Raidetangon sisäpää autoosi
Raidetangon pää sisempi tilaa edullisesti
-
Turvallinen tilaus 200 päivää
-
Кätevä sovellus auton varaosien ostamiseen
-
Auton korjausvideot

Kuinka vaihtaa raidetangon pää BMW 7 E38 -merkkiseen autoon OHJEVIDEO | AUTODOC Huippuvalmistajat jotka valmistavat raidetangon pää: BOSCH, STARK,...
YKsityskohtainen opasvideo Tee-se-itse auton korjaukseen. Opi asiantuntijaksi Autodocin avulla.
Raidetangon pää sisempi Top automerkille
Aksiaalinivel in merkki laatua: Huippuvalmistajat
Eniten myydyt tuotteet: Raidetangon sisäpää
101 valmistajan Raidetangon sisäpää hinnoilla 1,87€-1137,84€
Eniten myyvät tuotteet: | |||||
---|---|---|---|---|---|
16400 | 0501501 | JAR957 | 27756 | 33590 01 | 10615 01 |
Suosituilta valmistajilta: | |||||
RIDEX | STARK | RTS | LEMFÖRDER | MOOG | SKF |
Suosittuihin automerkkeihin: | |||||
MERCEDES-BENZ | VW | BMW | VOLVO | AUDI | TOYOTA |
Raidetangon sisäpää: tekniset tiedot: | |||||
---|---|---|---|---|---|
Pituus (mm): | Kierre 1: | Asennuspuoli: | |||
512 | 317 | M18x1,5 | M12X1 | Etuakseli | Molemminpuolin |
394 | 358 | M16x1,5 | M14x1,5 A | Etuakseli, oikea | Etuakseli, vasen |
128 | 395 | MM14X1.5R | M14X1.5 | Taka-akseli, vasen | Taka-akseli, oikea |
Raidetangon sisäpää - opi lisää sen toiminnasta, kunnon tarkistamisesta, vikojen aiheuttajista ja vaihtoajankohdista
Raidetangon pää toimii yhdistävänä tekijänä ohjausmekanismille ja pyörälle. Lisäksi sen avulla ohjauslaite ja olka-akseli toimivat sulavasti yhdessä.
Erilaisia raidetangon päitärakenteen mukaan:
- Ruuvi kiinnikkeet molemmilla puolilla
- Saranakiinnikket:
- Yhdellä saranalla. Käytetään järjestelmissä jotka perustuvat ohjauslaitteen ja olka-vivustojen toimintaan.
- Tupla saranilla.Käytetään järjestelmissä jotka toimivat teline ja hammasratas ohjauslaitteiston avulla.
Osa on suora tai kaareva tanko, joka yhdistää ohjaustangon pulttia käyttäen. Sen saranissa on liikuteltavat tapit, jouset, tiivisteet, tukiprikat, ja laakerit. Raidetanko paksuuntuu päitä kohden, niin kuin pidikeikin. Tämä osa voidaan kootoa kokonaiseksi.
Vinkkejä raidentangon pään käyttöön- Tämä osa altistuu suurille kuormille vastavoimien vuoksi,joten sen kuntoa tulisi tarkkailla säännöllisesti.
- Tiivisteen kuluma voi aiheuttaa koko osan vioittumisen. Tiivisteet tulisi vaihtaa heti jos niissä ilmenee vaurioita.
- Raidetangon irrottamisen tai uusimisen jälkeen takapyörien suuntaus on pakollista
- Huolellinen ajotyyli pidentää merkittävästi osan elinkaaren pituutta.
- Osan mekaaniset vauriot
- Tapin irtoaminen saranasta;
- osan kuluma;
- ruostuneisuus;
- Tiivisteen rikkoutuminen tai vaurioituminen;
- Jousen epämuotoisuus
- Ohjauspyörä ei ole perus asennossa keskellä;
- Kääntyessä kuuluu epätavallisia ääniä;
- Ohjauspyörän väriseminen;
- Ohjauspyörän kääntäminen vaatii tavallista enemmän voimaa;
- hallittavuus heikkenee.
- altistuminen kosteudelle tai lialle;
- kuluttava ajotyyli;
- driftailu;
- Autolla ajaminen huonolaatuisilla teillä;
- autoa ei huolleta ajoissa.
Raidentangon päät korjataan huoltamoilla erikoistyökalujen avulla. Jos niissä ilmenee suuria vaurioita tai epämuotoisuutta, osa tulee vaihtaa. Tämän voit tehdä itse;
- Nosta ajoneuvo ilmaan tunkin avulla;
- Poista jakotappi ja irrota mutteri;
- Aseta vetimet paikoilleen ja lyö vasaralla tangon tappiin kun sen mutteri on kiristetty hammasrattaaseen;
- irrota raidetanko kiinnityksestään;
- Asenna uusi osa paikoilleen ja tee nämä toimenpiteet päinvastaisessa järjestyksessä.
Mikäli sinulla herää kysymyksiä, voit aina ottaa yhteyttä meihin. Meidän asiantunteva tukitiimimme on aina valmiina auttamaan sinua, ja antamaan hyödyllistä tietoa. Autodoc on sinun asiantunteva tietotukesi!