Ø [mm] | Sisääntuloläpimitta [mm] | Materiaali | |||
32 | 28 | 32 | 28 | Muovi | Alumiini |
40 | 38 | 40 | 38 | Kupari | Messinki |
38,5 | 35 | 38,5 | 35 | - | - |
Syyläri - opi lisää sen toiminnasta, kunnon tarkistamisesta, vikojen aiheuttajista ja vaihtoajankohdista
Jäähdyttimen tehtävänä on poistaa ylimääräinen lämpö moottorista. Se on osa moottorin jäähdytysjärjestelmää
Erityyppisoä vesijäähdyttimiä- Pyöreillä putkilla varustettu. Tämän jäähdytin tyypin ainoa etu on halpa hinta. Huonojapuolia on huono lämmön vienti, korkealaatuisten tiiivsiteiden tarve, ja huono turvallisuus.
- Soikeilla putkilla varustettu. Tällä tyypillä on suuri lämmön siirto kyky, ja sen hinta on melko alhainen, mutta tämän tyypin valmistajia on vain vähän. Lisäksi tässäkin tyypissä tulee käyttää laadukkaita tiivivisteitä.
- Sintrausteknologialla valmistettu. Nämä jäähdyttimet ovat vahvoja ja kestäviä, ja ne siirtävät lämpöä tehokkaasti. Lisäksi tiivisteet eivät altistu niin paljon vaurioille, mutta niiden hinta on melko korkea.
- Alumiini. Tämä on kaikkein kallein jäähdytin tyyppi. Hinta on sen ainut huonopuoli. Sen etuja ovat erinomainen lämmönsiirto, kestävyys, ja voima.
Rakenteeseen kuuluu ylä ja alapään tankit, kuten myös keskivartalo jossa jäähdytysneste jäähtyy. Keskivartalo koostuu useista messinki ja alumiini putkista joissa on ohuita seinämiä ja hieman alumiini ja kuparinauhaa paremman lämmönsiirron takaamiseksi. Putket yhdistävät ylemmät ja alemmat jäähdyttimen puket toisiinsa. Kylmäaine kiertää moottorin seinämillä olevien kanavien läpi, viilentäen moottoria ja jäähdyttimen putkia. Tämä kierto toistuu niin kauan kunnes moottori sammutetaan.
Vinkkejä vesijäähdyttimen käyttöön- Vaihda kylämaine väh 2-3 vuoden välein. Tämä pidentää jäähdyttimen elinkaarta.
- Käytä ainoastaan hyvälaatuista nestettä ruostumisen ja jäähdyttimen putkien tukkeutumisen estämiseksi.
- Tarkista jäähdytin jäähdytysjärjestelmän viallisen toiminnan varalta:ajaessa hyönteisiä, likaa, pölyä ja epäpuhtauksia ajautuu joustin pinnalle, joka heikentää lämmönsiirtoa.
- Mikäli jäähdyttimen päällä ilmenee läikkiä, tarkasta se mekaanisten vaurioiden varalta.
- Älä unohda hultaa jäähdytintä säännöllisesti. Tämä pidentää sen elinkaaren pituutta.
- Jäähdyttimen kunto tulee tarkistaa joka 6kk välein.
- Keskivartalon tukkeutuminen;
- Keskivartalon putkien tukkeutuminen;
- hajoaminen.
- keskivartalon vuotaminen;
- moottorin ylikuumeneminen;
- Kylmäaineen suuri kulutus.
- Jäähdyttimen keskivartallon päässeet epäpuhtaudet;
- mekaaniset vauriot;
- Ruoste;
- Jäähdyttimen pinnan kiinni ottaminen jäähdyttimen tuulettimeen;
- Kuluma;
- Huonolaatuisen kylmäaineen käyttö;
- Jäähdyttimen putkien sisäseinämillä olevat mineraali jäämät;
- Ylemmän tankin tai keskivartalon vuodot;
- Tyhjäkäynnillä käyttäminen pitkään;
- Jäähdytysjärjestelmän ylipaine.
Jäähdyttimen vuotaminen on yksi yleisimmistä ongelmista. Pikku vuodot voidaan estää erikoisnesteiden avulla, joilla micro halkeamat saadaan paikattua. Isommat halkeamat voidaan paikata hitsaamalla tai juottamalla. Tämän tekeminen ei ole suositeltavaa, ellei sinulla ole kokemusta tästä. Paras keino on kääntyä huoltamoiden ammattilaisten puoleen.
Sisäpuolen epäpuhtaudet saadaan poistettua pesemällä osa erikoiskeinoin. Pesu pitäisesti tehdä päinvastaisesti kylmäaineen normaaliin kiertosuuntaan nähden.
Jäähdyttimien pienet mekaaniset vauriot voidaan korjata huoltamoiden ammattilaisten avulla hiomalla. Jos tämä ei ole mahdollista, osa tulee vaihtaa.
Jäähdyttimen vaihtaminenVaurioituneita jäähdyttimen putkia ei melkein koskaan voi korjata. Jos vaurioitunut kohta on tarpeeksi suuri, ainoastaan osien uusiminen ratkaisee ongelman. Kun putket tukkeutuvat, ne voidaan puhdistaa veden tai paine ilman avulla. Tämän voit tehdä itse.
Auton osien ostaminen Autodoc:ilta on edullsitaTarjoamme maailman kuuluista valmistajista koostuvan laajan valikoimamme lisäksi myös mahdollisuuden säästää. Sinun tulee valita miljoonasta osastamme vain sinulle sopivimmat, ja tehdä tilaus muutamalla klikkauksella. Osta meiltä- Osta meidän avulla!
FAQ
Osaa käytetään moottorin jäähdytys- ja voitelujärjestelmissä, hydraulisessa ohjaustehostimessa sekä vaihteistossa. Se on suunniteltu alentamaan joko jäähdytysnesteen tai öljyn lämpötilaa. Jäähdytin koostuu kahdesta säiliöstä sekä niiden välissä olevasta kennosta. Kenno on tehty useista putkista, joiden läpi neste virtaa. Ne on juotettu levy-eviin tai aallotettuihin eviin, jotka ovat kosketuksissa ilman kanssa ja varmistavat lämmön haihtumisen. Jäähdytys saavutetaan auton liikkuessa tulevan ilmavirran ansiosta. Toisinaan lisäksi käytetään tuuletinta.
Kun käynnistetään kylmä moottori, etenkin kylmällä säällä, on termostaattiventtiili kiinni, jolloin jäähdytysneste virtaa pienessä ympyrässä ohittaen jäähdyttimen. Tämä auttaa moottoria saavuttamaan nopeammin käyttölämpötilansa. Tämä selittää, miksi alempi letku on kylmä – lämmitetty jäähdytysneste ei virtaa sen läpi.
Heti kun moottori saavuttaa käyttölämpötilansa, avautuu termostaattiventtiili kokonaan tai osittain. Kuuma jäähdytysneste virtaa jäähdyttimen läpi, ja alemman letkun tulisi lämmetä. Jos tätä ei tapahdu, autossasi saattaa olla seuraavia ongelmia:
- tukkeutuneet letkut
- ilmalukkoja letkuissa
- vika vesipumpussa
- jumiutunut termostaatti
Vieraile auton huoltoasemalla saadaksesi perusteellisen diagnostiikan.
Useimmissa tapauksissa ilmalukot johtuvat seuraavista syistä:
- Jumiutunut jäähdyttimen korkin tai paisuntasäiliön kannen imuventtiili
- Pieniä halkeamia letkuissa, vuotavat nivelet, löysä paisuntasäiliön kansi
- Jäähdytysnesteen kiehuminen, joka tulee ilmapäästöjen kanssa.
- Vahingoittunut sylinterikannen tiiviste, mikä johtaa pakokaasujen pääsemiseen järjestelmään.
- Yksikön virheellinen ilmaaminen korjaustöiden jälkeen.