Auton egr venttiili
Pakokaasun kierrätysventtiili autoon : mistä ostaa hyvään hintaan? AUTODOCista!
Minkä merkin egr venttiili autoon valita? Alkuperäinen laitevalmistaja
Pakokaasun kierrätysventtiili autoon: mikä on normaali hinta? Etsi mallin perusteella
Auton pakokaasun kierrätysventtiili: löydä osat kaikkiin suosituimpiin automerkkeihin
AUTODOC-hittituotteet – osta edullisesti verkosta ja alenna tuotteiden egr venttiili vaihdon hintaa
Suosituimmat varaosat Egr venttiili kategoriasta.Meillä on laaja, lukuisista eri Egr venttiili merkkivalmistajista koostuva valikoima auton osia, ja edulliset tarjoukset niille
Auton Pakokaasun kierrätysventtiili : mitkä ovat parhaat tuotemerkit?
Asiakkaidemme mukaan seuraavien tuotemerkkien varaosat ovat parhaita tuoteryhmässä Egr venttiili :
- RIDEX
- ABAKUS
- PIERBURG
- NTY
- DELPHI
Egr venttiili: hinta
Autojen varaosien hinnat tuoteryhmässä Egr venttiili vaihtelevat 14 ja 422 euron välillä ajoneuvon tyypistä, valmistajasta ja tuotteen ominaisuuksista riippuen.
Suositut postaukset
Eniten myyvät tuotteet: | |||||
---|---|---|---|---|---|
7353D | EGR-VW-054 | EGR-VW-053 | 75E9394-JPN | 27-4077 | 18-0256 |
Suosituilta valmistajilta: | |||||
RIDEX | ABAKUS | PIERBURG | NTY | DELPHI | NRF |
Suosittuihin automerkkeihin: | |||||
MERCEDES-BENZ | VW | BMW | VOLVO | TOYOTA | AUDI |
Egr venttiili - opi lisää sen toiminnasta, kunnon tarkistamisesta, vikojen aiheuttajista ja vaihtoajankohdista
Pakokaasujen takaisinkierrätysventtiili (EGR-venttiili) on elementti, joka uudelleenohjaa osan pakokaasuista imusarjaan. Tämä teknologia mahdollistaa myrkyllisten päästöjen vähentämisen, ja auttaa lämmittämään imusarjaa nopeammin, mikä on hyödyllistä alhaisissa ympäristön lämpötiloissa.
Tyypit
Riippuen ohjauksen tyypistä, EGR-venttiilit jaetaan:
- Paineilmalla toimivat. Ne ovat luotettavia ja niillä on yksinkertainen design, mutta ne on poistettu käytöstä melkeinpä kokonaan nykyään. Ne toimivat pakokaasujen vastapaineen avulla.
- Elektroniset tyhjiöventtiilit. Niitä ohjaa tyhjiösäädin, joka lähettää vastaavat signaalit yksikön kuristusläppään.
- Digitaaliset. Ne toimivat sähkömagneetilla, DC-sähkömoottorilla tai askelmoottorilla. Tämä on kaikista kehittynein venttiilityyppi. Tällaiset laitteet mahdollistavat kierrätysjärjestelmän toiminnan tarkasti moottorin käyttötilan mukaiseksi.
Tämän lisäksi komponenteissa on joskus lisäelementtejä, esimerkiksi asentoanturi, jonka avulla uudelleenkierrätyksen prosessia voidaan säätää tarkemmin. Komponenteissa on myös usein pakokaasujen jäähdytysmoduuli.
Käyttöohjeita
Vääränlainen ilma-polttoaineseos vaikuttaa suoraan komponentin käyttöikään. Jos seos on liian rikasta tai liian laimeaa, polttoaine jatkaa palamistaan pakoputkistossa, mikä voi taas vahingoittaa EGR-venttiiliä. Välttääksesi tämän, tulee ilmansuodatin vaihtaa oikeaan aikaan ja varmistaa, että polttoainesuuttimet eivät ole tukkeutuneita ja ovat toimivia. On myös tärkeää varmistaa, että sytytysjärjestelmä toimii oikein.
Tutki ja kiristä jakohihna säännöllisesti. Löysä hihna voi johtaa vääränlaiseen venttiilin ajoitukseen ja liian rikkaan seoksen muodostumiseen.
Käytä lisäaineita varoen. Ne voivat sisältää vieraita aineita, jotka ovat heikentäviä moottorin ja pakoputkiston elementeille. Käytä samasta syystä vain korkealaatuista bensiiniä.
Vältä lyhyen matkan reissuja, jos mahdollista. Jos autossasi on korkea mittarilukema, harkitse männänrekaiden ja venttiilien öljytiivisteiden vaihtamista. Varmista, että kampikammion tuuletusjärjestelmä toimii oikein.
Vian merkkejä
Epävakaa tyhjäkäynti voi viitata siihen, että EGR-venttiili on palanut puhki tai juuttunut kiinni auki-asentoon. Joissain tapauksissa moottori sakkaa jopa tyhjäkäynnin aikana. Riippuen moottorin designista, ilma-polttoaineseos on joko liian rikasta tai liian laimeaa. Ajoneuvo voi myös alkaa nykimään kiihdytyksen aikana. Ongelman sivuuttaminen voi johtaa karstan muodostumiseen imuventtiileille ja sytytystulppien eristeille. Tätä on vaikeampi huomata, kun venttiili on juuttunut kiinni-asentoon. Epäsuorat merkit tästä viasta sisältävät kasvaneen polttoaineen kulutuksen, moottorin nakutuksen ja ylikuumentumisen, sekä huonon turboahtimen suorituskyvyn (jos ajoneuvossa on turboahdin).
Vian syitä
Kiinni juuttuminen kiinni- tai auki-asentoon johtuu useimmiten karstan muodostumisesta osan pinnalle. Karstaa muodostuu huonolaatuisen polttoaineen käytön vuoksi, ja öljyn kerääntymisen vuoksi palotiloihin. Jos ilma-polttoaineseos muodostuu vääränlaisesti, polttoainetta palaa jatkuvasti pakosarjassa. Tämä voi johtaa EGR-venttiilin läpi palamiseen.
autodoc.fi: vain korkealaatuisia autotuotteita
Verkkokaupastamme voit löytää ja ostaa EGR-venttiilin autoosi milloin tahansa. Asiakaspalvelutiimin kokeneet asiantuntijat tulevat mielellään auttamaan sinua varaosan valitsemisessa.